4 || Clue Ke-3

22 9 6
                                    

Mereka pulang dan pergi ke rumah Naerin. SASG Dan BTS memang melepak kat situ pun cuma Diorang jarang lepak bersama lepas kejadian Skylar dan BTS hampir bubar.

"Clue Ke-3,Diari Skylar "Kata Namjoon.

"Jaeyeon, bagi diari dia "kata Naerin.

"Ok, but Dia Ada Letak surat. "Kata Jaechan

"Nampaknya, Skylar tak Hilang tapi Menghilangkan diri dia"Kata Jungkook.

"Betul, semuanya macam dirancang kenapa dia kata 3 org Yg tahu kalau perkara ni tak dirancang? "Kata Mikyong.

"Nah, muka Surat yg ada tulis tentang hal ni"Kata Jaeyeon

__________________________________
Kepada SASG dan BTS,

Aku tahu korang akan cuba cari aku kalau Korang tahu aku hilang. Untuk pengetahuan Korang, semuanya dirancang. Aku rancang semua ni dan hanya seorang je yang tahu bukan 3 bukan 100 or apa yang Korang pikir. Hanya seorang. Dia ada dengan korang sekarang dia yang akan bagitahu aku apa usaha korang.

Tekaan korang betul, Clue kehilangan aku bukan bawa korang pada aku, tapi Clue tu bawa korang pada 'si dia'. Kalau boleh aku nak korang hentikan misi korang, jangan cari aku.... Aku kenal korang macam mana....

Aku buat ni sebab aku tak boleh terima yang seorang dari kita sakit. Salah seorang dari kita.....

Anggaplah aku dah takde. Anggaplah korang tak kenal Siapa Kim Skylar. Hapuskan aku dari ingatan dan memori korang, anggap je aku ni 'Stranger with memories'

Maafkan aku, Naerin, Jungkook, Namjoon, Suho Oppa, Taehyung Oppa, Minseo, Jaeyeon, Mikyong, Ally, June, Yoongi, Jin, J-hope dan Jimin. Maafkan aku Park Jimin sebab aku tolak Cinta Kau....

Yang Benar,
Kim Skylar
__________________________________

"Jap, siapa Yang Sakit? "Soal Naerin. Ke semua Mereka Menggeleng kepala dan angkat Bahu.

"Dan Bila Masa Ko Confess kat Skylar? "Soal Namjoon Kepada Jimin.

"3 hari sebelum dia Hilang"Balas Taehyung. Jimin Hanya Menganguk.

"Padan Muka"Kata Jaeyeon.

"Eh, kau ni"Kata Jimin.

"Gaduh Aku babab Sekor-sekor"Kata June dan Jin.

"Fikir Sweet Cakap serentak? "Kata Jimin dan Jaeyeon. Mereka Berdua Kemudian Pandang Sesama sendiri dan glare.

"Masalah dunia"Kata Jungkook dan Minseo.

"Stop!"Marah Namjoon dan Naerin.

"Berdasarkan, Diari ni. Clue Ni Bawa Kita Pada Jaeyeon, Jimin, Taehyung dan Suho"Kata Naerin.

"Jaeyeon sebab Skylar Bagi diari ni kat dia. Jimin sebab ada Dia Orang terakhir, dan Orang yang skylar rasa Bersalah sebab Reject kau. Taehyung sebab Dari adik Beradik Kim. Suho sebab Kau pelik Sikit kebelakangan ni dan Salah seorang Dari adik beradik Kim"Jelas Namjoon.

"Hmmm.... Jadi.. Kita ada 5 suspek dan 3 dari Padanya Tahu Keberadaan Skylar Sekarang. "Kata Jungkook.

???  POV

"Dua Dari Tiga Yang tahu kau kat mana Dalam Masalah. Kalau rahsia Diorang terbongkar Habislah kau"Kataku pada Skylar.

"kau tak perlu Risau. Aku tahu Diorang macam mana. Semakin lama Diorang cuba nak selesai kan Semakin Diorang Akan Mudah Putus Asa. Berhati-Hati dengan adik-beradik aku Dan Naerin. Diorang bukan Jenis Yang Mudah Putus Asa. Diorang tetap akan Cuba. Lagipun, aku jauh Dari Diorang" Kata Skylar.

".. Baik kau yang berhenti"Kata Ku padanya. Kedengaran Skylar Ketawa Kecil.

"Aku tak kan. Kalau Diorang tahu yang salah Seorang Dari 3 org yang Tahu aku kat mana. Diorang akan Ingat Kau Pembelot. Kau Cuma Tahu aku Kat mana tapi Bukan Lokasi Yang Tepat. Aku dah Ada diluar Kawasan Seoul" kata Skylar.

"Kau Tak Sayang Naerin Ke? Aku tahu kau tak nak Terima 'Si dia' sakit dan Mungkin Akan Mati, Tapi Balik lah Skylar, Dia Nak Jumpa Kau Untuk Kali Terakhir "Kataku Padanya.

"Aku Jugak Sakit. Aku dah penat Jaga Hati Orang. Hati aku ni siapa Yang Nak Jaga? Kau ingatlah Jimin.... Aku akan pergi Juga Suatu Hari Nanti. "Kata Skylar.

"Kau tipu Juga kan. Kau tak bagitahu aku yang kau sakit. Aku ada nak Jaga Kau tapi Kau Tolak "Kataku. Kedengaran Bunyi Tangisan dibahagian Skylar.

"Skylar aku.... "Panggilan Tamat.

"Tak berniat.. "Kataku perlahan.

Normal POV.

"Aku Rasa. Kita Perlu beralih Ke Clue ke-4 dan Kita akan Tahu siapa Mereka Bertiga. "Kata Naerin.

??? POV

'Maafkan aku. Korang tak tahu apa Yang Jadi Kat Skylar. Aku dan 2 yang lain Hanya Buat Ni sebab Ni permintaan Skylar'

__________________________________
Cak! Hoho.

Sekarang Korang Dapat Teka Tak siapa ???  Pov? Rasanya Dapat kot.

Siapa Si dia Yang Skylar Maksudkan? Apa Yang Skylar Maksudkan dari percakapan Dia?

Cari sendiri 💃


[C] DangerWhere stories live. Discover now