Del 4

125 2 0
                                    

-Tims perspektiv-

Jag vaknar och ser att de snöar ute och tar upp min mobil som visar att klockan är 10:02. Jag ser att jag fått ett mess från Oscar och går in på mobilen för att se vad han hade skrivit.

"Godmorgon älskling ❤️"

Jag ler för mig själv.

Dem har förmodligen åkt halvvägs till Göteborg nu för jag vet att dom skulle försöka åka så tidigt som möjligt för att slippa köerna. Jag fryser och kryper ner i min säng igen, varje morgon som jag vaknar utan Oscar i min famn känner jag mig alltid helt tom. Även fast vi sågs senast i går kväll när jag var hemma hos honom för att pussa hejdå så saknar jag honom redan. Asså gud jag blir helt tokig när jag tänker på honom, han är min dagliga drog som jag behöver för att må bra.

Jag reser mig upp och går och sätter på mig ett par grå mysbyxor och en av Oscars tjocktröja som hänger på min skrivbords stol, tröjan som han glömde här häromdagen. Den luktar Oscars parfym, så som Oscar alltid luktar, den doften som jag älskar.
Jag går ut genom min dörr för att sedan gå ner till nedervåningen där jag ser mamma sitta och dricka en kopp kaffe och läsa tidningen på sin dator. Min mamma Åsa har alltid betytt allt för mig, hon har alltid funnits för mig i alla lägen.

"Godmorgon gubben"

Hatar dock när mamma kallar mig gubben, känns som jag är tre år när hon säger så.

"Morgon" svarar jag med min hesa morgonröst.

"Vart är Albin och Peter?" frågar jag sen, jag vet att dem aldrig sover längre än typ nio och är alltid vakna när jag kommer ner.

"Fotbollen"

"Aa juste" Albin har älskat att spela fotboll precis som jag också gjorde när jag var mindre och Peter är tränare för hans fotbollslag.

Jag gör en kopp kaffe som jag varje morgon gör och går upp till mitt rum igen, har massor att plugga idag nu när jag ändå inte kan vara med Oscar.

Jag satte mig och plugga i ungefär en halv timme innan jag hör hur mamma springer upp för trappen och ropar på mig, min dörr flyger upp och jag ser mamma med helt blanka ögon i dörrkarmen.

"Tim vi måste åka till sjukhuset"

<3
//E

Kärlek vinner alltid över sorgOnde histórias criam vida. Descubra agora