- STORY TELLING - 😂

236 15 2
                                    

Petang itu semua duduk mengililingi Tae untuk mendengarkan penjelasan dari dia.

Tae: blah blah blah...  macam tu lah cerita dia...

Semua: Berat nye jalan cerita kau ni.

Jimin: Kannnnn. See... I've already told U that Taehyung.

Yoongi: Dari cerita yang aku dengar ni... tak pelah, kesian pulak dekat kau.

Jin: Aku pon dah tak dek mood nak marah orang lepas diri sendiri kene bebel.

Yoongi: Just one thing... kalau nak, jangan sia-siakan dia. Oh ye lupa aku nak cakap, Permaisuri tadi berangkat pergi negeri Jasmine untuk pergi meminang Puteri.

Jin: Kita semua kene denda tak boleh main-main dalam minggu ni. Paham-paham ajelah ya. Dah buat salah kene terima hukuman.

Tae: Bonda nak pergi meminang untuk siapa?

Jin: Untuk kau la.

Tae: Haaa?!

Namjoon: Kalau kau tak nak, tak pe. Cakap elok-elok ngan Bonda.

Yoongi: Aku nak pergi buat kerja. Jangan nak buat mende gila.. *warning adik-adik dia* *keluar dari bilik*

Jin: *angkat tangan* Hyung tahu korang semua nak buat mende gila. Tapi kalau nak buat apa-apa roger dulu hyung tau.

Namjoon: Hyung, aku nak try baca buku dekat perpustakaan dekat bandar. Time bonda tak ade ni, please... aku nak curi-curi keluar.

Jin: Dah agak dah.

Hosoek: Aku pon nak ikut Namjoon.

Jimin: Hyung, aku ngan Jungkook nak pergi tengok kedai-kedai kat bandar. Please... sekali dalam hidup.

Jin: Itu pon aku dah agak. Tae? kau nak pergi mane pulak?

Tae:  Tak tahu..

Jimin: Sementara ade masa ni, pergi lah ajak Y/n nak berkenalan.

Tae: Yela, aku try.

Jin: Pergi la. Tapi kalau tak nak Yoongi bebel, elakkan dari dia tahu. *tipu*

Semua: Thank You hyung!!! *peluk Jin*

Jin: Yela-yela, aku bagi ni sebab aku sayang korang tau.

Jungkook: Yang tu aku tahu la hyung.😘

Diorang semua pergi untuk pakai pakaian yang boleh melindungi dari identiti mereka terbongkar. Selepas menukar baju, mereka berlari ke kandang kuda untuk mengambil kuda mereka. Sementara mereka menarik kuda masing-masing, Yoongi memerhati kan mereka semua dari atas.

Yoongi: Budak-budak ni, ingat aku tak tahu ke diorang nak buat menda gila. *terketawa*

Jin: *menyandar dekat beranda* Entah.. macam la kita tak boleh baca otak sorang-sorang. *gelak*

Yoongi: Bagi la.. sekali-sekala tengok dunia luar. Dari kecik duduk dalam istana.

Jin: Kau tak nak keluar?

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now