Ξ3

8 1 0
                                    

Jackson rent met Ruby door het bos. Ruby voorop, Jackso erachteraan. Ruby draait zich naar hem om en kijkt hem aan. Ze lacht en staat even stil voor ze weer verder rent. Jackson lacht ook en begint wat harder te rennen. Als Ruby door begint te krijgen dat Jackson versnelt, versnelt ze zelf ook. Zo rennen ze samen door het bos. Een bos met een nogal vreemde sfeer. Overal liggen dode bomen dawrs over de paden. Jackson heeft het nog nooit eerder gezien. Hij laat de gedachte snel los als Ruby draait en achter een boom gaat staan. Jackson gaat haar achterna en zo lopen ze 2 rondjes om de boom. Dan vertraagt Ruby en na een paar stappen staat Jackson tegenover haar. Langzaam gaan ze met elkaars gezicht naar elkaar toe. Jackson duwt langzaam zijn lippen tegen de lippen van Ruby. Hij sluit zijn ogen. Hij ziet natuurlijk niet of zij hetzelfde doet, maar dat maakt hem niets uit op dit moment. Na een drietal seconden laten de lippen weer los en opent Jackson weer zijn ogen. Wat Jackson ziet, is niet Ruby, maar een demoon. Jackson wil achteruit lopen, zich omdraaien, wegrennen, maar zijn benen bewegen niet. Hij ziet de demoon lachen en langzaam een brandende dolk pakken. Jackson probeert nog steeds niet weg te rennen, maar nog steeds bewegen zijn benen niet. Jackson ziet de dolk verdwijnen in zijn borstkas...


Jackson schrikt wakker. Hij staat op en loopt meteen naar de badkamer. Hij probeert maar eens zijn haren te fatsoeneren. 'Wat een nare droom', denkt hij. Hij doet wat gel in zijn haren en na even frutselen zitten zijn haren weer goed. Hij lacht naar de spiegel. Hij is klaar voor de dag. Hij loopt naar beneden en begroet meneer Rogen, die beneden voor de televisie zit. "Goedemorgen" zegt hij vrolijk. Meneer Rogen groet hem terug en Jackson maakt zich een boterham en eet hem op. Daarna drinkt hij wat en gaat hij de deur uit. Hij stopt zijn hand in zijn broekzak en loopt de deur uit. 'Het zijn wel kleine broekzakken zeg', denkt Jackson bij zichzelf. Zijn teken zou zelfs zichtbaar kunnen zijn. Jackson denkt er maar niet te veel over na en loopt gewoon wat door de stad. De dagelijkse portie kraampjes is ook weer aanwezig en hij loopt wat langs en kijkt hier en daar even wat het kraampje te bieden heeft. Als hij wil oversteken, ziet hij Ruby aan de overkant. Hij besluit haar maar te vermijden, gewoon voor het geval dat ze echt een demoon is. Je weet maar nooit. Hij loopt door zonder dat Ruby hem ziet. 'Gelukkig maar', denkt hij. Hij ziet een jongetje langslopen met zijn moeder. Het jongetje kijkt naar zijn hand, alsof het het teken ziet. Het jongetje trekt een verbaasd gezicht. Het krijgt een bange blik in zijn ogen. Jackson loopt door. Hij hoopt dat het niet te veel problemen op zal leveren. Hij kijkt weer naar de overkant. Hij ziet Ruby weer. Het lijkt alsof ze doorloopt, dus Jackson loopt naar de overkant, weer terug.Hij loopt langs het steegje waar Ruby gister een mes tegen zijn keel hield. Ah wat een mooie ontmoeting was dat. Als hij er bijna langs is, meent hij een schaduw gezien te hebben. Hij loopt een klein stukje terug. Hij kijkt het steegje weer in. Niets te zien. Om er zeker van te weten, loopt hij het steegje in om te kijken of er niets was. Hij ziet niets en strijkt met zijn hand langs de muur. Hij loopt langzaam langs de muur, die fijn aanvoelt voor een muur. Dan wordt hij door een hand de muur in getrokken en balandt hij in een stoel. Als hij rondkijkt, ziet hij meerdere demonen staan, met in het midden De Grote Opperdemoon. Die loopt vervolgens naar Jackson. "Ik ben dat jongetje dankbaar", zegt hij, waarna hij een enorme muil opent en naar Jackson beweegt, en...


Jackson schrikt wakker. Hij kijkt op zijn wekker hoe laat het is. Het is 7.03. Hij gaat rechtop zitten in bed. Hij merkt dat hij helemaal bezweet is. Had hij nou echt gedroomd dat hij had gedroomd? Is niet vaak voorgekomen. De laatste keer was dat hij droomde over de actie van zijn oom om 13 mensen op te hangen en wat weer leidde tot opstand van de mensen en... Jackson trekt wit weg aan de gedachte wat er daarna gebeurde. Hij moet naar Ruby. NU!



The Gifted and CursedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu