VI

4.2K 651 28
                                    

ᴄᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ sᴇɪs
ʀᴇɢʀᴇsᴏ ᴀ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛs

Dᴇᴍɪᴀɴ ᴅɪᴏ́ ᴜɴᴀ ᴜ́ʟᴛɪᴍᴀ ᴄᴀʟᴀᴅᴀ ᴀ sᴜ ᴄɪɢᴀʀʀɪʟʟᴏ, ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴀᴘᴀɢᴀʀʟᴏ ᴇɴ ᴇʟ ᴛʀᴏɴᴄᴏ ᴅᴇ ᴜɴ ᴀ́ʀʙᴏʟ.

—Lᴀᴍᴇɴᴛᴏ ɴᴏ ʜᴀʙᴇʀʟᴇs ᴠɪsɪᴛᴀᴅᴏ ᴇɴ ᴇsᴛᴏs ᴜ́ʟᴛɪᴍᴏs ᴍᴇsᴇs, ʜᴀɴ ᴘᴀsᴀᴅᴏ ᴍᴜᴄʜᴀs ᴄᴏsᴀs...

Esᴄᴜᴄʜᴏ́ ʟᴀ sᴜᴀᴠᴇ ᴠᴏᴢ ᴅᴇ sᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴀ ᴀʟ ғᴏɴᴅᴏ ᴅᴇʟ ᴄᴇᴍᴇɴᴛᴇʀɪᴏ. Cᴀᴍɪɴᴏ́ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴀs ᴅɪᴠᴇʀsᴀs ʟᴀ́ᴘɪᴅᴀs ʜᴀsᴛᴀ ϙᴜᴇ ғɪɴᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ʟᴀ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴏ́: ᴅᴇ ʀᴏᴅɪʟʟᴀs ғʀᴇɴᴛᴇ ᴀ ᴜɴᴀ ʟᴀ́ᴘɪᴅᴀ ϙᴜᴇ ᴄᴏɴ sᴜs ᴘʀᴏᴘɪᴀs ᴍᴀɴᴏs ʟᴀ ᴍᴇɴᴏʀ ʜᴀʙɪ́ᴀ ʟɪᴍᴘɪᴀᴅᴏ; ᴄᴏᴍᴏ ᴇʀᴀ ᴅᴇ ᴄᴏsᴛᴜᴍʙʀᴇ ᴇʟ ᴘʀɪᴍᴇʀ ᴅɪ́ᴀ ᴅᴇ ᴄᴀᴅᴀ ᴍᴇs.

Dᴇᴍɪᴀɴ ᴏᴅɪᴀʙᴀ ᴇsᴏs ᴅɪ́ᴀs, ɴᴏ ᴘᴏʀϙᴜᴇ ᴏᴅɪᴀsᴇ ᴀ sᴜs ᴘᴀᴅʀᴇs: ᴇsᴇ ᴇʀᴀ ᴜɴ ᴛᴇᴍᴀ ᴀᴘᴀʀᴛᴇ ᴅᴇʟ ᴄᴜᴀʟ ɴᴏ ʟᴇ ᴀɢʀᴀᴅᴀʙᴀ ʜᴀʙʟᴀʀ ᴇɴ ʟᴏ ᴀʙsᴏʟᴜᴛᴏ. Eɴ ʀᴇᴀʟɪᴅᴀᴅ ᴇ́ʟ ᴏᴅɪᴀʙᴀ ᴇʟ ʟᴜɢᴀʀ ᴅᴏɴᴅᴇ ᴇ́sᴛᴏs sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʙᴀɴ.

Sɪ ғᴜᴇsᴇ ᴅᴇᴄɪsɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴇ́ʟ, ᴅᴇsᴅᴇ ʜᴀᴄɪ́ᴀ ᴀɴ̃ᴏs ʜᴀʙʀɪ́ᴀ ᴏʟᴠɪᴅᴀᴅᴏ ᴠɪsɪᴛᴀʀʟᴏs ᴘᴏʀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴏ, ᴘᴇʀᴏ ʟᴏ ʜᴀᴄɪ́ᴀ ᴘᴏʀ sᴀʟᴠᴀɢᴜᴀʀᴅᴀʀ ʟᴏs sᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏs ᴅᴇ sᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴀ, ϙᴜɪᴇɴ sᴇ ᴇsᴍᴇʀᴀʙᴀ ᴛᴀɴᴛᴏ ᴇɴ ᴍᴀɴᴛᴇɴᴇʀ sᴜs ʟᴀ́ᴘɪᴅᴀs ᴇɴ ʙᴜᴇɴ ᴇsᴛᴀᴅᴏ.

—Lᴀ ʙᴜᴇɴᴀ ɴᴏᴛɪᴄɪᴀ ᴇs ϙᴜᴇ ᴍᴇ ᴀᴄᴇᴘᴛᴀʀᴏɴ ᴇɴ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛs, ɪɴᴄʟᴜsᴏ ʜɪᴄᴇ ɴᴜᴇᴠᴏs ᴀᴍɪɢᴏs, ᴀᴜɴϙᴜᴇ ʟᴀ ᴍᴀʟᴀ ɴᴏᴛɪᴄɪᴀ ᴇs ϙᴜᴇ ɴᴏ ᴘᴏᴅʀᴇ́ ᴠɪsɪᴛᴀʀʟᴇs ᴛᴀɴ sᴇɢᴜɪᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴀ ᴅɪsᴛᴀɴᴄɪᴀ. Pᴇʀᴏ ᴘʀᴏᴍᴇᴛᴏ ᴠᴇɴɪʀ ᴅɪᴀʀɪᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴇɴ ᴍɪs ᴠᴀᴄᴀᴄɪᴏɴᴇs —ᴄᴏᴍᴇɴᴛᴏ́ ʟᴀ ᴍᴏʀᴇɴᴀ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴛᴇʀᴍɪɴᴀʙᴀ ᴅᴇ ʜᴀᴄᴇʀ ᴜɴᴀ ᴘᴇϙᴜᴇɴ̃ᴀ ᴄᴏʀᴏɴɪʟʟᴀ ᴅᴇ ғʟᴏʀᴇs ʙʟᴀɴᴄᴀs.

Esᴛᴀ ᴇsᴄᴇɴᴀ ϙᴜᴇʙʀᴀɴᴛᴀʙᴀ ᴇʟ ᴄᴏʀᴀᴢᴏ́ɴ ᴅᴇʟ ᴘʟᴀᴛɪɴᴀᴅᴏ, ᴘᴜᴇs ʟᴇ ᴅᴏʟɪ́ᴀ ᴠᴇʀ ᴀ sᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴀ ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴀʀsᴇ ᴛᴀɴᴛᴏ ᴘᴏʀ ᴜɴᴀ ᴛᴜᴍʙᴀ sɪɴ ɴᴏᴍʙʀᴇ ϙᴜᴇ ᴇ́ʟ ᴍɪsᴍᴏ ʟᴇ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴄᴇʀᴛɪғɪᴄᴀᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ʟᴀ ᴛᴜᴍʙᴀ ᴅᴇ sᴜs ᴘᴀᴅʀᴇs.

Dᴇᴍɪᴀɴ ᴛᴏᴍᴏ́ ᴜɴ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴏ ʀᴇsᴘɪʀᴏ, ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴀᴄᴇʀᴄᴀʀsᴇ ᴀ ᴜɴ ʟᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴀ, ϙᴜɪᴇɴ ᴀʟ ᴠᴇʀʟᴏ ᴍᴏsᴛʀᴏ́ ᴜɴᴀ ᴀᴍᴘʟɪᴀ sᴏɴʀɪsᴀ.

—¿Tᴇ ɢᴜsᴛᴀ? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ʟᴀ ᴍᴇɴᴏʀ ᴍᴏsᴛʀᴀ́ɴᴅᴏʟᴇ ʟᴀ ᴄᴏʀᴏɴɪʟʟᴀ ᴅᴇ ʀᴏsᴀs.

—Lᴏ ϙᴜᴇ ʜᴀᴄᴇs sɪᴇᴍᴘʀᴇ ϙᴜᴇᴅᴀ ʜᴇʀᴍᴏsᴏ.

—Cᴏᴍᴘʟᴀᴄɪᴇɴᴛᴇ ᴄᴏᴍᴏ sɪᴇᴍᴘʀᴇ —ᴄᴀɴᴛᴜʀʀᴇᴏ́.

LOVEDonde viven las historias. Descúbrelo ahora