- SILAP- 🤐

205 17 8
                                    




Lepas Putera Raj sign document yang Namjoon bagi.

Namjoon: Baik. Dah selesai kan? Jom balik...

Putera Raj: Kita tak akan perang kan? *takut*

Yoongi: Ikut lah... kalau mood aku elok, tak perang. Kalau kau buat mood aku hancur, aku hantar tentera esok.

Putera Raj: Maaf kan saya putera agong yang ke.. ke.. *tak tahu Yoongi nombor berapa*

Yoongi: Dua.

Putera Raja: Ya! Putera Agong yang ke dua. Saya sanggup buat ape saja untuk tidak berlaku nya perang.

Yoongi: Betul?

Putera Raj: Ya betul..

Yoongi: *pandang Hoseok*

Hoseok: Okay... *letak lengan atas bahu Raja Muda* Senang je kerja kau, kau jangan bagi tahu siapa-siapa pon pasal hal ni. Boleh?

Putera Raj: Kenapa?

Namjoon: Buat jelah.. tak nak perang kan? *senyum *

Putera Raj: Baiklah.. saya akan simpan rahsia ini dengan orang istana saya.

Jin: Bagus, kitaorang nak balik. Bye.

Jimin: Kalau RAHSIA ni terbongkar.. *main ngan Mochi*

Jungkook: Kitaorang tak shak siapa-siapa dah except kau. So...

Tae: Kalau RAHSIA ni pecah..

Yoongi: Aku datang sini... BUNUH kau terrussss. Paham?

Putera Raj: Baiklah. *takut*

Tae: *pusing ke arah Y/n* Awak okay?

Y/n takut sebab dia dengar semua benda yang berlaku depan dia. Dia tak jawab apa-apa dekat Tae.

Tae: Y/n? Awak okay tak? *tengok muka Y/n*

Y/n: *elak pandangan mata Tae* Sa- Saya.. masuk kereta kuda dulu Tuanku. *terus jalan ke kereta kuda*

Jimin: *Letak tangan atas bahu Tae* Kau rasa apa dia nak cakap ngan kita lepas ni. Bayangkan, dia marah dan ugut Putera Agong ke Dua ngan Tujuh... even tho cute. Wushh.. mesti dia ingat kita akan bunuh dia jugak sebab layan kita macam tu...

Jungkook: Hyung, Cik Herbalist tu macam mana? Dia pon dah tahu.

Yoongi: *naik kuda dia* Lantak lah.. kalau dia tahu.

Namjoon: Ape susah, balik nanti mintak jek ngan bonda suruh dia kerja dekat Istana.

Hoseok: Wooo... cerdik-cerdik. Tak sia-sia kau duduk 24 jam dalam perpustakaan tu.

Namjoon: Tahu pon.. *buat muka belagak*

Jin: Korang senang lah cakap, kalau bonda tahu yang kita dah dedah kan identity macam mana?

Jungkook: Hyung ni kan, suka fikir last minit. Bagi tahu jelah.

Jimin: Betul.. baik kene bebel satu hari terus daripada tak bagi tahu tapi hidup tak tenteram betul tak?

Yang lain: Betol-betol.

Yoongi: Berborak lah pulak... wei, jalan lah.. bila nak balik ni? Nanti sampai Istana, biar aku yang jawab ngan perempuan tu.

Jin: Yoongi... BaHaSa.

Yoongi: Yela-yela... Bonda.

Selepas mereka hilang dari pandangan Raj, Raj melepaskan keluhan lega. Pembantu Raj hanya pandang Raja Muda itu dengan hairan.

Pegawai : *tunduk dekat Raj* Tuanku, macam mana Tuanku sangat pasti itu ialah 7 putera Agong? Bukan kah ada kemungkinan mereka itu berbohong?

Putera Raj: Pedang.

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now