"Minä en voi kestää tätä", huokaan dramaattisesti Ginnylle, joka vain luo minulle pahoittelevan katseen minun jatkaessa valitustani. Ginny on jo kyllästynyt tähän pari tuntia kestäneeseen valitukseeni.
"Kenet sä sait, Hermione?" Fred Weasley kysyy lösähtäen sohvalle. "Kuka voi olla noin kauhea?"
"Arvaa kaksi kertaa", vastaan ja heiluttan lappuani Fredin (ja Georgen, joka tietysti oli tullut paikalle myös) nenän edessä.
"Malfoy?" George älähtää. "Uskomaton tuuri."
"Ei se tuurista johtunut", sanon. "Dumbledore sen keksi."
"Mä sain sen yhen nätin Puuskupuhin", Fred kertoo ja minä huokaan taas mielessäni kysymys: miksi juuri minä? "Ada Fryn."
"Kiva juttu", murahdan masentuneena.
"Ehkä auttaa, jos kerron, että mäkin sain luihuisen", George sanoo. "Cathelie Spencerin."
"Kiitos, toi autto", vastaan hieman ilosemmin ja samalla seuraamme liittyy Lee Jordan.
"Miksi te täällä kupeksitte?" hän kysyy Frediltä ja Georgelta.
"Lohdutamme Hermionea", Fred vastaa.
"Hän sai Malfoyn", George lisää ja Leen kulmakarvat kohoavat järkyttyneenä kattoon.
"Otan osaa ja olen syvästi pahoillani", Lee sanoo kuulostaen siltä, kuin olisimme äitini hautajaisissa.
"Kiitti vaan, Lee", vastaan ja lysähdän itsekin sohvalle. "Menkää kostamaan Dumbledorelle puolestani."
"Dumbledorelle on vaikea kostaa", George toteaa. "Mutta voimme toki aina aiheuttaa pientä sekasortoa parilla käytävällä Riesun nimiin, niin että Dumbledore joutuu sietämään Voron valituksia pari tuntia."
"Kiitti", sanon ja virnistän ja juuri silloin Ginny tulee oleskeluhuoneeseen punaiset hiukset hehkuen.
"Kurssit ilmoitettiin juuri", hän sanoo ja vetää listan kaapunsa taskusta. "Joudumme huomenna päättämään, mitkä valitsemme."
"Mitä kursseja on?" kysyn vetäisen pergamentin Ginnyltä.
Yhteishengen parantumisen toivossa järjestettyjen kurssien tiedote
Kurssit ovat merkitty oman ikäisilleen erikseen. 1. - 3.-luokkaisten tanssikurssit eivät ole pakollisia, paitsi jos kolmannen luokan oppilaalla on neljännen luokan oppilas parinaan. Myös jokaiselle ikäluokalle on omat kurssinsa.
Kursseja on suoritettava viisi kappaletta.
5. - 7. Luokka
-Tanssi, ke klo 17.00, Minerva McGarmiwa
-Musiikki, ti klo 15.00, Filius Lipetit
-Kaksintaistelu, ma klo 16.00, Remus Lupin
-Jästien käsityöt, pe klo 14.30, Amore Burbage
-Shakki, la klo 12.30, Severus Kalkaros
-Ruoanlaitto, ma klo 17.45 Poppy Pomfrey
-Näytelmät, to klo 15.00, Albus Dumbledore."Dumbledore?" kysyn ihmetellen.
"Sitä minäkin ihmettelin", Ginny vastaa. "Mitäköhän siellä näytellään."
"Toivottavasti ei Romeota ja Juliaa", sanon ja sävähdän kauhusta jo pelkästä ajatuksestakin.
"Mikä se on?" Ginny kysyy kiinnostuneena.
"Jästinäytelmä", kerron. "Kielletty rakkaus ja lopussa Romeo kuolee ja sitten Julia tekee itsemurhan Romeon tikarilla", tiivistän ja jatkan lappusen lukemista.
-vapaa tutustuminen, su, klo 12.00, Tylyahossa ilman valvontaa
Lapussa luki myös 3. - 4.- luokat, mutta oli vain eri ajankohdat kursseilla samoin kuin 5.- 7.- luokan kohdalla.
BẠN ĐANG ĐỌC
Romeota ja Juliaa || DRAMIONE ||
Fanfiction"Malfoy", tervehdin happamasti platinablondia. "Granger", Malfoy vastaa ja huokaa syvään. "Kaikista ihmisistä minä saan juuri sen, jonka vähiten haluan." "Täysin samat sanat, Malfoy", vastaan pistävästi ja katson häntä murhaavalla ilmeellä. ~~~~~~...