"So, Sekarang Clue Ke-5.... Suho"Kata Naerin Lalu memandang Suho.
"Apa? "Soal Suho.
"Kau tahu Siapa yang Tahu Keberadaan Skylar.? "Soal J-hope.
"Kalau aku tahu Pun, Korang Nak Buat Apa?"soal Suho.
"Bagitahu Kitorang, Kitorang nak tahu"kata Mikyong, June dan Ally.
"Aku tak tahu"kata Suho. Suho mendapat Panggilan telefon. Dan Mintak Izin Untuk pulang ke Dorm EXO.
"Ada yang Tak Kena "kata Naerin.
"Yep. Kenapa dia Kena Ke Dorm EXO"soal Namjoon.
"Kita Berpecah dah Cari lagi Apa Yang Tak Kena. "Kata Jaechan.
"Suga dan Naerin, Korang Balik Ke Hutan dan Perhatikan Lagi. "kata Jaechan.
"Baik"kata Naerin dan Suga.
"Jungkook dan Minseo, Ulang Pergi Dengan Suga dan Naerin"Kata Jaechan Lagi.
"Baik Boss"Kata mereka Paksa.
"Taehyung dan Mikyong, Siasat Balik Setiap Clue dan Pastikan Takde yang Tertinggal "Kata Jaechan.
"Okay"kata Jaechan And Mikyong.
"Namjoon and Ally, cuba Hack Telefon Skylar dan Siasat setiap Benda Yang Tak kena Dengan Hal tu"kata Jaechan.
"Okay, Jae"Kata Namjoon dan Ally.
"Jin and June. Aku nak Korang Siasat Diari Skylar."Kata Naerin.
"Pastikan Kita Tak Terlepas Pandang kali ni"Kata Namjoon.
"SABS Kami berkuasa! "Kata Mereka.
"Jaechan Dan Jimin, Pergi Siasat Tentang Suho"Kata Moon.
"Roger"Kata Mereka. Setiap Dari mereka Mula Menjalankan Tugas.
Di suatu Hospital,
Seorang Gadis Berambut Hitam sedang berdiri dan melihat keluar Tingkap. Jam berdetik.
"Masa aku akan Tamat tak lama lagi. Terima Kasih sebab Korang Kawan dengan aku. Aku hargai Apa yang Korang Buat"Kata gadis. Dia melihat Gambar 30 orang Remaja Sekolah menengah.
"EXO, Blackpink, BTS dan SASG"Kata gadis itu sayu.
"Kalau aku tak Jumpa Korang maybe aku sengsara seorang diri. Terima Kasih Temankan aku kat dunia yang bakal lesap"Kata dia dengan senyuman. Air mata dia menitis. Dia pandang keluar Tingkap.
"Tapi dunia aku memang gelap. Cahaya tak Sampai Kat aku.... Aku.. Rindu nak Jadi macam Dulu.... Rin, Maafkan Skylar"Kata Skylar lalu menangis Sambil melihat Hujan Yang turun bagaikan Hujan Itu memahami hati nya.
Flashback :")
__________________________________
Flashback."Aku nak Kita Bergabung Jadi satu Kumpulan"Kata Naerin dengan dingin.
"Sweet But Pscyho? "Kata Skylar.
"Cantik nama"Kata Jaeyeon.
"Isteri andakan "kata Skylar lalu Flip Hair.
"Haih, Korang ni. Sweet sangat aku tengok "kata Mikyong.
"Sky Curang"Kata Minseo.
"Eh, Sky tak Curang. Sky kan Baby Minseo"Kata Skylar.
"Aku? "Kata Naerin.
"Anda Pemilik Hati Ku yang dah Berkecai Berkali-Kali"Kata Skylar.
"Aku, June n Mikyong? "Soal Ally.
"Korang?... Hm... Korang Kakak Aku yang Tak berapa Disayangi "kata Skylar. Mereka Berkongsi Gelak Ketawa.
__________________________________"Aku nak Ulang Balik. Aku nak Masa aku kembali"Kata Skylar.
__________________________________
"Tomato"Kata Jaechan.
"Diam Kau Atok"Kata Skylar.
"Tomato "kata Jaechan Lagi.
"Aku skylar lah, Atok Taeguna"Kata Skylar.
__________________________________"Jaechan... "
Memori Skylar berulang Satu demi Satu. Setiap kenangan dia Bersama Mereka.
"Aku Rindu Korang. Tapi Aku Nak Korang Berhentikan Misi Ni. Jangan Cari Aku"Kata Skylar dengan air Mata Yang Masih Menitis.
Seoul
"Aku Rasa Tak Sedap Hati! "Kata Naerin dan Yang lain-lain Pada Masa Yang Sama.
__________________________________
Aku Mungkir Janji.
Anyways, Setakat Macam Mana Cerita Ni Korang Rasa?
Jangan Hilang Swag Korang sudah.
Votement Dialu-alukan
YOU ARE READING
[C] Danger
FanfictionBTS dan SASG dikumpulkan demi Mencari Skylar. Sebab Kehilangan Skylar Juga Masih Misteri tapi ada Seorang Yang Tahu Dimana Skylar. "Namjoon, Naerin. Kenapa kau Kumpulkan kan Kitorang? "Diorang Dah Mulakan Misi mencari Kau Skylar, Apa Kau nak Buat...