- KENAL KAN? -😏

223 14 4
                                    

Hanya ada satu khemah jadi diaorang bagi 2 pegawai tu tidur dekat dalam sebab mereka cedera lagi parah dari Yoongi dan Jungkook. Diorang tidur keliling unggun api. Tanda kerhormatan terhadap perempuan, mereka paksa Y/n untuk tidur di dalam kereta kuda.

- 7:30 pagi -

Y/n bangun dan keluar dari kerata kuda. Melihat 7 jejaka tampan yang sedang tidur bersama pedang masing-masing di sisi. Dengan perlahan Y/n pergi ke sungai untuk membasuh muka dan rambut. Y/n masuk kedalam sungai yang cetek tu dan start basuh muka dan rambut.

Pada masa yang sama Tae bangun dan nampak Y/n tengah menuju ke sungai dan dia start to follow Y/n tanpa Y/n sedar. Dia menyorok di balik pokok dan mengintai Y/n yang tengah basuh muka dan time tu dia mula ingat yang dia ialah budak perempuan yang dia ternampak 2 minggu lepas. 

Tiba-tiba... out of nowhere...

Jungkook: Hyung!!! Hyung, buat ape tu... *usik*

Tae: Ish.. senyap lah. Nanti dia dengar. *bisik*

Jimin: Kau buat ape Taehyung?

Y/N: Siapa tu? *takut*

Tae: Aishh... sini la. *tarik Jimin ke tempat lain*

Jungkook: Ehh.. hyung. * cuba untuk panggil Tae dan Jimin* Ohhh.. Hi cik herbalist..*muncul dari belakang pokok*

Y/N: Awak buat apa dekat situ? 

Jungkook: Saya... nak... mandi. Ya.. nak mandi.

Y/N: Okay... luka awak dah elok ke? 

Jungkook: Elok je.. saya kuat.

Y/N: *senyum* Kalau macam tu tak ape lah.. buat la ape yang awak nak buat tadi. Ermm, bila kita akan bertolak? 

Jungkook: Saya tak tahu, mungkin awak boleh tanya Abang-abang saya...

Y/N: Abang? Bukan kawan awak?

Jungkook: Maksud saya abang kawan... eh, kawan abang, ehh tak tak... kawan lagi tua. Ha, kawan lagi tua.. *senyum pelik*

Y/N: Ooo.. tak ape lah kalau macam tu. Saya tanya diorang jelah nanti. By the way.. awak ni pelik. *pergi kat kereta kuda balik*

Jungkook: Fuh... nyaris tuu.

Jin: *tepuk kepala Jungkook tetiba entah dari mana* Lain kali fikir sebelum cakap.

Hoseok: Entah.. pakai sembur je. *mula basuh muka*

Yoongi: Mane budak 2 ekor tu?

Namjoon: Tadi aku nampak Tae heret si ketot(Jimin) tu kemana tah...

Jungkook: Ehh.. kejap-kejap sejak bila korang ada kat sini?

Yoongi, Jin, Hoseok dan Namjoon buat tak tahu dan pergi basuh muka dekat tepi sungai tu.

Jungkook: Hyungggg... *merengek* jawab la...

Tae heret Jimin ke tempat jauh sikit dari Hyung-hyung dan Jungkook.

Jimin: Apehal kau heret aku jauh-jauh ni?

Tae: Kau ingat tak budak perempuan yang aku cerita tu?

Jimin: Tae! Kan aku cakap... kalau kau nak fikir pasal budak perempuan tu, tunggu habis mission ni dulu. Fokus boleh tak?

Tae: MACAM MANE AKU NAK FOKUS KALAU BUDAK PEREMPUAN TU Y/N !!!!

Jimin: *terkejut* Huh?... serious la. *tepuk bahu Tae*

Tae: Aduh! Sakit lah! *gosok bahu dia* Kau ingat aku bergurau ke? Muka aku ni nampak macam aku bergurau ke?

Jimin: Tak. Okay... macam mana sekarang ni?

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now