När jag öppnar ytterdörren in till Tims hus möts jag av skratt och en varm doft av mat som jag vet Åsa stått och lagat i flera dagar. Det danska pratet blandas med Kalle Anka som är på inne i vardagsrummet där alla samlats.
"OSCAR!!!" Ropar Albin och kommer springandes emot mig för att sedan hoppa upp på mig. "GOD JUL!!" Säger jag och skrattar innan Albin vänder sig om och springer tillbaka till alla sina kusiner som är här."AA god jul på dig också brorsan" säger Tim och låtsas se lite sårad ut. Jag böjer mig bak och kysser honom samtidigt som jag skrattar lite. Vi tar av oss våra skor och vinterjackor som behövs just nu då det är svin kallt ute och fortsätter sedan in i vardagsrummet och köket där alla är. Det är Tims mormor och morfar, Tims moster och morbror, deras familjer och alla hans kusiner. O dessutom pratar alla danska så jag förstår knappt ett skit. Jag tror alla tycker om mig, eller det känns iallafall så och Tim säger också att han tror det.
Jag går runt och kramar alla och säger hej och god jul och så vidare. "Ååh Tim" säger Åsa när hon kommer in vardagsrummet. "God jul" säger jag medan hon och jag kramas. Tim kommer ned ifrån trappan då han har varit uppe och lämnat mina grejer som jag haft med mig för att sova kvar här några nätter.
"Ska ni ha något att dricka killar" frågar Peter som står bredvid mig. "Tim vi har skumpa till och med" lägger han sedan till och skrattar. "Ja gärna" svarar Tim. "O sen har vi Cola också Oscar om du vill ha" " super" svarar jag då.
"Oscar, skal du ikke drikke end va? " (Oscar, du får inte dricka än va?) frågar Tims morfar Hans och skrattar. "Nej, må han ikke endnu" (nej de får han inte ännu) skrattar Åsa och ler lite mot mig då hon vet att jag druckit många gånger innan. "Nej jag får väll vara ett av alla barn i kväll då" säger jag och skämtar. "Ja de får väll plats för en till vid barnbordet va mamma" fråga Tim Åsa sarkastiskt. "Hahaha, nu var du kul" säger jag bara och bitch blickar honom kärleksfullt.
Kvällen flyter på och vi äter middag och öppnar klappar, sitter och pratar, äter massa julgodis och bara myser. Just nu ligger jag i sängen och kollar lite Instagram medan Tim och Albin står inne i Tims badrum och borstar tänderna. Albin ska sova inne hos i vår stora säng eftersom hela Åsas släkt är här ifrån Danmark och Albins rum behövs som ett extra gästrum.
Instagram 24 December
timhellstedt
305 likes 12 comments
timhellstedt Tänk att du är MIN ❤️elinekman du, han är faktisk min BÄSTAVÄN
oscarenestad Tim<<<33333
oscarenestad Babes, ni behöver inte slåss om mig ;) @elinekman @timhellstedt
vilmaandersson Tänk om man hade en kille som han :(((
lisaahlberg UNDERBARASTE OSCAR
åsahellstedt Världens finaste är han ❤️
ESTÁS LEYENDO
Kärlek vinner alltid över sorg
RomanceOscar Enestad, förlorar sina två föräldrar i en bilolycka men hans kärlek Tim, finns alltid där. Den här berättelsen handlar om Oscar och Tim och deras underbara kärlek tillsammans.