- Malam -
Heera, Nini, Eun dan Suri kini tengah duduk dalam perpustakaan Ai. Diorang masih lagi tak boleh terima reality yang diorang cakap dengan Putera. Diorang tenung je sampul surat VIP untuk majlis tari menari.
Heera: Apa lah Y/n ni, dia pergi macam tu je?
Ai: Dia tak bagi satu hint pun dekat kita semua.
Suri: Tak derhaka kepada Tuanku Putera kan kalau kita bercakap macam tadi dengan diorang?
Nini: Ya tuhan. Malu nya.
Suri: Time tu jugak lah penyangak tu nak muncul. *pandang Eun* Nasib baik tak jadi apa-apa.
Ai: Patut lah Namjoon punya Abang tak takut langsung nak pancung Hisham.. Putera rupanya.
Heera: Akak rasa berdosa pulak tadi bercakap macam biasa jek dengan mamat tu.
Nini: Nak kene panggil Putera ke?
Ai: *angkat bahu*Tak tahu... *baru teringat* Alamak...
Suri: Kenapa?
Ai: Tak apa ke kak, saya macam dah rapat dengan Namjoon.
Heera: Dia yang nak dekat Ai. Bukan Ai nak dekat dia kan?
Ai: Sebenarnya, Ai pun dah jatuh cinta dengan dia waktu mula-mula dia datang sini.
Nini&Eun: *selok*
Heera: Bergula. Best nyer ada kisah cinta... dengan Sang Putera.
Suri: Habis bergula satu badan akak.
Heera: Just be real... diorang handsome.
Semua: *angguk*
Suri: Tak pernah terfikir untuk jumpa putera lagenda.
Nini: Kan... seram la kak.
Tetiba ada orang ketuk pintu perpustakaan. Semua terkejut.
Ai: Maaf perpustakaan dah tutup!
Y/n: Ini aku lah Ai.
Semua: Y/n?!
Ai buka pintu reveal Y/n yang tersenyum dekat depan pintu dengan Namjoon yang berdiri dekat tepi pintu. Diorag terkejut dengan kehadiran Y/n dan lagi terkejut bila tetiba nampak Namjoon dengan kuda putih dia disebelah.
Y/n: Lah, ramai rupanya dekat sini. Ingat malam ni nak tumpang rumah Ai. Dah terkantoi Kak Heera dengan Kak Suri ada dekat sini. Hehehe..
Heera: Ohhhh tak nak tidur rumah akak ye?!
Suri: Sampai hati.
Ai: Ehh.. kejap-kejap. Kau buat apa dekat sini Y/n?
Y/n: Cuti seminggu... Permaisuri bagi. Jadi aku nak duduk sini.
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...