Bermula Sekolah

107 3 0
                                    

BAB 21

     Likah"hi maya baru bangun tidur mimpi indah ke"likah melihat maya letih masuk dalam kelas ni dan bertanya maya.

      Maya"tak ada apa likah"maya terpaksa sembunyi pada likah.

     Apa berlaku pagi hari dan mata tak boleh buka mata maya,maya duduk tempat meja dengan bag letak di atas meja bagnya.

      Muklim"cikgu kiki sudah datang dan semua pelajar bangun dan beri salam"ketua kelas jerit kuat dan dengar suara kelas maya,ketua kelas nak tunjuk pelajar baru nama maya.

     Semua pelajar kelas maya"selamat pagi cikgu kiki dan kami siap kerja sekolah cikgu suruh"cakap dan berasa pelik sikap ketua kelas hari ni.

     Muklim tak seperti dulu sejak hadir maya mari sekolah ni muklim mulai berubah sikapnya.

      Cikgu kiki"semua pelajar duduk dan semua pelajar hantar file atas meja depan cikgu,maya dah siap kerja sekolah semalam"cikgu kiki risau cik maya semalam masuk kelas ni.

      Maya"ni file saya,cikgu kiki,sorry dan tulis kurang cantik"maya serah file maya hantar cikgu kiki terkejut dan melihat pelajar baru dah siap kerja sekolah.

     Limas"biasalah tu maya pelajar baru paling rajin buat kerja sekolah ke"limas dengki maya sebabnya maya hadir di sekolah ni,ramai lelaki pakat hati maya tak berduli.

     Cikgu kiki"limas berhenti bergaduh dengan maya,tak malu perempuan sama perempuan bergaduh ni kerana lelaki seorang ni ada dalam di dunia ni"cikgu kiki beritahu dengan muka marah kepada limas.

      Limas marah maya ambil kekasih limas nama muklim sikap playboy.

     Maya"likah,siapa limas ni"maya bertanya dan geram sikap limas tak habis dengki orang lain termasuk maya.

    Likah"limas ni dengan muklim ialah kekasih limas,tak ada orang pelajar perempuan tak berani cakap muklim,limas antik ada pelajar perempuan dekat muklim kekasih limas"likah beritahu cerita jelas bersatu-satu kepada maya

     Cikgu kiki"semua pelajar dah hantar file ni,limas jangan lapar kasih sayang seorang lelaki cinta bukan kekal"cikgu kiki marah kepada limas

      Cikgu kiki"orang tua limas kasih sayang kekal selama-lamanya.Limas minta maaf maya sekarang"cikgu kiki geram dan cemburu buta pada limas

     Cikgu kiki cakap dengan geram tak ada pelajar perempuan suka muklim bukan tampan.

      Limas"yeah cikgu kiki,aku malas minta maaf kau maya,sebabkan cikgu kiki suruh ni"limas benci dan melihat muka maya tahu tak ikhlas  bersalam tangan limas minta maaf maya.

     Maya"saya maafkan limas,saya tak tahu limas suka muklim,muklim tak cakap ada kekasih masa bila"maya sungguh tak faham sikap muklim dan limas.

     Cikgu kiki"dah habis mengajar hari ni,kalau saya mengajar mesti ada masalah dalam kelas,saya bagi kertas karangan buat tulis masuk file"cikgu kiki cakap dengan muka masam.

     Cikgu kiki"kalau saya dah siap bagi markah file serah bagi balik file awak semua"cikgu kiki beritahu dan geram mengajar mesti ada masalah dalam kelas ni.

      Likah"cikgu kiki keluar.Ketua kelas mana"likah cakap dan tengok cikgu kiki mesti tekan dalam kelas ni pada cikgu kiki.

      Kasihan cikgu kiki tak tahu cakap pasal kelas ni.

     Muklim"semua pelajar bangun limas bangun dan jangan limas muka masam,senyum sikit limas"ketua kelas nada rayu pada limas

      Limas tak marah muklim,sikap muklim,cakap tak pernah betul cakap kepada muklim.

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now