Thor Odinson: II

196 4 0
                                    

Voorafgaand:

"Midgard dus?" Vroeg hij. "Klopt!" Zei Thor. "Ga maar vast klaar staan!" Zei Heimdall. Je pakte Thor's hand vast. "Het is niet zo spannend hoor." Fluisterde hij in je oor. Jullie hingen voor de grote poort staan. Heimdall stak zijn zwaard in een gleuf en draaide hem om. Toen ging te poort open en kwam er een soort bariëre van allerlei kleurtjes en lichtjes. Thor trok je mee daarin.
Toen stonden jullie ineens midden in Midgard...

Veel mensen schrokken van jullie aankomst en liepen met een grote boog om jullie heen. "Heb je je zwaard mee?" Vroeg Thor. "Ja." Zei je en je hield het ding met sissend geluid uit de schede. "Stop die maar even weg, dat schrikt Midgardians af." Zei Thor. Je stopte je zwaard weer in je schede en draaide hem weg van het zicht. Dat liep wat minder lekker, maar je moest het er maar mee doen. "Kom, volg me." Zei hij. Hij liep richting een toren met zijn mantel achter zich aan wapperend. Mensen schroken nog steeds van jullie verschijning en stapte snel aan de kant of staken over. "Waar moeten we heen?" Vroeg je. De kleine Midgardians leken verbaasd door jullie verschijning. "Naar onze vriend Stark. En onze vriend Rogers. Ik hoop dat de rest van onze vrienden er ook zijn." Zei Thor, hij liep vors door en lette niet op de grond. Daarbij botste hij tegen iemand op. Je stapte woest naar voren en trok je zwaard. "Wie waagt het in de buurt van de God van de donder en bliksem!" Zei je kwaad en je hield je lange zwaard voor Thor en jou. Thor hield hem langzaam weg. "Jane?" Vroeg hij. "Je kunt je zwaard wel erg doen, generaal." Thor keek met een schuin oog naar je. Je stopte je zwaard weer in je schede en je sloeg je armen over elkaar heen. De kleine vrouw die voor hun stond kwam niet eens tot je kin en je keek op haar naar. "Thor? Wat leuk om je weer te zien!" Zei de vrouw die Jane moest heten. "Ja, dit is Y/N. Generaal van de lijfwachten op Asgard." Thor stelde je voor. "Tot uw dienst." Zei je en je maakte een hoofdknikje. "Oh, Y/N. Dit is Jane, mijn ex-vriendin." Zei Thor. "Leuk om je te ontmoeten!" Zei Jane. "Dit is Sandra. Een vriendin van me." "Wij moeten door majesteit." Zei je en je keek naar Thor. Nog steeds je handen over elkaar heen geslagen. "Wij gaan. Zie je!" Zei Thor en jullie liepen weg. "Het is denk ik handiger dat mensen hier niet weten dat we een relatie hebben." Zei je zacht tegen Thor. "Ja. Maar de Avengers weten het al. Dat maakt niet uit." Zei Thor.
Jullie liepen even door en toen kwamen jullie bij een toren uit met een grote A er op. "Hier moeten we naar binnen." Zei Thor. Je knikte en volgde hem het gebouw in. Achter de balie zat een vrouw. "Ik wil de heer Stark zien!" Zei Thor met luide stem. "Heeft u een afspraak?" Vroeg ze. "Nee." Zei Thor. Het leek alsof zijn stem steeds luider werd. "Dan kan ik u niet naar binnen laten." Zei ze. "Maar ik ben Thor Odinson!" Zei Thor, hij werdt nu echt boos. "Ja, dat zeggen ze allemaal." Zei de dame. Toen besloot je in té grijpen. Je trok je zwaard en wees naar de arme vrouw. Ze dook ineens van angst. Thor had Miljönier ook opgeroepen en die lag nu losjes in zijn hand. Om ieder moment aan te vallen. "Laat de God van de donder Stark zien!" Bulderde je. "Anders krijg je met mijn zwaard te maken!" Toen ging de lift open en er kwam een man haastig uitgerend. "Ha! Stark! Goed om je weer eens te zien!" Zei Thor met een bulderende lach. Jij hield je zwaard nog even op het hoofd van de vrouw gericht en hield de man die Stark moest heten goed in de gaten. Thor gaf hem een knuffel. "Generaal, dit is onze vriend Tony Stark." Zei Thor. Je zette je zwaard met een zwaai op de grond en knielde met een knie neer. "Een vriend banden Odinson is voor mij om te dienen." Zei je en je stond weer op. Je deed je schede weer in het zicht van iedereen en je zwaard gleed erin. "Ook hallo. Stacey, deze mogen mee." Zei Tony. De vrouw achter de balie knikte licht en drukte een knopje in. Jullie liepen naar de lift toe. Toen jullie instapte drukte Tony op een knopje en de lift ging omhoog. "Jij moet dan Y/N zijn." Zei Tony. "Dat ben ik." Zei je. "Jij bent dus ook de vriendin van Thor?" Y kleine Midgardian keek je vragend aan. "Dat klopt. Maar we hebben liever niet dat iedereen dat weet." Zei je. "Jullie passen wel bij elkaar. Allebij een beetje agressief, veel strijdlust en waarschijnlijk als je slaapt ben je wel schattig." Zei Tony. Je keek hem boos aan. "Als jij dat vind." Zei je. De lift stopte en jullie stapte uit. "Volg mij maar. Ik heb een kamer voor jullie." Zei Tony. Je volgde de kleine man en hij wees jullie een kamer aan. Je wist wel dat Midgard anders was, maar zo anders. Nee dat had je niet verwacht. Thor deed de tv aan, om te kijken of er iets speciaals was. Toen zag je jezelf op tv. "Twee grote mensen met wapens zijn gesignaleerd in New York. Vlakbij de Avengers Tower. Ze dragen middeleeuwse kleren en de een heeft een hamer. De andere draagt een schede met een lang zwaard erin. Ze hebben lange haren. De ene heeft blonde haren en de andere heeft H/C haren. Er wordt gevraagd om op te passen voor ze. De Avengers hebben nog niet gereageerd op dit incident. Maar verwacht is dat ze dat vanmiddag bij de persconferentie dat gaan doen." "Dat zijn wij." Zei je. "Ja, Midgardians zijn overal bang voor." Zei Thor. "Laten we ons maar gaan omkleden."

Avengers Preferences (Lemon)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu