- PERTEMUAN - 👧🏻

247 14 3
                                    

Hari ni ialah hari yang diaorang akan mulakan perjalanan untuk ke Kerajaan Tanbarun. Diaorang semua berkumpul depan pintu gerbang istana untuk tunggu permaisuri ucapkan selamat jalan kepada mereka.

Jungkook: Berapa lama kene tunggu ni?

Tae: Kepala aku dah panas.

Yoongi: *mengeluh* Aku tak nak jadi hitam.

Hoseok: Senyap boleh tak? Tak professional langsung.

Yoongi: Kau tengok muka aku ni, ada aku kesah ke? Kalau dia tak sampai lagi dalam masa 5 minit aku jalan dulu...

Jimin: Pergi la... pergi. Peta pada aku hyung. Kan Mochi? *belai Mochi*

Yoongi: *tunjuk jari tengah*

Jin: *jentik tangan Yoongi* Boleh diam tak? tetamu ada dalam kereta kuda tu... malu la sikit.

Jungkook: Eleh hyung, bukan dia dengar pon.

Y/N: Maaf, tapi saya boleh dengar.

Jungkook:

Jin: Maafkan kami

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jin: Maafkan kami.

Tae: Jungkook...*letak jari kat mulut* 

Bonda tiba di depan pintu yang mengadap mereka semua. Pegawai bagi tahu Cik herbalist dan beri laluan untuk dia tunduk dekat Permaisuri. Yang lain juga tunduk dekat permaisuri.

Bonda: Maafkan beta kerana lewat, dan semoga perjalanan kamu semua selamat. 

Diorang angguk dan naik kuda masing-masing. Adap sebagai gentlemen, tak boleh suka-suka pandang gadis jadi diorang semua tundukkan pandangan. Dioarang tahu diorang bukan Putera... buat masa sekarang.

Jin: Bertolak sekarang.

Namjoon: Jimin, Hoseok korang ikut aku jaga depan. Jimin tugas kau bagi direction. *bagi arahan*

Jimin: Okay, hyung.

Lepas keluar dari tembok istana, 

Yoongi: Kalau dia lambat 5 minit tadi...

Jin: Dah la tu mengungkit nye, dah keluar istana dah pon. Nak bising buat ape.

Jungkook: Entah la hyung... rilex la sikit...

Jin: Kau tu pulak, senyap seminit boleh? tak habis nak berbunyi.

Jungkook: *buat muncung mulut* 

Jimin&Hoseok: *ketawa sebab Jungkook kena marah*

Selepas 4 jam berjalan.

Hoseok: Jimin, betul ke jalan yang kau bawak kitaorang ni?

Jimin: Betul la hyung... aku ikut Mochi.

Namjoon: Ye Jimin, aku tahu kau ikut Mochi tapi dah nak gelap ni, aku tak nampak lagi sungai sempadan.

Jungkook: Hyung, Mochi ni boleh dipercayakan ke tak?

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now