Ali dan Abu pun dipanggil oleh Hoseok ke dalam office. Abu dan Ali masuk kedalam office itu dengan perasaan yang takut. Kepala mereka berdua tunduk memandang lantai.
Mana tak nya, kene jumpa Putera agong dalam bilik Putera sendiri. Di dalam bilik, Yoongi duduk di atas kerusi depan meja office, Namjoon sedang membaca, Jin tengah menyandar dekat dinding, Jimin tengah bagi makan Mochi, Jungkook yang sedang membelek pedangnya dan Taehyung yang sedang termenung.
Hoseok: Masuk. *buka pintu untuk dua orang tu masuk* So Hyung, ni.. Seok dah bawak budak tu.
Tae angkat kening dekat Abu dan Ali, perhatian putera-putera yang lain beralih kepada Hoseok.
Jin: Okay...*tengok diorang atas bawah* Yoongi-- *pandang Yoongi*
Belum sempat Jin habiskan ayat dia, Yoongi dah berdiri. Jin tahu adik dia lagi handal untuk uruskan kes macam ni.
Yoongi: Kau dua orang ke yang sebarkan gossip palsu pasal putera yang ke enam?
Ali&Abu: *senyap seribu bahasa*
Jin,Namjoon&Hoseok: *tutup telinga*
Yoongi: *hentak meja* AKU TANYA JAWAB LA!!
Maknae line: *terkejut* *telan air liur*
Abu&Ali: *ketar* Yaaa..
Yoongi bangun dari kerusi dan sambar pedang dari tangan Jungkook yang sedang jungshook, dia letak kan pedang itu betul-betul tepi leher Abu dan senget kan kepalanya seperti orang Psycho,
Yoongi: Kau tahu kan apa akan jadi kalau kau sebarkan gossip palsu dekat orang lagi-lagi pasal 'PUTERA'... Nak kene pancung ke?
Abu ketar sampai nak tecabut lutut dia, dia geleng sebab takut. Ali pula rasa macam dia tak boleh bernafas.
Namjoon: Uish.. relax hyung. Erm.. RELAX..
Namjoon cuba untuk ambil pedang dari tangan Yoongi tapi Yoongi alihkan pedang, elak dari Namjoon untuk ambil dan tenung mata Namjoon dengan mata yang menakutkan.
Namjoon tengok mata Yoongi dan dapat baca yang jika dia ambil pedang itu MAUT akan menanti.
NamjoonL Ermm..tak pe lah. *pergi balik ke posisi tadi dan letak buku didepan muka elak dari tenungan maut Yoongi*
Jin: *bisik kat Namjoon* Kau nak mati awal ke?
Namjoon: *bisik balik kat Jin* Mane lah aku tahu dia angin satu badan hyung.
Yoongi: Aku boleh dengar. *pandang Namjoon*
Tae: Hyung.. jangan la jadi seram sangat, aku yang tengok kau hayun pedang ni pon nak bertabur tulang rusuk.
Yoongi: *pandang Taehyung dengan muka 'ade aku kisah'* Baik kau senyap sebelum kau pulak yang aku pancung nanti..
Jungkook: *jungshook tak habis lagi* Ta--tap--tapi hyunggg. *takut* Agak-agak la nak pancung pon dalam office. Pancung la kat luar ke.. kan..*siku Jimin*
YOU ARE READING
♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕
FanfictionBukan kerajaan ni tahu kitaorang wujud pon... Satu salah paham boleh hancur semua. Saya akan pastikan itu takkan terjadi Boleh kah tujuh orang putera mempertahankan hubungan adik-beradik mereka sambil menyelesaikan misteri keluarga yang tidak dirung...