2

1.1K 26 0
                                    

DINSDAG

Als ik wakker word door enorm veel gewicht op me, open ik chagrijnig mijn ogen. Dan zie ik, zoals mijn verwachting, Alessio boven op me liggen.

"Hoe kan een jochie van 15 zoveel wegen?" Vraag ik hem chagrijnig waardoor hij grinnikt.
"Goedemorgen lieve zus van me, ik moest je wakker maken." Ik knik en draai me dan onder hem vandaan zodat hij naast me ligt. Ik heb een tweepersoonsbed, dus hij had ook gewoon naast me kunnen gaan liggen in plaats van op me.

"It's your big day!" Zegt hij met een meisjesstem terwijl hij zijn hand buigt. Ik lach even om hem en prik hem dan in zijn zij, waardoor hij gilt en wegschiet. Dat had hij beter niet kunnen doen aangezien hij nu op de grond ligt. Hij kijkt me nep-boos aan.

"Jou krijg ik nog wel." Zegt hij terwijl hij met samengeknepen ogen naar me wijst.

Ik glimlach. "Is goed broertje, ik zal je nog eens ergens afzetten."

Zijn blik veranderd en zijn ogen worden groot.
"Weet je Jordan, ik kom net spontaan op het idee om een ontbijtje voor je te maken. Ben zo terug."

Ik lach om zijn actie en stap dan uit bed om me om te kleden. Douchen doe ik na het trainen.

OUTFIT

Ik eet mijn, door Alessio gemaakte, ontbijtje op en zeg iedereen gedag

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik eet mijn, door Alessio gemaakte, ontbijtje op en zeg iedereen gedag. "Ik hoor het wel als je weg moet." Knipoog ik nog snel naar Alessio voordat ik hem een high five geef en naar buiten loop.

Ik stap snel in mijn auto, en rij naar Luca.

-

Als we de toekomst op rijden zie ik wat jongens bij hun auto's staan. Snel zet ik mijn auto er tussen en stap uit. Een brutale jongen roept naar ons.

"Ey! Auto's van fans en bezoekers parkeer je maar achterin!" Ik zucht en rol mijn ogen. Gewoon niet op reageren. Als ik beter kijk wie het zei, zie ik dat het Donny is.

"Gast Don, kijk voortaan beter voordat je iets brutaals roept!" Zeg ik hem waardoor hij zich omdraait. Zijn mond valt langzaam open, en zijn ogen worden groot.

"Oeps sorry Jor!" Grinnikt hij waarna hij ons mee naar de kleedkamers trekt.

-

"Dussss, Ajax vrouwen hé?" Zegt hij met een knipoog waardoor ik moet lachen.

"Ga je kijken?" Vraag ik hem met een glimlach en puppy ogen, aangezien ik weet dat hij daar niet tegen kan. Hij zucht.

"Prima." Ik slaak een klein gilletje en ren dan de kleedkamer in om me om te kleden.

-

Als we op het veld staan, word een een kringetje gevormd. Onze coach kijkt ons aan. "Zo dames, zoals jullie zien hebben we twee nieuwe aanwinsten." Alle ogen zijn op mijn en Luca gericht.
"Willen jullie je even voorstellen?" Ik glimlach en knik. Ik ben altijd al sociaal en makkelijk in de omgang geweest. Ik maak gelukkig snel vrienden, maar als ik merk dat het niet gemeend is, hou ik me ook niet in.

Ik zet een stapje naar voren.

"Nou ik ben Jordan Anderson, ik ben 19 jaar en ik hou van voetbal en leuke kleren." Grinnik ik.

Ik knik naar Luca als teken dat zij mag. Luca vind het altijd lastig om zich open op te stellen, of om nieuwe vrienden te maken. Daarbij doe ik ook altijd mijn best om haar een zetje te geven, waar ze meestal erg dankbaar voor is.

"Ik ben Luca van Dijk, ik ben ook 19 en ik hou van voetbal en dieren." Iedereen knikt en glimlacht naar ons.

"Goed, ze zijn iets jonger dan de rest, maar ze zijn hier niets voor niets, dus ik verwacht niet dat jullie hun naar beneden gaan halen." Zegt de coach streng.

-

Als we al aan het eind van de training komen, gaan we een partijtje doen. Als ik merk dat ik met Luca in het team zit, lach ik naar haar. We zijn allebei goed in voetbal, maar als we samen spelen, zijn we niet te stoppen.

Als het fluitsignaal luidt, als teken dat we mogen beginnen, word de bal afgetrapt.

Na een paar saaie minuten, krijgt Luca de bal en rent ze naar voren. Ik ren hard met haar mee en ga vrij lopen. Ze ziet vanuit haar ooghoek dat ik vrij sta en schiet de bal naar mij toe. Ik zigzag door wat mensen en schiet hem dan door de benen van een tegenstander. Ik hoor aan de zijkant van het veld wat gejoel. Donny en Carel, waarschijnlijk.

De bal beland bij Luca en ze schiet hem snel terug naar mij. Ik ren nog iets naar voren en schiet hem dan hard in de kruising. Het gejoel word harder, waardoor ik glimlach.

-

POV MATTHIJS

Ik zit rustig in de kantine wat te drinken aangezien ik net een interview voor het Ajax YouTube kanaal had. Ik zie Donny, Carel, Hakim en Frenkie op me aflopen.

Verbaasd kijk ik ze aan. "Wat doen jullie hier nog?"

"Training kijken bij de vrouwen, vriendinnen van ons spelen voor het eerst mee." Zegt Donny. Ik knik naar hem.

"Kom je mee kijken?" Vraagt Carel aan me. Ik denk even na en stem dan toe. 

-

Als we richting het veld lopen, zie ik dat ze al begonnen zijn. Ik kijk even rond en mijn oog blijft hangen bij een blond meisje. Ik kan zien dat ze erg goed is in voetbal, en er plezier in heeft. Als ik haar vergelijk met de andere zie ik dat ze jonger is dan de rest. Ook zie ik Luca, maar die ken ik al van Carel.

Terwijl ik gefocust blijf kijken naar het blonde meisje, zie ik dat ze door iemands benen schiet, waardoor de jongens juichen.

-

Wanneer de training afgelopen is, komt Luca naar ons toe lopen. Ik zie dat het blonde meisje achter haar aan loopt, en op een of andere manier voel ik mezelf zenuwachtig worden.

-

POV JORDAN

"Dat was het voor vandaag, goed gedaan dames. Ik zie jullie morgen!" Moe loop ik samen met Luca naar de kant.

Luca geeft Carel een knuffel, ik geef hem ook snel een knuffel en kijk dan het groepje jongens rond. Als snel vinden mijn ogen die van Donny en geef ik hem ook snel een knuffel. Met Hakim doe ik snel ons domme handjeklap ding.

Ook zie ik twee blonde jongens die ik niet ken.
Ik steek mijn hand naar een wat dunnere jongen uit. "Hey, ik ben Jordan." Hij knikt en glimlacht naar me. "Frenkie."

Ook steek ik mijn hand uit naar de andere blonde jongen.

"Jordan." Zeg ik terwijl ik hem aankijk.
"Matthijs." Mijn ogen kunnen niet loskomen uit de zijne en voorzichtig laat ik zijn hand los. Hij is sowieso een kop groter dan mij, en is wat breder.

POV MATTHIJS

Ik zie dat het blonde meisje, Carel een knuffel geeft en vervolgens rond het groepje kijkt. Haar ogen blijven haken bij Donny, en al gauw heeft ze hem ook een knuffel gegeven. Hakim kent ze zo te merken ook al.

Als ze Frenkie ziet, steekt ze haar hand uit en stelt ze zich voor. "Hey, ik ben Jordan." "Frenkie."

Jordan, dan schiet het me te binnen. Jordan is die vriendin van Carel, waar we het gister over hadden.

Ook naar mij steekt ze haar hand uit.
"Jordan." Ze kijkt me aan en ik weet niet wat het is, maar ik kan niet wegkijken.
"Matthijs." Voorzichtig laat ze mijn hand los.

-

DE LIGTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu