Beni sırtla ve sürükle gibi bir anlama gelir
bariyon, onbu obake, ubariyon, obosaritei da diyebilirsiniz
Yerleşim alanları ve yol kenarlarında yaşarlar
Neyle beslendiği bilinmez
Obariyon, Niigata vilayetinden, insanları sırtında sürünmeyi seven küçük bir canavardır.
Obariyon, yolun kenarındaki çalılıklarda ve ağaçlarda gizlenir ve bir yolcunun yanından geçerken, sırtlarında ağlayarak dışarı çıkar, "kayıtsızlık!" Eğer gezgin kaybeder ve sırtındaki sırtı taşırsa, canavar olur. her adımda daha ağır ve daha ağırdır, bu sayede kopyanın ağırlığı altında neredeyse ezilmiştir. Ek olarak, bu yaramaz yokai, kendisini taşıyabilecek kadar iyi bir insanın saç derisini çiğniyor ve daha fazla sefalete katıyor. Obariyonun maruz kaldığı kafa çiğnemesine karşı korunmak için bazı köyler koruma amacıyla başlarına metal kaseler giyme gelenekleri geliştirmiştir.
Bazı masallara göre, obaryon ağırlaştığında ve ağırlaştığında, kurbanını ağırlığında eziyor. Bununla birlikte, daha yaygın olarak, bir kişi dikkatlice evi tamamen göze çarparak taşıdığında, garip yükün baştan sona para çuvalı olduğunu ve inanılmaz derecede zengin olduğunu bulur.
Obariyon ismi, yerel Niigata lehçesinde, "bana bir sırtlama hareketi yap" anlamına gelen bir ifadeden geliyor. Yerel lehçelerdeki farklılıklar, bu ruh için birçok farklı yerel isime de yansıyor. Adı bir yerden bir yere değişmekle birlikte, çocukça bir isteğin sırtıma stilinde taşınması için her zaman yerel bir değişkendir.
Bu özel yaratığın kesin kökenleri belirsiz olsa da, Japonya'da taşınması veya bakımı talep edilen yokai ile ilgili halk hikayeleri oldukça yaygındır. Çocuklarla uğraşırken sebat edenlerin başarılı olacağı halk hikayeleri arasında yinelenen bir tema var. Tıpkı gardiyanın garip taleplerini yerine getirenlerin kendilerini bir altın torbayla kutsanmış bulabilecekleri gibi, küçük çocuk yetiştirme talepleriyle başa çıkmayı başaranlar sonunda inançlarının ötesinde hazineler elde edecekler. Obariyon muhtemelen çocuk yetiştirme konusunda doğrudan bir metafordur. Obaryonun talepleri bencilce ve aşırı derecede külfetli olsa da, tüm seyahat boyunca buna katlanmak isteyenler, getirinin iyi bir yatırım olacağını gördü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Zamanı - I see U
TerrorKaranlıktan korkuyor musun? Karanlık içinde seni gizlice izleyen bir şeyler olduğu hissine kapılıyor musun? Yatağının altındaki canavar elini tutacak diye gece elini aşağıya sarkıtamıyor musun? Gece aniden bastıran fırtına,fırtınanın ardından peşis...