WARNING! WARNING! WARNING! TISSUE SATU KOTAK PLS...
//////////////////////////////////////////////////////////////////
Herbalist Tanbarun yang Jungkook panggil tolong rawat luka belakang Tae. Tae tak bercakap lansung selepas kena tumbuk dengan Yoongi. Dia rasa semua yang berlaku salah dia. Tae tenung cincin dia dan pegang rantai yang kawan Y/n bagi untuk diorang berdua. Yang lain pun senyap sebab tak nak keruhkan keadaan.
Yoongi lepas tumbuk Tae, dia rasa bersalah jugak sebenarnya tapi dia terus pergi dekat bilik office untuk berterima kasih pada Putera Raj dan Raja Ali. Semua tunggu depan bilik herbalist. Bonda dah tak larat nak nangis. Semua mula nak menangis tengok Tae yang pegang cincin tunang dia.
Eun: *menangis tengok apa yang dah berlaku* *peluk Heera* Hik... hik.. hik..
Heera: *pegang kepala Eun* Jangan nangis... nanti akak---akak nangis jugak... *mata berair*
Yang lain: *tahan nak menangis*
Nini: Akak... *menangis dekat Suri*
Suri: *gosok tangan Nini* Kita semua kena kuat.
Suri, Sunny, Jin, Namjoon, Hoseok tak nangis sebab diorang kena kuat. Kalau diorang nangis jugak automatik yang lain akan menangis jugak.
Herbalist: *keluar dari bilik*
Bonda: Macam mana dengan Y/n?
Herbalist: Dia dah melepasi tahap kritikal Tuanku, sebab Putera Taehyung bawak dia dengan cepat untuk dirawat. Tapi...
Jin: Tapi?
Sunny: Just say it! *geram*
Herbalist: *tunduk dekat Sunny* Hentukkan batu dekat bahagian kepala Cik Y/n agak teruk. Kami tak pasti bila dia akan sedar Tuanku.
Yang lain: *terkejut*
Tae: Boleh say-- boleh-- saya tengok dia? *tergagap*
Herbalist: *angguk* Sila kan Tuanku.
Tae masuk dalam dan dia rasa hati dia pecah macam cepisan kaca melihat Y/n yang terbaring di atas katil bilik herbalist dengan sebelah bahagian dahi dibalut kain putih. Muka Y/n pucat lesu.
Bonda: Oh Tuhan... *nak pengsan* *menangis* Anak Bonda, Puteri Bonda.. Y/n sayang. Bangun sayang. *cium dahi Y/n* *pegang pipi Y/n*
Hoseok: *menangis* *pegang bonda* Bonda.. jangan macam ni Bonda..
Heera: *pegang bonda*
Eun: Kak Y/n? Kak Y/n.. *menangis* Awak, awak Kak Y/n... *pandang Jungkook*
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...