- RAHSIA - pt.1 😶

204 11 9
                                    

Hoseok: Kertas apa ni?

Namjoon: Aku tak tahu, tapi aku curious.. macam ada maksud je.

Hoseok: Apa benda yang ade belakang? Tak kan manusia kot?

Namjoon: Manusia? " Dimana dua hati menjadi satu, disebaliknya tersimpan rahsia yang menjawab sejuta persoalan" *tutup mata sambil memikir* Aku tahu... tapi tak comfirm..

Hoseok: Apa dia?

Namjoon: Gambar... frame gambar.

Hoseok: Ohhh logic jugak. Cakap pasal frame gambar..."dua hati menjadi satu", gambar kahwin ke?

Namjoon: Dalam istana ni, ada ke gambar kahwin? Lagi satu... kenapa Yoongi tulis pasal ni?

Hoseok: Macam mana kau tahu Yoongi hyung yang tulis? Ni macam bukan tulisan dia...

Namjoon: *tengok balik* Haah... ini bukan tulisan Yoongi hyung. Tulisan siapa ni?

Hoseok: Tak kisah lah, yang penting dia ada dekat dalam buku Yoongi hyung, sekarang ni aku nak tahu apa yang dia sorok.

Namjoon: Ada yang dia dengan Jin hyung simpan... aku pasti.

Hoseok: Aku dah agak dah, ade mende yang dia sorok ni. Bak sini kertas ni... aku nak pergi cari bende tu. *ambil kertas dari tangan Namjoon*

Namjoon: Pergi lah, aku cover kau. Aku nak cari lagi.. mane tahu ade lagi mende yang dia simpan kat rak atas ni.

Hoseok: Okay, terima kasih bro.

Hoseok keluar dan terus dia tengok sekeliling, istana ni banyak gambar yang tergantung dekat dinding sebagai hiasan. Tapi ade ke gambar kahwin?

- Hoseok p.o.v -

Aku menepuk kepala sendiri "eh.. adelah gambar kahwin..dekat mane last aku nampak?!" Tetiba Yoongi hyung lalu dekat tingkat yang sama menuju ke bilik office. "Hyung!" Aku cuba untuk memangil.

Yoongi hyung: Ape kau nak?

"Hehe..aku nak tanye dalam istana ni, ade ke gambar kahwin yang tergantung dekat dinding?"

Yoongi hyung: Ada.

"Ha?! ADA? Dekat mane?"

Yoongi hyung: Asal kau nak tahu? Kau nak buat apa? *kerutkan dahi*

Aku cuba untuk tak nampak nervous sebab semua orang cakap aku susah nak menipu, harap-harap Yoongi hyung tak nampak la. "Saje.. dekat mane hyung?"

Yoongi hyung: *tenung mata aku macam nak bunuh aku kat situ* Ada dekat bilik lama ayahanda. *blah masuk bilik office*

"huuuu... lega. Nasib baik dia tak tanya lebih tadi." Aku terus ke bilik lama ayahanda, lebih dikenali sebagai bilik office ayahanda yang lama. Ni kalau bonda tahu aku masuk bilik ni... mati aku. Sebaik sahaja masuk bilik memang terpapar besar di dinding depan meja didalam bilik tu ada gambar kahwin ayahanda dengan Bonda.

Aku pergi ke arah gambar yang tergantung di dinding itu dah terus goyang kan frame gambar tu. Dan ia teralih. Aku alih kan frame tu dan ade pintu kecil yang terkunci. "Betul lah ade mende yang tersorok kat belakang mende ni. Macam mane nak bukak ni? Terkunci? Pada siapa kunci mende ni?" Aku perhati dengan teliti bentuk mangga kunci yang berlogo itu. "Macam pernah tengok bentuk kunci ni".

Aku tak tahu nak buat apa, yang apa yang aku tahu ialah aku kene bagi tahu Namjoon, Taehyung dengan Jimin. Aku takkan bagi tahu Jin dan Yoongi hyung sebab aku tahu selagi aku tak dapat bukak lock ni.. diaorang takkan bagi tahu pasal semua benda dan maknae sorang tu... semua ni terlalu sulit untuk dia paham. Aku letak balik frame gambar tadi dan terus lari keluar untuk pergi ke Namjoon.

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now