👻Daidarabotchi🕯

46 6 4
                                    

Dev Rahip

aidarabō, daidabō, daidara hōshi, daitarōbō, deidarabotchi, dairanbō, dendenbome, reirabotchi, ōki bochabocha isimleriyle de bilinmekte

Japonya'daki bütün dağlar onun için yaşam alanıdır

Hepçildir

Daidarabotchi, kel kafalı rahiplere benzeyen muazzam bir insansıdır. İri, yuvarlanan gözleri, uzun, kıvrık dilleri var ve siyah tenli. Ōnyūdō ve umi bōzu gibi diğer devlerle birçok benzerliği paylaşıyorlar, ama onlar yōkai folklorunda bulunan en büyük devlerdir.

Daidarabotchi o kadar büyük ki hareketleri dünyayı şekillendiriyor. Kaya ve kir biriktirerek dağlar inşa ediyorlar. Hatta dağları toplayıp diğer yerlere bile götürüyorlar. Yürürken, ayak izlerinde gölleri ve vadileri geride bırakırlar. Bu nedenle, Japonya genelinde birçok yerin daidarabotchi tarafından yapıldığına inanılıyor. Hatta bazıları onlardan sonra bile adlandırılmıştır.

Daidarabotchi efsaneleri Japonya'nın her yerinde bulunduğundan sayısız yerel isim varyasyonu var.

Fuji Dağı'nın bazen bir daidarabotchi tarafından yapıldığı söylenir. Dev, Kai Eyaletindeki (Yamanashi Eyaleti) tüm kiri dağ yapmak için kazdı ve kazdı; bu yüzden Fuji Dağı çevresindeki alan büyük bir havza. Omi Eyaleti'nde (Shiga Bölgesi) kazı yaparak dağ için daha fazla kir topladı ve kazdığı alan Biwa Gölü oldu.

Setagaya'daki Tōkyō koğuşundaki Daita ve Saitama'daki Daitakubo kasabalarına daidarabotchi adı verilmiştir. Bu şehirlerin daidarabotchi tarafından yaratıldığı söyleniyor.

Nagano Eyaletindeki Daizahōshi Pond, bir daidarabotchi ismini aldı,  bir tanesi tarafından yaratıldığına inanılıyor. Ibaraki Eyaletindeki Senba Gölü'nün de özellikle büyük bir daidarabotchi'nin ayak izini doldurduğu söyleniyor.

Nagano'nun Yatsugatake yarı-milli parkındaki Takabocchi Platosu, bir daidarabotchi'nin biraz dinlenmek üzere uzandığı zaman oluştuğu söyleniyor.

YAZARIN YORUMU:

Medyadaki gibi bir şeyle karşılaşsam herhalde orada kalpten giderdim. Bağırsam beni duyacak kimse yoktur dağ başında. 

Korku Zamanı - I see UHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin