- Pagi -
Y/n bangun dan keluarkan kepalanya dari selimut. "Matahari tak naik lagi" Y/n bangun pagi sebab dia ingat tak nak menyusahkan sesiapa pagi tu. Kalau bangun awal, bilik mandi tak payah tunggu orang dan koridor pon mesti tak ada orang.
Y/n: *mengigil* Sejuk nya... *tetiba rasa ada sesuatu yang berbulu bergerak dekat lengan* Aik? La.. ingatkan dah lari semalam.
Tupai semalam panjat dan duduk atas bahu Y/n.
Y/n: Nanti Y/n mandi, duduk dekat luar bilik air tau.. *gelak**tengok luar tingkap* Wah.. tebalnya salji. Kalau mandi ni... mandi air batu la jawab nya.
Y/n ambil tuala dan jalan berjengket sebab tak nak bangunkan dayang lain. Tupai tu tunggu dekat luar sementara Y/n mandi. Selepas mandi, Y/n pergi ke bilik sambil mengeringkan rambut.
Y/n pakai uniform dia dan sebab sejuk, Y/n pakai seluar panjang sekali. Selepas sesi pemeriksaan semula, Y/n mula untuk angkat barang tapi langkahnya terhenti apabila kak Jemah ketuk pintu.
Kak Jemah: Ouk. Dah bangun rupanya.. baru akak ingat nak kejut. Semua orang baru nak pergi mandi. *tengok Y/n yang tengah angkat kotak* Dah nak angkat dah? Tak nak tunggu orang tu ke?
Y/n: Tak nak lah.. sebab harini kan Bonda dia balik.
Kak Jemah: Ermm.. ikut kamu lah Y/n. *tengok rambut Y/n* Rambut kamu tu, dah lah panjang. Meh sini akak ikat. *ambil getah rambut dah ikat rambut Y/n jadi ponytail* Kamu pakai pencuci rambut apa? Wangi... bau rose.
Y/n: Hehe.. saya buat sendiri.
Kak Jemah: Wah, buat kan akak satu. Nanti akak bagi duit.
Y/n: Boleh, tapi tak payah bayar. Akak nak bunga apa? Cakap je.
Kak Jemah: Iya? Akak nak bunga melur.
Y/n: Okkkkkayyy.
Kak Jemah: Ha, akak nak pergi start kemas ni. Nak akak panggilkan Wafa dengan Mia ke tolong angkat lagi dua kotak tu?
Y/n: Eh.. tak payah. Akak pergilah kemas. Biar jek saya buat. Oh lagi satu, hati-hati. Salji tebal dekat luar... pakai baju sejuk dan jangan berlari, licin... nanti jatuh.
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...