- RAHSIA - PT.2 😶

167 11 2
                                    

Jimin pergi ke arah semak tu dan ternampak ada sesuatu yang bersinar diluputi dengan tanah belakang semak tu. Dia ambik bende tu.

Jimin: Bende ape ni? 

Jimin jadi curiga sebab dekat pedang tu ade kesan berwarna merah darah ikan, seolah-olah darah yang dah lama tidak di basuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin jadi curiga sebab dekat pedang tu ade kesan berwarna merah darah ikan, seolah-olah darah yang dah lama tidak di basuh. Dan dia terfikir kenape pisau yang cantik sebegini di buang sahaja di halaman istana.

Ada tukang kebun yang berada disitu sedang menyiram pokok bunga ros yang Taehyung tanam. Tukang kebun berbayar yang berumur awal 40 han yang akan dipanggil setiap 2 minggu untuk bersihkan kawasan istana. Jimin kenal dia sejak lahir, pakcik itu sudah lebih dari 20 tahun berkerja sebagai pekebun.

Jimin: Pakcik! *berlari ke arah tukang kebun*

Pakcik: *tunduk* Ya saya Tuan muda.

Jimin: Pak cik.. ni pakcik punya ke? *tunjuk* Saya jumpa dekat belakang semak tadi.

Pakcik: Macam mane Tuan muda boleh jumpa?

Jimin: Pakcik tahu ke siapa punya ni? 

Pakcik: *senyap seribu bahasa* 

Jimin: Kalau tak ade siapa-siapa punya saya ambik ya.. sebab cantik. Boleh tambah letak dekat koleksi pedang ayahanda. Dekat situ kan ade tempat satu pisau ayahanda yang hilang tengok saiz pisau ni macam muat kalau Jimin letak kat situ kan pakcik? *senyum sinis*

Jimin tahu, mesti ada sejarah sebalik pisau ni. Kalau tak kenape pakcik ni macam gelisah, itu lah dia punya kerja. Jimin akan usik sampai pakcik ni bagi tahu semua.

Pakcik: Pisau tu ada orang punya. Bagi kat saya ya Tuan muda, saya akan cuba pulang kan. *cuba untuk ambil pisau tu*

Jimin: Aik.. *senyum* Apa jadi kalau pemilik dia dah mati?

Pakcik: *senyap*

Jimin: Pakcik... apa kata pakcik bagi tahu saya sejarah pisau ni dari awal sampai macam mana dia boleh tertanam kat situ. *angkat kening*

Jimin tenung pakcik tu.

Pakcik: *senyum sinis* Tuan tak akan paham...

Jimin: *dalam hati* ehh pakcik ni.. aku siku kang. .nasib baik tua dari aku. *nak naik angin* Tak apa lah pakcik, kalau pakcik tak nak bagi tahu. Saya tanya orang lain. *letak pisau tu dalam poket seluar dia* MOCHI, cari Namjoon hyung.

Mochi terbang dari situ pergi cari Namjoon. Jimin dengan hati yang panas nak pergi dari situ tetapi langkah nya terhenti bila pakcik tu bersuara.

Pakcik: Tuan, satu salah paham boleh hancur satu adik-beradik.

Jimin: *pusing kearah pakcik tu* Dan saya akan pastikan semua tu takkan berlaku.

Mochi datang balik dan bagi signal pada Jimin untuk mengekorinya.

Pakcik: *senyum sinis* Selamat berjaya Tuan Muda. *bisik*

Jimin pergi ke perpustakaan di mana Namjoon dan Hoseok duduk tadi.

♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕Where stories live. Discover now