ᴄᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ ᴜɴᴏ
ʀᴇᴇɴᴄᴜᴇɴᴛʀᴏEʟ ᴅᴜʟᴄᴇ ᴀʀᴏᴍᴀ ᴅᴇʟ ᴄʜᴏᴄᴏʟᴀᴛᴇ ᴄᴀʟɪᴇɴᴛᴇ ɪɴᴜɴᴅᴀʙᴀ ʟᴏs ᴘᴀsɪʟʟᴏs ʏ ʟᴀs ᴀғᴜᴇʀᴀs ᴅᴇʟ ᴄᴏʟᴇɢɪᴏ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛs. Esᴏ sᴏʟᴏ sɪɢɴɪғɪᴄᴀʙᴀ ᴜɴᴀ ᴄᴏsᴀ: ᴅɪᴄɪᴇᴍʙʀᴇ ʜᴀʙɪ́ᴀ ʟʟᴇɢᴀᴅᴏ.
Tᴏᴅᴏs ʟᴏs ᴀʟᴜᴍɴᴏs, ɪɴᴄʟᴜʏᴇɴᴅᴏ ᴀʟ ɢʀᴜᴘᴏ ᴅᴇ ʟᴇᴏɴᴇs, ᴇsᴛᴀʙᴀɴ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀᴅᴏs ᴘᴏʀ ʟᴀ ғᴇᴄʜᴀ ᴇsᴘᴇᴄɪᴀʟ, ᴀ ᴇxᴄᴇᴘᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴜɴᴏ: sɪʀɪᴜs ʙʟᴀᴄᴋ, ϙᴜɪᴇɴ ᴄᴀᴍɪɴᴀʙᴀ ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ᴘᴇʀᴅɪᴅᴀ ᴇɴ ᴇʟ sᴜᴇʟᴏ ᴀ ᴜɴ ʟᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴜs ᴀᴍɪɢᴏs, ϙᴜɪᴇɴᴇs ᴄʜᴀʀʟᴀʙᴀɴ.
—¿Sᴜᴄᴇᴅᴇ ᴀʟɢᴏ? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ʀᴇᴍᴜs, ʟʟᴀᴍᴀɴᴅᴏ ʟᴀ ᴀᴛᴇɴᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇ sɪʀɪᴜs.
Sɪʀɪᴜs ᴘᴀʀᴘᴀᴅᴇᴏ́ ʟᴜᴇɢᴏ ᴅᴇ ᴠᴇʀ ᴀ ʀᴇᴍᴜs, ᴠᴏʟᴠɪᴇɴᴅᴏ ᴇɴ sᴜs ᴄɪɴᴄᴏ sᴇɴᴛɪᴅᴏs.
—¿Pᴏʀϙᴜᴇ́ ʟᴏ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴀs? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ sɪʀɪᴜs, ғɪɴɢɪᴇɴᴅᴏ ɴᴏ sᴀʙᴇʀ ᴀ ϙᴜᴇ́ sᴇ ʀᴇғᴇʀɪ́ᴀ.
—Nᴏ ʜᴀs ᴅɪᴄʜᴏ ɴɪ ᴜɴᴀ sᴏʟᴀ ᴘᴀʟᴀʙʀᴀ ᴅᴇsᴅᴇ ϙᴜᴇ sᴀʟɪᴍᴏs ᴅᴇ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴀɢɪᴀ, ʟᴏ ᴄᴜᴀʟ ᴛʀᴀᴛᴀ́ɴᴅᴏsᴇ ᴅᴇ ᴛɪ, ᴇs ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴀɴᴛᴇ —ʀᴇsᴘᴏɴᴅɪᴏ́ ʀᴇᴍᴜs-. Sᴀʙᴇs ϙᴜᴇ ᴘᴜᴇᴅᴇs ᴅᴇᴄɪʀᴍᴇ ʟᴏ ϙᴜᴇ sᴇᴀ, ᴘʀᴏᴍᴇᴛᴏ ᴛʀᴀᴛᴀʀ ᴅᴇ ᴀʏᴜᴅᴀʀᴛᴇ.
Sɪʀɪᴜs ᴍᴏsᴛʀᴏ́ ᴜɴᴀ sᴏɴʀɪsᴀ sɪɴᴄᴇʀᴀ. Sɪ ᴀʟɢᴏ ᴄᴀʀᴀᴄᴛᴇʀɪᴢᴀʙᴀ ᴀ ʀᴇᴍᴜs ᴇʀᴀ sᴜ ɢʀᴀɴ ᴅɪsᴘᴏsɪᴄɪᴏ́ɴ ᴇɴ ᴀʏᴜᴅᴀʀ ᴀ sᴜs ᴀᴍɪɢᴏs sᴇᴀ ᴄᴜᴀʟ sᴇᴀ ᴇʟ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀ. Dᴇ sᴜ ᴘᴀʀᴛᴇ ɴᴜɴᴄᴀ ɪʙᴀs ᴀ ʀᴇᴄɪʙɪʀ ᴜɴ ɴᴏ ᴄᴏᴍᴏ ʀᴇsᴘᴜᴇsᴛᴀ, sɪ ᴜɴᴀ ʀᴇᴘʀᴇɴᴅɪᴅᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴊᴀᴍᴀ́s ϙᴜᴇ ᴛᴇ ᴅɪᴇʀᴀ ʟᴀ ᴇsᴘᴀʟᴅᴀ. Sɪɴ ᴅᴜᴅᴀ ᴇʟ ᴍᴇᴊᴏʀ ᴀᴍɪɢᴏ ϙᴜᴇ ᴘᴏᴅɪ́ᴀɴ ᴛᴇɴᴇʀ.
—Es ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴀɢɪᴀ —ʀᴇsᴘᴏɴᴅɪᴏ́ sɪʀɪᴜs.
—¿Hɪsᴛᴏʀɪᴀ? —ʟᴏ ᴍɪʀᴏ́ ᴇxᴛʀᴀɴ̃ᴀᴅᴏ ʀᴇᴍᴜs.
—¿Qᴜᴇ́ ᴛᴇ sᴏʀᴘʀᴇɴᴅᴇ?
—Qᴜᴇ ᴅᴇsᴅᴇ ϙᴜᴇ ɴᴏs ᴄᴏɴᴏᴄɪᴍᴏs ɴᴜɴᴄᴀ ᴛᴇ ʜᴇ ᴇsᴄᴜᴄʜᴀᴅᴏ ᴅᴇᴄɪʀ ϙᴜᴇ ᴛᴇ ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴀɴ ᴛᴜs ᴇsᴛᴜᴅɪᴏs. Mᴇ ᴄᴜᴇsᴛᴀ ᴄʀᴇᴇʀᴛᴇ.
—Pᴜᴇs ᴅᴇʙᴇʀɪ́ᴀs. Esᴛᴀᴍᴏs ᴀ ᴍɪᴛᴀᴅ ᴅᴇ ᴀɴ̃ᴏ ʏ ʀᴇsᴜʟᴛᴀ ϙᴜᴇ ʟᴏs ᴀᴘᴜɴᴛᴇs sᴏɴ ᴍᴀ́s ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇs ϙᴜᴇ ʟᴀs ᴀᴄᴛɪᴠɪᴅᴀᴅᴇs. A ᴇsᴛᴇ ᴘᴀsᴏ ᴛᴇɴᴅʀᴇ́ ϙᴜᴇ ʀᴇᴘᴇᴛɪʀ ᴀɴ̃ᴏ.
—¿Dᴇsᴅᴇ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴇsᴇ ᴇs ᴜɴ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀ? Sᴀʙᴇs ᴘᴇʀғᴇᴄᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ϙᴜᴇ ᴛᴇ ᴘᴜᴇᴅᴏ ᴘᴀsᴀʀ ʟᴏs ᴀᴘᴜɴᴛᴇs ϙᴜᴇ ϙᴜɪᴇʀᴀs. Iɴᴄʟᴜsᴏ ᴇɴ ʟᴀs ᴇᴠᴀʟᴜᴀᴄɪᴏɴᴇs ʟᴇs ᴘᴀsᴏ ʟᴀs ʀᴇsᴘᴜᴇsᴛᴀs.
—Tɪᴇɴᴇs ʀᴀᴢᴏ́ɴ.
—Oʙᴠɪᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ɴᴏ sᴇ́ ᴘᴏʀϙᴜᴇ ᴛᴇ ᴇɴᴄᴀɴᴛᴀ ᴄᴏᴍᴘʟɪᴄᴀʀᴛᴇ ʟᴀ ᴠɪᴅᴀ sɪ ᴀʟ ғɪɴᴀʟ ᴛᴇʀᴍɪɴᴀɴ ʟʟᴏʀᴀɴᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ϙᴜᴇ ʟᴇs ᴘᴀsᴇ ʟᴀs ᴛᴀʀᴇᴀs —ʀᴇᴍᴜs sᴏʟᴛᴏ́ ᴜɴᴀ ʀɪsɪʟʟᴀ.
ESTÁS LEYENDO
LOVE
FanfictionSirius Black. ¿Me seguirás amando aún cuando ya no sea joven y hermosa? ¿Me seguirás amando aún cuando no tenga más que mu alma adolorida?