7.

495 30 10
                                    

"Kaunista oli", kuuluu Ginnyn virnuileva ääni oviaukosta. "Te tanssitte kuin ammattilaiset."

"Älä jaksa", huokaan hänelle. "Olen jo tarpeeksi masentunut."

"Varsinkin taivutus oli kuin taikuutta", hän jatkaa.

"Olitko se sinä, joka vihelsi?" kysyn ja Ginny naurahtaa.

"En, se oli George ja Fred", hän vastaa.

"Emme kai me niin hyvin tanssineet?"  kysyn Ginnyllä, joka vain virnistää.

"Voit uskoa", Ginny vastaa. "Ja katsoitte toisianne sillä ilmeellä", Ginny lisää ja katson häntä järkyttyneenä.

"En todellakaan katsonut Dracoa sillä ilmeellä", sanon vakuuttavasti tai en niin vakuuttavasti, koska Ginny alkaa heilutella kulmiaan.

"Dracoa?" hän kysyy virnuillen.

"Teimme välirauhan, okei?" sanon ja hoksaan yhtäkkiä yhden oljenkorren. "Entäs sinä ja Harry?"

"Minä ja Harry? Mitä meistä?" hän kysyy, mutta hailakka puna paljastaa hänet.

"Ihan kuin en olisi huomannut, kuinka tuijotatte toisianne", vastaan ja nyt on minun vuoroni heilutella kulmiani.

"Noh, ei Harry musta tykkää", Ginny sanoo. "Mutta kyllä minä tykkään hänestä", hän lisää hetken päästä.

"Kenestä sä tykkäät?" Lavender Brown oli tullut makuusaliin.

"En kenestäkään", Ginny sanoo äkkiä.

"Kerro minulle", Lavender sanoo. "En kerro kellekään."

"En tarkoittanut sillä tavalla", Ginny sanoo. "Puhuimme siitä Puuskupuhista Hannah Abbotista."

"Minä taas en tykkää hänestä", Lavender sanoo. "Hän puhuu liikaa ja sitä paitsi eihän hänellä ole edes hyvää ulkonäköä", hän jatkaa ja vilkaisemme Ginnyn kanssa toisiamme merkitsevästi. Lavender tykkäsi Ronista, vaikkei sitä myöntänytkään.

"Ei Ronkaan hänestä kai kovin paljon tykkää", sanon ja Lavenderin ilme kohoaa. "Hänenkin mielestään hän puhuu liikaa."

"Todella?" hän kysyy ilme kirkastuneena.

"Käy kiinni hyvä nainen", Ginny sanoo. "Ei hän enää kauan jaksa odottaa."

"Mitä?" Lavender kysyy. "Mistä te puhutte?"

"Ronista, tietysti", vastaan hänelle. "Voihan olla, että hän tyytyy Hannahiin, jos et tee jo jotain."

"Olette oikeassa", Lavender sanoo. "Menen etsimään Ronin."

"Onnea", huikkaan hänen peräänsä.

"Teepä sinä sama", käsken Ginnyä, joka lehahtaa taas punaiseksi.

"En uskalla", Ginny sopertaa. "Jos hän vain nauraa minulle?"

"Harry ei ikinä nauraisi sinulle, vaikka ei pitäisikään sinusta", sanon. "Ja saat asian selville vain sillä keinolla."

"Niin", Ginny myöntää jo unohtaneena Malfoyn. Ja kyllä minä tiesin, että hän vain kiusasi. Ei hän ikinä uskoisi, että pitäisin Dracosta. Enkä kyllä minäkään.

"Ja yksi hyvä puoli lisää", jatkan. "Ernie ei ehkä enää ahdistele sinua, jos sinulla on poikaystävä."

"Totta", Ginny naurahtaa.

"Tanssinne oli muuten mielenkiintoista", huikkaan hänen peräänsä.

"Voin kohottaa mielialaasi entisestään kertomalla, että ensi kerralla tanssitaan tangoa", hän sanoo vielä ovella.

"Oikeasti? Sinä vitsailet!" huudan hänen peräänsä. "Sano, että se oli vitsi", huudan vielä, mutta Ginny on jo mennyt. Voiko tämän ihanammaksi elämä mennä? Tangoa viikon päästä ja Romeota ja Juliaa huomenna. Elämä kohtelee kaltoin.

"Voi hitto", kuiskaan erittäin epähermionemaisesti. Sitten rohjahdan sängylleni ja yritän selvittää solmuja aivoissani.

1. Draco Malfoy. Hän on idiootti ja hän on haukkunut minua niin kauan kuin muistan. Mutta silti se katse, siinä ei ollut mitään sitä ivaa, mikä siinä aina ennen oli ollut, kun hän oli luonut katseensa minuun. Ja hänen kätensä vyötärölläni. Aivan kuin se olisi luotu olemaan juuri siinä. Ehkä se tarkoittaa, että voisimme tehdä sovinnon.

2. Romeo ja Julia. Tapan Dumbledoren tämän takia, ellei Draco kerennyt jo.

3. Draco Malfoy. Onko minun koko ajan pakko ajatella hänen nimeään?

4. Tanssitunnit. Kauheaa. Kaikki katsoivat meitä ja minun oloni oli sillä hetkellä aivan kaamea. Piti tanssia nyt vihaamani pojan kanssa. Vai vihaanko edes häntä? Pysy aiheessa, Hermione! Oli kyllä hauska nähdä Pansy Parkinsonin ilme, kun tanssimme.

5. Draco Malfoy. Hänen silmänsä ovat vain... En osaa kuvailla. Ja ne hänen platinablondit hiuksensa. Kun yksi sortuva putoaa hänen otsalleen, hän näyttää vielä komeammalta.

6. Tylyaho. Se on sunnuntaina. McGarmiwa antoi lisätietoa, että meidän pitää viettää aikaa toistemme kanssa viisi tuntia. Vain kahdestaan. Siitä tulisi pitkä päivä.

7. Draco Malfoy. Minä en voi olla ihastunut häneen. Onhan Cedric Diggorykin, Harry ja Ronkin komeita, mutta en edes epäile olevani ihastunut heihin.

8. Joulutanssiaiset. En tiedä tuleeko menemään hyvin. Tanssi nyt ainakin sujuu mutkitta.

9. Tango. Pyydän hartaasti kaikilta jumalilta, joita on ihmisten mukaan maailmassa, että Ginny vitsaili. En todellakaan ole hieromassa itseäni vasten Draco Malfoyta!

10. Ollako vai eikö olla, siinä pulma. Ehkä minun vain pitäisi tehdä itsemurha. Hyvä on, hyvä on. Se oli vitsi.

"Missä Lavender on?" Parvati Patil saapuu makuusaliin.

"Ai, hän lähti etsimään Ronia", vastaan hänelle.

"Oikeasti?" Parvati sanoo. "Ihanaa, olen niiiin kauan yrittänyt saada häntä tekemään sen."

"Me Ginnyn kanssa vähän niinkuin pakotimme hänet", naurahdan ja Parvatin huulillekin nousee hymy.

"Mikä se juttu Malfoy kanssa on?" Parvati kysyy. "Ei muuten, mutta miksi Weaslyn kaksoset vihelsivät. Onko teillä jotain?"

"Hänen kanssaan?" kysyn. "Ei. Luuletko, että minä voisin olla Dracon kanssa? Tai hän minun? Kaksoset pitivät varmaan sitä vitsikkäänä."

"Totta", Parvati sanoo. "Tehän vihaatte toisianne."

"Teimme jonkinlaisen välirauhan", vastaan hänelle. "Sanattoman kylläkin."

"Ai", Parvati sanoo. "Cedric on mukava, mutta minusta hän on vähän täynnä itseään. Ja hänhän on Cho Changin kanssa."

"Niin", vastaan. "Mitä mieltä olet muuten Nevillestä ja Lunasta?"

"He ovat söpö pari", Parvati sanoo. "Kunpa minäkin löytäisin jonkun, joka olisi mulle yhtä hyvä."

"Niin", vastaan taas miettien itsekin, kuinka minulla olisi joku, joka pitäisi minun kädestäni kiinni käytävillä ja suukottaisi otsaani aamuisin. Yhtäkkiä mieleeni putkahtaa Draco Malfoy, mutta ravistan hänet äkkiä ajatuksistani.

"Miten Lavenderilla menee Zabinin kanssa?" kysyn.

"Kyllä hän kai on Lavenderille ihan mukava", Parvati vastaa. "Että he kestäisivät toisiaan jouluun asti."

"Se on hyvä", sanon. "Mutta huomenna Romeota ja Juliaa. Kuulitko jo siitä?"

"Joo, Ginny taisi mainita", Parvati sanoo. "Olisi hauskaa olla Julia."

"Minusta ei niinkään", vastaan. "Parini on Draco Malfoy."

Miten tästä luvusta tulee mieleen vaan yks asia? Minä ja mun vanhat luokkalaiset ala-asteella keskellä suurta ihastusdraamaa.

~Kaisla

Romeota ja Juliaa || DRAMIONE ||Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang