Giysi çalan yaşlı kadın
Sōzukaba, Ubason da denilir kendisine
Meido ve Sanzu Nehri kıyısında yaşar
Datsueba ve Keneō korkunç bir yaşlı oni çiftidir. Köprü ve Sanzu Nehri kıyılarını korurlar. Tüm ruhlar, yargılamak için Meido'ya geçmeden önce onlardan geçmelidir.
Bir Japon cenazesinde, tabutun içine yeraltı dünyasına girmek için geçiş ücreti olarak kullanılacak 6 mon (eski para birimi) yerleştirilir. Sanzu Nehri'ne ulaştığında, ruhlar ya köprüden (eğer hayatta iyiyselerdi), sığ bölgelere sığarak (eğer sadece biraz iyiyse) ya da nehrin en derin kısmına yüzerek geçtiler ( kötü).
Nehri geçtikten sonra, her ruh geçişi kabul eden ve giysilerin ruhlarını sırtlarından alan Datsueba ile karşılaşır. Datsueba elbiseyi nehir kenarındaki bir ağaca asan ortağı Kene'ye verir. Dalın giysilerin ağırlığı altında bükdüğü miktar, her bir ruhun taşıdığı günahın ağırlığının bir ölçüsüdür ve gelecek denemelerde kanıt olarak kullanılır. Tabii ki, nehri biçimlendirmek veya yüzmek zorunda kalanların kıyafetleri ağır ve ıslak, bu da sadece ağacın dallarının sarkmasını sağlar. Eğer bir kıyafet olmadan ruh gelirse, Kene skin derisini uçurur ve yerine ağaca asar.
Datsueba ve Keneō, hırsızlık suçlularının parmaklarını kırarak, kendilerine biraz işkence uygularlar. Ayrıca nehrin kıyılarını dolaştırıyorlar, nehri geçemeyecek kadar küçük çocukların ruhlarına işkence ediyorlar ve kurtuluşun kendilerine gelmesini beklemeliler.
Bazı hesaplara göre, Datsueba, Kral Enma'nın karısıdır. Edo döneminde halk ibadetinin popüler bir nesnesi haline geldi ve ona adanmış tapınaklar Japonya'da baharda başladı. Datsueba'ya adanmış dualar ve takılar, özellikle çocukların öksürüğü için hastalığa ve öksürüğe karşı koruma olarak kullanılmıştır.
YAZARIN YORUMU:
Allah'ım biz ölünce nelerle sınanacağız? Biz nasıl cehennemde yanacağız? Sen bizi bağışla yarabbim!
Ölünce öbür dünyaya geçişimiz nasıl olacak gerçekten benim için büyük bir merak konusu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Zamanı - I see U
HorrorKaranlıktan korkuyor musun? Karanlık içinde seni gizlice izleyen bir şeyler olduğu hissine kapılıyor musun? Yatağının altındaki canavar elini tutacak diye gece elini aşağıya sarkıtamıyor musun? Gece aniden bastıran fırtına,fırtınanın ardından peşis...