Del 39

20 0 0
                                    

År 2032

"Hej älskling" ropar Tim utifrån hallen i den stora 3:an på Östermalm i Stockholm.
"Å min älskling" svarar Oscar när Tim kommer in i vardagsrummet och lägger sig också i soffan med huvudet liggandes på Oscars nakna bröst. Oscar har hällt upp ett glas rödvin och kollar på någon halv intressant film som visas på fyran.
"Jobbig dag?" Frågar Oscar och kollar ner på Tims vackra ansikte, han blundar redan.
"Helt okej, men nu är det bra" svarar han och ler samtidigt som han sträcker sig upp med ansiktet för att nå Oscars läppar.
Efter någon timme av att dom båda två bara legat i soffan halvt sovande, halvt pratande om dagen och halvt kollat klart på filmen går dom och lägger sig i deras stora masterbedrum och somnar båda två på en gång.

För två år sedan flyttade dom in i denna stora lägenhet på Östermalm i Stockholm efter att bott i en lite mindre några kvarter bort. Oscar är 33år gammal och är idag vd på ett av Sveriges mest framgångsrika advokatbolag. Det klart att han fortfarande begränsas pga sin dyslexi men när han hela tiden arbetar med något som han tycker är riktigt intressant flyter det ofta på bra utan större problem.

Tim är 35 och en av nordens bästa neurolog kirurger med sin bas på karolinska i Stockholm samtidigt som han åker runt i Europa och utför operationer som endast han och ett fåtal andra kan utföra. Detta gör att han varje operation tjänar flera hundratusentals kronor och det i kombination med att Oscar är en duktig advokat har gjort att dom idag lever helt ekonomiskt oberoende och kan bo både stort och centralt.

På fredag åker Tim och Oscar tillsammans med Tims mamma Åsa, Peter och Albin, Tims hela släkt från Danmark, Tims och Oscars närmaste kompisar, Oscars syster Jossan och hennes familj ner till mallorca där Tim och Oscar på lördag gifter sig i svenska kyrkan, precis som Oscars föräldrar en gång gjorde.

Kärlek vinner alltid över sorgWhere stories live. Discover now