4.

509 25 9
                                    

Taikajuomien kaksoistunti, jonka jälkeen olisi tanssitunnit. Voiko päivä pahemmaksi mennä?

"Miksi elämän pitää olla näin vaikeaa?" kysyn Ginnyltä ja minun tekee mieli lausua ollako vai eikö olla-sitaatti.

"Häh?" Ginny kysyy iloisesti. "Minulla on nyt loitsuja ja sen jälkeen on tanssitunti", hän sanoo ja virnistää.

"Ja minulla on juomia ja sen jälkeen tanssitunti. Malfoyn kanssa", sanon kiroten Dumbledorea mielessäni yhä enemmän yhä alempaan helvettiin.

"Tsemppiä", Ginny nauraa. "Voin tulla sun viereen tanssimaan Ernien kanssa."

"Kiitosta vaan", vastaan iloiselle ja elämänsä kunnossa olevalle Ginnylle. Harry saapuu paikalle ja luo Ginnyyn ensin katseen ja vasta sitten kääntyy minun puoleeni.

"Taikajuomia", Harry sanoo melkeinpä yhtä ärsyyntyneenä kuin minä. Kalkaros nimittäin inhosi Harryä.

"Ja sen jälkeen Malfoyta", murahdan ja Harry luo minuun säälivän katseen.

"Öh, onko se Austin, öh, kiva?" Ginny kysyy vähän hermostuneen kuuloisena ja katson häntä hetken miettien miksi ihmeessä. Tajuan kuitenkin hetken päästä sen olevan päivänselvä asia ja virnistän mielensisäisesti.

"No, ööh, on hän ihan mukava ja silleen", Harry vastaa. "Mutta hän on kamalan ujo eikä puhu melkein yhtään."

"Noh, onnea sinulle", sanon Harrylle joka katsoo Ginnyn silmiä eikä vastaa. Raastavaa rikkoa heidän katsekontaktinsa, mutta myöhästyisimme muuten taikajuomista, eikä se olisi mukavaa.

"Haloo tyypit", sanon ja tökkään Harrya käsivarteen ja hän hätkähtää. "Myöhästymme, jos emme mene nyt."

"Okei, okei", Harry vastaa. "Heippa sitten, Ginny."

"Heippa, Harry", hän vastaa. "Ja Hermione", hän vielä lisää ja sitten lähdemme juoksemaan kohti juomien luokkaa. Kerkeä me onneksi ennen Kalkarosta ja istahdamme paikoillemme Ronin viereen.

"Missä olitte?" hän kysyy.

"Olin Ginnyn kanssa ja sitten hän tuli siihen myös", vastaan hänelle ja Ron nyökkää.

"Tänään on tanssitunnit", hän tuskailee, mutta Severus Kalkaros astuu sisään juuri silloin.

"Hyvää päivää, luokka", hän sanoo pehmeästi. "Tänään valmistamme lientä, joka teidän täytyy osata V.I.P.-kokeissa. Liemen löydätte sivulta 231. Aloittakaa!" hän käskee ja minä alan etsimään kirjasta sitä sivua. Löydän liemen ja alan valmistaa sitä. Liemi on tottakai helppo ja saan sen valmiiksi jo ensimmäisen tunnin aikana.

"Neiti Granger voi mennä", Kalkaros sanoo. "Ja Malfoy samaten", hän lisää vilkaistuaan Malfoyn kattilaan. Puhdistan noidankattilani sauvan heilautuksella.

"Saiko kuraverinen jo näin nopeasti valmiiksi?" Malfoy ilkkuu, kun astumme luokasta ulos. Luon häneen epäuskoisen katseen.

"Sait itse yhtä nopeasti", totean ja lähden kävelemään kohti kirjastoa.

"Kirjastoon vai?" Malfoy kysyy ivallisesti. Ai että, kun vihaan tuota poikaa.

"Jep", vastaan. "Lukemaan erilaisia tanssitekniikoita. Odotan näet tanssitunteja niin paljon", vastaan sarkastisesti. Malfoy virnistää.

"Tiesin, että tykkäät minusta", hänkin sanoo sarkastisesti ja luon häneen taas epäuskoisen katseen.

"Oletko kuullut asiasta nimeltä sarkasmi?" kysyn häneltä ja hän vain kohauttaa olkapäitään. "Olen menossa kirjastoon lukemaan ihan muuten vain"

"Tietysti" Malfoy sanoo ivallisesti ja minun tekee mieli motata häntä kuonoon.

"Miksi sinä itse sitten olet tulossa kirjastoon?" kysyn häneltä ja hän vain kohauttaa olkapäitään.

               Saavumme kirjastolle ja lähden etsimään kirjaa, jota voisin lukea. Malfoy seuraa kannoillani ja minä mulkaisen häntä pahasti.

"Onko tarpeellista seurata minua?" kysyn ärtyneenä pojalta, joka taas kohauttaa olkapäitään kasvoillaan outo ilme. Se saa hänen kasvonsa näyttämään vieläkin komeammilta. Käännyn taas ympäri kirotenå ajatuksiani. Tuo poika on puhdasverinen Luihuinen. Ja minä jästisyntyinen Rohkelikko.

"Onko kirjojen tuijotteleminen mukavampaa kuin niiden lukeminen?" Malfoy kysyy ja nyt on minun vuoroni kohauttaa olkapäitäni.

"Onko minun tuijotteleminen mukavampaa kuin lukeminen?" kysyn puolestani häneltä ja Malfoyn kasvoille nousee taas se outo ilme. Sitten hän naurahtaa.

"Unissasi, kuraverinen", Malfoy sanoo ja virnistää.

"Toivottavasti ei pahimmissa painajaisissanikaan", sanon ja nappaan hyllystä kirjan. Hitto, minä vihaan tuota ärsyttävää poikaa. Voisinpa motata häntä kuonoon.

"Onko tuo kirja tehnyt sinulle jotain vai miksi tuijotat sitä noin murhaavasti?" Malfoy kysyy.

"Tässä vain mietin, että kuinkakohan paljon matami Prilli suuttuisi, jos heittäisin tämän kirjan sinua päin", vastaan

"Tuliko paha mieli?" Malfoy kysyy lässyttäen. Mulkaisen häntä.

"Sinun kanssasi ei voi olla hyvällä tuulella", vastaan hänelle avaten kirjan. Selaan sitä hiukan, mutta laitan sen takaisin hyllyyn.

"Joudut kestämään minua jouluun asti", Malfoy sanoo napatessani toisen kirjan hyllystä.

"Ikävä kyllä", vastaan. "Tappaisin Dumbledoren siitä hyvästä, jos vain pystyisin."

"Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, kuraverinen", Malfoy sanoo.

"Mukavaa kuulla, puhdasverinen", vastaan Malfoylle.

"Pilkkaatko puhdasverisyyttäni?" hön kysyy.

"Kuka niin sanoi?" vastaan jatkaen kirjan etsimistä.

"Kuinka kauan yhden kirjan etsiminen voi kestää?" Malfoy kysyy ja katsoo jo seitsemättä kirjaa, jota työnnän takaisin hyllyyn.

"Kauan", vastaan ottaen taas yhden kirjan. "Varsinkin, kun joku erityisen inhottava ihminen ei anna minun etsiä rauhassa."

"Mukava kuulla, ettet pidä minusta", Malfoy sanoo, mutta hänen kasvoillaan käväisee taas se outo ilme. Tuhahdan vain ja hän tutkii minua mietteliäänä. Kohotan kulmiani ja menen istumaan tuolilleni ja avaan kirjan Malfoyn istuessa myös. Hän katsoo minua, kun luen ja se haittaa häiritsevän paljon lukemista.

"Tiesitkö, että on häiritsevää, kun tuijotat minua?" kysyn Malfoylta, joka vain virnistää ja ottaa paremman asennon.

"Siksi minä sitä teenkin", hän vastaa ja minä pyöräytän silmiäni jatkaen lukemistani yrittäen olla välittämättä Malfoysta.

              "Granger", Malfoy kutsuu ja nostan pääni kirjastani. Malfoy oli onneksi lopettanut tuijottelun ja hakenut itselleenkin kirjan. "Kello 16.55".

"Olisit voinut vähän aikaisemmin ilmoittaa", huudahdan hänelle ja tykkään kirjani hyllyyn.

"Tahallaniko olisin sanonut vasta noin myöhään?" hän kysyy juostessamme kohti Suurta Salia, jossa tanssitunti pidettiin.

"Ehkä", vastaan ja kovennan vauhtia. "Voi hiton hitto", kiroan hiljaa ja Malfoy vieressäni naurahtaa pienesti. Saavumme Suuren Salin ovien eteen. Kello näyttää 17.02.

"Kaksi minuuttia myöhässä", McGarmiwa toruu, mutta näyttä huvittuneelta, kun he tulevat sisään. "Etsikää tyhjä paikka."

"Voi hitto", huokaan taas. "Mitäköhän hän kuvitteli?"

"Enpä ole ennen kuullut sinun kiroilevan", Malfoy sanoo kohottaen suupieltään.

"Vain hätätilanteissa", vastaan.


Romeota ja Juliaa || DRAMIONE ||Where stories live. Discover now