J-hope and Jaeyeon Diorang main je Tak buat apa-apa tugas sebab Diorang kan Pasangan Happy Go Lucky. Semua benda Nak je Diorang beruwu apa semua tu.
Masa Diorang lari Tadi......
"Stop, aku tak rasa kita kena kejar"Kata J-Hope. Jaeyeon pun stop.
" ok. Dah stop"Kata Jaeyeon.
"Jaeyeon. Kau ada Suka sesiapa tak? "Soal J-Hope secara Tetiba.
"Ah! Hahaha....ada"Kata Jaeyeon.
"Siapa? "Soal J-Hope lagi. Jaeyeon buat lah perkara Biasa.
"Adalah~"Kata Jaeyeon. Jaeyeon tahu J-Hope Jaelous sebab masa tu Jimin ada cakap yang Hoseok suka Dia. Bagus Jugak Abang Jaeyeon ni rahsia Orang lain dia Bagi tahu Jugak kat Adik dia.
"Park Jaeyeon. Aku suka kau. Aku Suka Cara kau yang Happy-Go-Lucky tu. Aku suka Cara Kau Sakat kawan-kawan Kau. Aku suka dan Sayang pada Kau seadanya. Dan semua tu lebih dari kawan"Kata Hoseok. Jaeyeon gelak.
"Aku tahu"Jaeyeon tersenyum. J-Hope terkejut.
"Macam mana kau.. "Kata Jhope tak dapat habiskan Kata-Katanya.
"Jeman tu yang bagi tahu aku"Kata Jaeyeon.
"Aku pun sebenarnya suka Kau Jugak. Cuma Aku tak nak Cakap "Sambung Jaeyeon.
"Satu lagi. Selipar kau mana hilang sebelah? "Soal Jaeyeon pelik. J-hope pandang kakinya.
"Mesti tertanggal waktu lari tadi"Kata J-hope. J-hope bangun nak ambil Selipar dia Balik.
"Haih, Masa tu Kasut Jaechan sekarang Selipar J-hope. Lepas Ni siapa Pulak? "Soal Jaeyeon sendirian. [Kalau korang nak tahu bahagian ni kat mana, Korang baca cerita aemyjungs iaitu, Savage Students.]
Telefon Jaeyeon berbunyi dan dia check lah siapa yang Call dia or Mesej dia. Bila dia Check sungguh dia Terkejut.
Lay Budak Mintak Kaki
Aku ada kat Luar pagar. Panggil Jimin sekali, Kita kena Pergi Jumpa Suho, Exo and Skylar. Now!
Kau ni, Mana lah Greeting kau.
Baik kau cepat sebelum aku pergi sendiri
Ye la, Kau ni mintak kaki betul
Jap, aku panggil Jeman Tu.Jaeyeon Bangun dan pergi ke tempat abang dia Yang Tengah main Phone. Jimin ngan Jaechan Dah Pun Pulang ke rumah sebabnya, EXO takde kat dorm Diorang. Jaechan pula dah Lari dari J-hope sebab dia yang sorok selipar J-hope.
Situasi Skylar and EXO ~
"Yah! Skylar kenapa Skylar cakap kuat Sangat? Kan Taehyung dah tahu"Suho Kata separuh marah kat Adiknya. Lay? Dia dah dipaksa ambil Jaeyeon ngan Jimin sebab Suho, Jaeyeon dan Jimin merupakan Orang Pertama, Kedua dan Ketiga yang tahu Keberadaan Skylar. EXO pula Diorang yang ke-empat tahu.
"Mian. Skylar tak tahu yang Lay Tengah Call Taehyung tadi"Kata Skylar.
"Suho, Macam Mana Sekarang? "Soal Chen dan Xuimin.
"Kau yang Rahsiakan semua ni dari SABS. Skylar tak nak Pun Kau rahsiakan, Dia sendiri Pun tak nak. Kau yang berkeras Paksa Skylar Rahsiakan"Kata Kai.
"Sebab Aku nak Tengok Sama Ada Diorang Risaukan Skylar atau tak. Aku tak nak Kisah Lama Berulang lagi. Aku tak nak, Dia Kecewa lagi"Kata Suho.
YOU ARE READING
[C] Danger
FanfictionBTS dan SASG dikumpulkan demi Mencari Skylar. Sebab Kehilangan Skylar Juga Masih Misteri tapi ada Seorang Yang Tahu Dimana Skylar. "Namjoon, Naerin. Kenapa kau Kumpulkan kan Kitorang? "Diorang Dah Mulakan Misi mencari Kau Skylar, Apa Kau nak Buat...