author's note

2.5K 209 78
                                    

Assalamualaikum and hello,

Bukan..

Ni bukan update Bab 5. Hahaha.

Alhamdulillah SYK3 dah selesai 4 bab pertama. Tapi rasanya, baru 4 chapters pun, dah berat kan? 😅😅

Kita punya angan-angan nak completekan cerita SYK3 ni in 30 chapters. Taaaapiii...., korang tau je lah akuorgbiasa punya kuat menceceh,mengarut dan sebagainya, entah lah boleh ke dak siapkan dalam 30 chapters 🤭🤭🤭
Sebab tu kita guna perkataan angan-angan, instead of harapan. Sebab anagan-angan ni, macam lebih kepada impian yang susah nak capai je 😝😝😝

Tapi, based on angan-angan ni lah, kita tulis SYK3 so far. Sebab tu, 4 bab pertama dah rasa berat dah. Tak ada intro wak-lek-wat-pis macam cerita yang lain.masuk-masuk je terus mood dark gitu.... kan, kan? Banyak lagi nak cerita ni... hahaha. Dah cam gaya makcik bawang dah ni haa..

And kali ni, hero dan heroin adalah sangat-sangat-sangat tak perfect.

I told enche wak-wak, "wak-wak, hero novel saya kali ni kan, kudung"

Dia cam diam jap. "Kudung?"

"Aah."

Pastu dia kata, "Ada ke org nak baca cite hero kudung?"

There goes my 'supportive' enche wak-wak 🙄🙄🙄 Hahahaha.

Well, tak cuba tak tahu. Kita tengok lah camana sambutan kepada hero kudung, dan heroin ex-call girl ni...🙊🙊

So, biasanya, kita ni suka campak cast kan. Dalam tbbg, kita dah letak siapa yg kita bayang jadi shauqi.

Mamat ni ha 👇👇

Mamat ni ha 👇👇

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Asyraf aley. Pada kita, dia ni handsome 😍😍 cam muka jepun sikit. Jambu la.. sesuai la ngan karakter Hafiz Shauqi, anak org kaya yg berpesonaliti control macho tu.
Malangnya, dalam dunia akuorgbiasa, dia kudung lak. Wakakaka. Maafkan daku asyraf, aku mengkudungkan mu..😝😝

Syasya plak, hmmm...syasya ni, karakter dia determined. Haa, itu yg paling obvious la. Bila dia nak capai sesuatu tu, dia bersungguh. Sebab tu dia sanggup jadi call girl untuk dapatkan duit untuk pembedahan adik dia. Kental, sbb dia tak kisah kena pulau ke, hina ke, kutuk ke. Entah lah kenapa, kita pilih minah ni..

 Entah lah kenapa, kita pilih minah ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Shiqin Kamal. Pelakon gak. Tapi tak femes mana arr. Tapi, kita rasa dia ni ada strong karakter..sesuai menjadi Syasya.

Untuk sekarang ni, dua je watak penting. Naqib, tak terbayang lagi la siapa.
Suggest muka suci yang boleh jadi Naqib satu, please....hahahaha... 😝😝

So, setakat bab 4, ok ke idok? Boleh gi ke idok?

Dalam bab 4, kita wujudkan watak Amin. Ada yang tanya, sebenarnya, Amin tu wujud ke tak. ke halusinasi Hafiz sahaja. 

Ok, untuk menjawab soalan tu, Amin bin Fattah (sebabnya nama dia macam tu, sbb akuorgbiasa dah malas nak fikir nama 😏😏) tu wujud. Memang ada la budak nama tu yg duduk di hospital tu. Pesakit kanser otak.

Tetapi, yg datang jumpa Hafiz tu, bukan the real Amin. Jeng jeng jenggg.....Sebab Amin dah meninggal dah masa tu. 👻👻👻

Amin jumpa Hafiz, bukan di alam sedar. Masa tu Hafiz tidur. So, it's actually mimpi. But,korang pernah tak rasa, the mimpi is sooo real, that bila tersedar, korang rasa memang benda tu terjadi.
Kita selalu macam ni. Especially bila mimpi tu ada cameo benda mistik (baca: hantu). Kita rasa kita mimpi, tapi rasa macam real sangat, sampai bila jaga tu, rasa cam, eh, pemenda tadi. Muuungkin, mungkin eh, sebenarnya memang ada makhluk Allah tu datang 'visit' masa kita tgh separa sedar tu.

Itu lah yang dialami oleh Hafiz di hospital. Apakah makhluk yg datang jumpa Hafiz, dengan muka Amin tu? Wallah hu a'lam bisawwab. Tapi, the main point is, itu lah cara, Hafiz terima TEGURAN dari ALLAH ta'ala. Ini rekaan semata-mata. Kita tak pernah lah alami. 

Taaaapii, kita selalu percaya, when it comes to Allah's power, nothing is impossible. Bila Dia buka hijab kita pada dimension yg lain atas dunia ni, maka mmg kita boleh nampak lah semua benda yg kita patutnya tak nampak kan. Surah Yassin, ayat 82

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ

"Sesungguhnya keadaan kekuasaan-Nya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: 'Jadilah engkau!'. Maka ia terus menjadi." (Surah Yasin: 82)

Dan kita juga percaya, Allah itu Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang, Dia akan beri hidayah, pada sesiapa yang Dia kehendaki, dengan apa juga cara pun. 

Itu yang cuba kita sampaikan dalam Bab 4. Hehe...harap sampai lah kepada reader.

And kita tak pandai la nak tulis cerita seram.. Tapi, sepatutnya feel baca Bab 4, part Amin datang dan seterusnya tu sepatutnya seram lah. Kalau korang rasa debar, rasa bulu roma tegak, maknanya jadilah tu penulisan acah-seram kita. Tapi kalau korang ketawa atau menguap, fail la maknanya. Hahaha.

So, okaylah. 

Oh ye, sebelum bye-bye, nak beritahu sekali lagi. InshaaAllah, SYK3 akan dikeluarkan sebagai ebook juga. Makanya, memang kita tak akan update habis di wattpad. itu namanya marketing strategy. wakakakaka.. Kalau wak-wak rasa berbaloi, nanti wak-wak beli lah. Kalau rasa tak berbaloi, tak apa, tak payah beli. sebab ending mmg dah tau. Syasya memang end up ngan Hafiz. hahaha. 😝😝

Tapi, as of now, kita mohon doa wak-wak semua supaya kita dapat siapkan SYK3 ni secepat mungkin.  

Ok, hashtag donemembebelfortoday.

Bye wak-wak. Assalamualaikum. Selamat hidup!

❤❤❤❤

9. SYARAT YANG KE-3 [Telah Terbit E-Book]Where stories live. Discover now