13

1K 17 2
                                    

POV MATTHIJS

Als ik met mijn koffie terug loop naar de groep, zoek ik Sergiño.

De vakantie was leuk, maar ook snel weer voorbij.

Als ik hem zie staan met Noa en Quincy loop ik er snel naar toe.

"Yo bro." Begroet Noa me als hij me ziet.

"Hey." Antwoord ik terug terwijl ik een glimlach toegestuurd krijg van Quincy en Sergiño.

"Ey Sergiño, hoe zit het nou met jou en Jordan?" Vraagt Noa waardoor ik gelijk mijn oren spits.

"We hebben besloten gewoon beste vrienden te blijven." Zegt hij waarop wij knikken als teken dat we het begrijpen.

"En blijven jullie ook echt vrienden? Of was het gewoon voor de aardigheid." Vraagt Quincy.

"Nee echt beste vrienden, we hebben het woensdag besloten, en we hebben allebei gewoon tot zaterdag normaal gedaan. Vandaag heb ik haar nog niet gesproken." Antwoord Sergiño waardoor wij allemaal weer knikken.

-

Als ik het vliegtuig in stap zie zoek ik de plek op waar ik hoor te zitten. Ik glimlach als ik zie dat mijn plek naast die van Jordan is. Het leven gunt me blijkbaar toch nog wat deze vakantie.

Savannah heb ik niet meer gesproken en eerlijk gezegd vind ik dat wel prima zo.

"Hey Jor." Begroet ik haar waardoor ze omkijkt en kort glimlacht. Het voelt iets ongemakkelijk tussen ons aangezien ze wegliep toen ik haar een kus gaf. Ik vind het jammer dat ze me wegduwde, maar ik hoop dat ze dat deed omdat ze het niet vond kunnen doordat ze nog met Sergiño bezig was.

-

Terwijl het vliegtuig al een tijd in de lucht is voel ik mijn telefoon trillen.

Hakim Ziyech
Probeer alsjeblieft met haar te praten, het ziet er veel te ongemakkelijk uit.

Ik kijk op om Hakim te zoeken. Als snel zie ik dat hij schuin naast me zit en haal ik voorzichtig mijn schouders op zodat het niet opvalt.

Ik
Hoe dan?

Hakim Ziyech
Weet ik veel, vraag haar gewoon hoe het gaat. Toon belangstelling!

Ik zucht zacht en stop mijn telefoon weer in mijn broekzak. Ik draai me om naar Jordan en haal een keer diep adem.

"Hoe is het?" Vraag ik haar dan met een minder zekere stem als dat ik gewild had.

Ze draait haar hoofd naar me toe en glimlacht voorzichtig.
"Ja goed met jou? Leuke vakantie gehad?"

"Gaat prima, en zeker was een geslaagde vakantie." Antwoord ik waarna ze knikt en haar hoofd weer terugdraait naar haar laptop.

Ik raap al mijn moed bij elkaar en vraag het haar dan toch.

"Zouden we misschien een keer kunnen afspreken om even te praten?" Gespannen wacht ik op haar antwoord en kijk ik haar aan in de hoop haar reactie te kunnen zien.

Maar zonder geluk.

"Prima." Zegt ze zonder emotie te tonen.

Een klein beetje teleurgesteld door haar reactie draai ik me weer om en pak ik mij telefoon er bij.

Dit word een langere vlucht dan verwacht.

-

Zo dat is lang geleden! Doordat ik een tijd niets geplaatst heb moet ik er weer even inkomen, maar ik ga mijn best doen om weer te gaan plaatsen!

DE LIGTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu