- CUBAAN KEDUA - 😮

198 14 8
                                    

Y/n pergi ke taman botanikal istana dimana atuknya selalu menanam pokok dan herba untuk membuat ubat. Pagi tadi seorang dayang bagi tugas kepada Y/n untuk membersihkan taman botanikal tu.

Selepas 4 bulan datuk Y/n meninggal dunia, kini tiada siapa yang jaga taman itu. Y/n masuk kedalam taman itu dan kagum dengan keindahan taman itu kalau tak penuh dengan pokok yang tidak subur.

Y/n: Wahhh.. besar nye. Kalau dari dulu lagi aku berkerja kat sini dah macam-macam ubat aku boleh buat. Wah.. air pancut ni kalau bersihkan mesti cantik.

Pegawai1&2: Selamat pagi Cik herbalist baru. *senyum manis*

Y/n: Oh selamat pagi. *tunduk* Apa abang berdua buat dekat sini?

Pegawai 1: Kami diarah kan untuk tolong cik bersihkan taman ni. So.. harini bagi je apa-apa tugasan untuk kami lakukan dan kami akan buat.

Pegawai2: Ya betul.

Y/n: Betul ni? *senyum*

Pegawai1&2: Iyeee betullll.

Y/n: Okay... kalau dah cakap macam tu, boleh tolong saya kutip daun kering? dan Abang pula tolong ambil tanah tambahan dekat store belakang.

Pegawai1&2: Baik!

- selepas 4 jam -

Y/n: Dah nak siap dah ni.. abang dua orang rehat lah dulu. Biar saya yang buat.

Pwgawai1&2: Baiklah, dan terima kasih.

Y/n: *senyum* sama-sama.

Pegawai 1: Hah.. siap pon.

Pegawai 2: Penat wehh. Jom makan dulu.

Pegawai 1: *angguk* Cik tak nak makan ke?

Y/n: Makan lah dulu. Saya nak siapkan kerja ni jap.

Pegawai 2: Cik tak penat ke? Saya yang lelaki ni pon lelah. Dah lah tadi Cik tolong angkat baja yang berat tu jugak. Ish.. kalau saya buat kerja ni sorang lah kan... boleh pengsan satu hari.

Pegawai 1: Betul-betul.

Y/n: Hehehe.. mungkin sebab saya dah biasa. Lupa nak tanya, siapa yang arah kan abang berdua ni tolong saya?

Pegawai1&2: Ermmm ituu..

- flashback pagi tadi-

Tae dengan Jungkook baru balik dari menunggang kuda pagi-pagi buta tak nak kene tangkap punye pasal.

Tae: Dapat kalah kan Jungkook harini... *senyum* *nampak dua pegawai lalu* Ali! Abu!

Pegawai1&2: Ye saya! Tuanku muda.

Tae: Nak pergi mana tu?

Pegawai1: Kami baru habis meronda.

Tae: Ohh.. kamu berdua ade kerja tak?

Pegawai1&2: Tak ada.

Pegawai1: Kenapa Tuanku muda tanya?

Tae: Tak dek kerja kan.. Ermm saya arahkan kamu berdua tolong Cik herbalist tu kemas Taman botanikal istana. Syarat dia buat je ape yang dia suruh.

Pegawai 1: Tapi Tuanku muda..

Tae: Jangan risau nanti aku suruh Abang aku naik kan gaji korang berdua boleh?

Pegawai1&2: Macam ni baru lah on Tuanku.

Tae: Okay, pergi buat sekarang.

Pegawai 1: Ehh kejap Tuan!

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now