Taehyung bawak 4 buku record tu ke perpustakaan dan letakkan buku itu dekat atas meja yang ada disitu. Dia fikir elok kalau dia bagi tahu Namjoon, Hoseok dan Jimin bila diorang tengah free. Diorang ada meeting penting untuk Hari pekerja dengan Pegawai dan Dayang.
Hari Pekerja ialah hari sambutan untuk orang telah berkerja dan diorang buat lebih meriah untuk meraikan Y/n yang telah mendapatkan title Herbalist terhandal top 3 antara semua kerajaan.
Permaisuri panggil untuk meeting dan of course anak dia 7 orang akan ada. Hoseok pergi kedalam bilik office dan nampak Jin dengan Yoongi yang tengah busy gila, kertas dan document penuh atas meja diorang dan Namjoon pulak ulang-alik pergi ke pejabat pegawai untuk bagi arahan kepada pegawai untuk pergi ke kota dan bagi pengumuman untuk rakyat jelata.
Hoseok: Hyung, meeting. Dewan utama.
Jin: Okay.
Yoongi: Hmm.
Jin: Panggil yang lain. *suruh Hoseok*
Hoseok pergi dekat tengah-tengah bangunan tu dan menjerit membuat tempat tu bergema.
Hoseok: MEETING!!!! Dewan utama!!!
Selepas beberapa minit boleh dengar Jungkook jerit balik.
Jungkook: Baik hyung! *berlari dekat Hoseok*
Hoseok: *gelak sebab dia rasa adik dia comel* Jom...*pegang tangan adik dia dan pergi ke dewan utama*
Jimin bila dia dengar Hoseok meraung tadi dia terus pergi ke perpustakaan untuk panggil Tae. Dia nampak Tae masuk bilik tu tadi.
Jimin: Tae! Jom... meeting. Bonda panggil.
Tae: Ouk.. Okay Jom.
Diorang nak turun lepas tu nampak Namjoon, Jin dengan Yoongi nak turun sekali. Jimin dan Tae senyum sebab diorang rasa cute bila Yoongi berjalan sebelah Namjoon dengan Jin yang tinggi sikit dari Yoongi.
Yoongi: *sambil turun tangga* Aku tahu aku pendek, tak payah gelak.
Tae: Bukan sebab kau pendek lah hyung...
Jimin: Entah.
Jin: Diorang gelak sebab kau tu comel.
Yoongi: Aku bukan comel. Aku handsome.
Namjoon: Jauhhhh sangat dari handsome.. wahai hyung.
Jin: Yang handsome tu aku, bukan kau.
Tae,Jimin,Namjoon: Tahu dah.
Diorang buka pintu dewan utama dan nampak dah ramai dekat situ. Beberapa ketua dayang dan ketua pegawai dan mengawal dah ada.
Hoseok: Ingatkan besok baru nak datang. *marah yang 5 orang tadi*
Jungkook: Entah, lambat la hyung. *mempertahankan Hoseok*
Bonda: Dah, jangan bergaduh. Duduk. *pandang dekat kaki tangan istana* Saya ulang balik ya, pegawai tolong jaga security dari pagar sampai pintu utama istana. Saya taknak penuhkan orang dekat ruang dalam. Ruang dekat dalam hanya tempat ambil makanan dan minuman sahaja. Lagi satu saya tak nak susahkan anak sulung saya untuk hantar makanan.
Jimin: Aik bonda? Jin hyung kena buat kerja apa?
Bonda: Sayang, bukan buat kerja. Tanya lah Jin hyung kamu sendiri. *senyum*
Keenam-enam putera pandang Jin dengan serentak. Jin pula yang tadi focus dengan apa dengan Bonda dia cakap terus pelik bila adik-adik dia pandang.
Jin: APA?! Biarlah, aku request aku nak masak untuk majlis tu. Ada hidangan istimewa. Hehehe..
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...