- Selepas satu bulan -
Taehyung masih tak tahu Bonda dah tahu pasal hubungan dia dengan Y/n. Hari ni, Bonda tak ada kerja dalam jadual, jadi bonda nak luangkan masa bersama Putera-putera dia. Yoongi masuk ke dalam bilik Bonda bagi paperwork.
Yoongi: Bonda, document ni nak terus hantar dekat kerajaan Istanbul tu ke? Kalau Bonda tak ada masalah Yoongi suruh Namjoon hantar.
Bonda: Yoongi sayang. *ambil dokumen dari tangan Yoongi* Apa kata hari ni... kita buat BBQ? Dah lama Bonda tak masak dan rasa makanan yang kamu dengan Abang Jin masak.
Yoongi: *senyum* Betul Bonda nak rasa Yoongi masak? Yoongi pon sebenarnye rindu nak masak dan rasa masakan Bonda. *pegang belakang tengkuk*
Bonda: *senyum*Jom... kita pergi dapur.
Yoongi ikut Bonda pergi dekat dapur dan nampak Jin yang tengah membelek buku resepi dia.
Jin: *terkejut* Eh.. apa Bonda buat dekat sini? Yoongi pun?
Bonda: Kita buat apa lagi kat dapur?
Jin: Bonda nak masak ke?
Bonda: Ye Abang.. dah ke tepi, biar Bonda masak masakan favourite korang semua.
Yoongi: Bonda nak masak apa?
Bonda: RAHSIA.
Yoongi: Dah tu.. Yoongi nak kene buat apa Bonda?
Jin: Abang?
Bonda: Abang tolong siangkan ayam... Yoongi tolong buat ramuan untuk perapkan dengan ayam untuk BBQ malam ni. Boleh?
Jin&Yoongi: BAIK! *tabik* Hehehehe..
- Dekat atas dalam bilik Office -
Jungkook: Alah! Tak aci lah macam tu.
Hoseok: Nak aci pergi India la... sini tak ada aci.
Jimin: Apa pulak tak aci? Betul lah apa yang Hyung buat. UNO!
Tae: UNO!
Hoseok: UNO!
Namjoon yang tengah tengok adik-adik dia main kad Uno dekat atas lantai tu hanya gelak sebab Jungkook kalah. Kalau Yoongi dan Jin ada kerja, Namjoon yang akan tengok-tengokkan adik-adik dan Hoseok sebab dia lagi matang dari Hoseok.
Jungkook: Tak best la main Uno.
Jimin: Aik? Tadi dia yang ajak main.
Jungkook: Itu tadi...
Yang lain: Hahahaha
Mochi jugak turut serta ketawa dengan perangai Jungkook yang manja tak bertempat tu. Jungkook selepas sebulan, dia dah okay tapi masih tak banyak bercakap dengan Yoongi sebab dia masih ingat Yoongi marahkan dia.
Mochi: Wak! *ketawa dengan Jimin*
Jungkook: Namjoon hyung! Tengok binatang ni...
Namjoon: Dia buat apa?
Jungkook: Dia ketawakan Kook... *mencebik*
Hoseok: Selama ni kau ketawakan dia setiap kali dia jatuh dari bahu Jimin tak apa? Ni sekali je dia ketawakan Kook dah merajuk?
Jungkook: Hoseok hyung suka sangat lah sebelahkan Mochi, kan? Menangkan lah binatang tu... *muncung*
Hoseok: Tak.. tak.. hyung sayangggggggg Kook.*peluk Jungkook*
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...