Yedi Ruhlar
Genellikle su kenarlarında görülürler
Bir şey yemezler, sadece intikam için yaşarlar
Shichinin misaki, Şikoku ve Batı Japonya'da görünen yedi hayalet grubudur. Bunlar genellikle deniz kıyısı veya nehir kenarları gibi su kütlelerinin yakınında görülür. Her zaman yedi numaradalar ve onlarla tanışanların üstüne felaket getiriyorlar.
Shichinin misaki ile karşılaşan insanlar hemen hemen her zaman sonra ölürler. Sık sık bu gizemli ve ölümcül ateş şeklini alır. Bu kurbanlar, shichinin misaki'nin saflarına katılıyor ve onları öldürmekten sorumlu ruhu değiştiriyor. Bazıları, değiştirilen ruhun sonunda Nirvana'yı elde edebileceğini söylüyor. Böylece, ruhların sayısı her zaman yedide sabit kalır.
Misaki (御 先) kelimesi "daha önce giden" anlamına gelir ve çok sayıda farklı anlamı vardır. Bunlardan biri asil veya rahip alayının önünde seyahat edecek hizmetliler ve görevlilerdir. Bir diğeri ilahi hayvanları, özellikle de yüksek rütbeli ruhların hizmetinde haberci olan kuzgunları, tilkileri, maymunları ifade eder. Son olarak, doğal olmayan ölümlerden ölen ve yaşayanları sahip edebilen ve kontrol edebilenlerin ruhlarına (bōrei) atıfta bulunabilir. Misaki (岬) ayrıca, shichinin misaki'nin kara ve deniz arasındaki sınırlarda neden bu kadar sık rastlandığını açıklayan bir pelerin veya yarımadaya atıfta bulunabilir.
Bu kendi kendine devam eden grubun nasıl başladığına dair bazı teoriler var. Genellikle suya yakın oldukları için boğulan kurbanların hayaletleri oldukları söylenir. Bazı teoriler onları Genpei Savaşı sırasında düşmanlarından kaçarken bir domuz tuzağında ölen Taira askerlerinin ruhları olarak nitelendiriyor. Diğerleri, onları eziyet ettikleri bir grup kasaba halkı tarafından öldürülen yedi kötü papazın ruhlarına bağlar. Diğerleri, denizde denize atılan ve boğulan yedi kadın hacıların ruhları olduklarını söylüyorlar.
Shichinin misaki ile ilgili en popüler hikaye Sengoku Dönemi'nde Tōsa eyaletinden (bugünkü Kōchi ili) geliyor. Chōsokabe Motochika'nın kıdemli danışmanı ve yeğeni Kira Chikazane. Chōsobake klanındaki art arda krizi sırasında Chikazane, efendisi Motochika'ya karşı çıktı. Sonuç olarak, daha sonra seppuku işlemesi emredildi. Chikazane'nin yedi tutucusu da intihar ederek ölümüne yol açtı. Bundan sonra, Chikazane ve hizmetçilerinin mezarlarının çevresinde garip olaylar olduğu bildirildi. Bunlar huzursuz, intikamcı ruhlarına bağlandı.
Shichinin misaki'nin hikayesini duyan Motochika, Chikazane ve hizmetçilerinin huzursuz ruhlarını yatıştırmak için hizmetlerde bulundu. Chikazane'nin adına bugün hala ayakta duran bir tapınak kurdu (Kōchi Şehrindeki Kira Tapınağı); Ancak, bunların hiçbiri shichinin misaki'nin intikamını durdurmada hiçbir etkiye sahip değildi.
Bugün bile, shichinin misaki'nin özellikle Batı Japonya ve Şikoku ile Kōchi Şehri'ni rahatsız ettiği söyleniyor. Trafik kazaları ve diğer garip olaylar shichinin misaki'nin huzursuz ruhları ile suçlanıyor.
YAZARIN YORUMU:
Ne zaman erkek onyrö göreceğim diyordum körün istediği bir göz Allah verdi iki göz. Misaki deyince aklıma Another geldi. İzleyenler bilir ölen kızın (ya da erkek miydi bilmiyorum) onun adı da Misaki'ydi. Demekki adını buradan almış
Eh sonuçta mangakalar da bu hikayelerle büyümüş insanlar
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Zamanı - I see U
HorreurKaranlıktan korkuyor musun? Karanlık içinde seni gizlice izleyen bir şeyler olduğu hissine kapılıyor musun? Yatağının altındaki canavar elini tutacak diye gece elini aşağıya sarkıtamıyor musun? Gece aniden bastıran fırtına,fırtınanın ardından peşis...