Kävelen kohti Suurta Salia kädessäni kurssilappu. Kello on vähän vaille kolme, kun saavun saliin, jossa on jo vilkas puheensorina. Katselen ympärilleni, mutta en näe Malfoyta.
"Terve, Granger", kuulen jonkun sanovan ja melkein säpsähdän. Käännyn ympäri ja näen Malfoyn virnistävät kasvot. Olen yllättynyt, että hän edes tervehti minua.
"Terve vaan sullekin, Malfoy", vastaan ja heilutan paperia hänen nenän edessään. "Oletko jo päättänyt?"
"Itse asiassa olen", Malfoy vastaa yhä virne, joka alkaa jo hiukan ärsyttää, kasvoillaan. "Tanssi, koska se on pakollinen, kaksintaistelu, shakki, näytelmät ja tuo tutustuminen."
"Minä en suostu pelaamaan shakkia", sanon ristien käteni rinnalleni.
"Miksi?" Malfoy kysyy ihmeen kiinnostuneen näköisenä.
"Koska se on ainut laji, huispauksen ja ennustuksen lisäksi, mitä en osaa", vastaan totuudenmukaisesti.
"Eikö kuraverinen tosiaan osaa pelata shakkia?" Malfoy ilkkuu ja huokaan, koska tuo sana kuraverinen, alkaa jo tulla ulos korvista.
"Osaatko itse näytellä tai edes tanssia?" kysyn kallistaen päätäni.
"Itse asiassa osaan tanssia, mutta valitsin näytelmät, koska haluan nähdä Dumbledoren opettavan", Malfoy sanoo. "Osaatko itse?"
"Tanssia osaan ja näyttely menee", vastaan.
"Se on sitten päätetty", Malfoy sanoo ja repäisen lapun kädestäni. Hän kirjoittaa siihen nimet.
"Ei varmasti", sanon ja vetäisen lapun itselleni. "Minä. En. Suostu. Pelaamaan. Shakkia."
"Mikä sitten?" Malfoy kysyy. "Jästien käsityöt?"
"Olen niissä erityisen hyvä", vastaan ja saan Malfoyn puuskahtamaan.
"Ai niin, olet kuraverinen", Malfoy sanoo ja huokaan syvään.
"Niin olen ja olen ylpeä siitä", vastaan pojalle joka vain kohottaa taas toista suupieltään.
"Ylpeä kuraverisyydestä?", Malfoy kysyy ilkkuen.
"Mieluummin kuraverinen kuin sinunlaisesi paska", vastaan ja Malfoy kohottaa toista suupieltään. Taas kerran. Mikä oli tuo hänen ongelmansa virnistellä koko ajan? Mutta itse asiassa hän näytti jopa ihan hyvältä tehdessään niin.
"Mitä mietit Granger?" Malfoy kysyy suupieli yhä koholla havahduttaen minut. "Vai jäitkö muuten vain tuijottamaan komeita kasvojani?"
"Unissasi, Malfoy", vastaan ja virnistän sitten. "Mietin vain, miltä näyttäisit neulomassa villapaitaa."
"Niin alas en ole vajoamassa", Malfoy sanoo, mutta hänen suupielensä nykivät hiukan.
"Mutta hyvä on, tulen pelaamaan shakkia, vaikka häviän kuitenkin", myönnyn.
"Tiesin", Malfoy sanoo ja virnistää taas. "Mutta kuka sanoi, että minäkään osaisin pelata?" hän jatkaa.
"Ja haluat silti sinne?" kysyn.
"Mieluummin kuin neulomaan tai leipomaan pullaa", Malfoy vastaa.
"Tai sitten sitä opettaa sun lempiopettaja", totean ja Malfoy tuhahtaa.
"Mutta nyt minun on mentävä", sanon Malfoylle. "Näkemiin, Malfoy."
"Näkemiin, Granger", Malfoy vastaa ja lähdemme eri suuntiin, mutta pian Dumbledore ilmestyy eteeni
"Kas, neiti Granger", hän sanoo hymyillen. "Toivon, että otitte osaa näytelmäkurssille", hän jatkaa ja nyökkään.
"Professori Dumbledore", Ginny kävelee vierelleni. "Voisitko sitten mitenkään opettaa meille Romeota ja Juliaa", hän sanoo ja katson häntä järkyttyneenä.
YOU ARE READING
Romeota ja Juliaa || DRAMIONE ||
Fanfiction"Malfoy", tervehdin happamasti platinablondia. "Granger", Malfoy vastaa ja huokaa syvään. "Kaikista ihmisistä minä saan juuri sen, jonka vähiten haluan." "Täysin samat sanat, Malfoy", vastaan pistävästi ja katson häntä murhaavalla ilmeellä. ~~~~~~...