İsminin Türkçe karşılığı yoktur. ''İnsan'' ve ''erkek'' anlamına gelen kelimelerle bir bütün oluşturulmuş
Japonya'nın genelinde yaşarlar, ancak özellikle Kyushu ve batı Japonya'daki çiftliklerde bulunurlar
Sütle beslenirler. Nadiren başka bir şey yiyecek kadar uzun yaşar
Kudan, insan yüzlü inek suretinde peygambere benzer yaratıklarıdır. Çok nadiren, tersine göründükleri söylenir: bir ineğin insan vücudundaki yüzü. İneklerden doğarlar ve doğumlarının genellikle bazı önemli tarihi olayların bir alâmeti olduğu söylenir. Bir kudan asla birkaç günden fazla yaşamaz.
Kudan doğdukları günden itibaren insan dillerini konuşabiliyor. Doğduktan hemen sonra, bir kudan bir veya daha fazla kehanet verir. Kehanetlerinin içeriği değişir. Bazı kudanlar büyük hasatlardan ve korkunç kıtlıklardan bahsettiler, bazıları açık saçmalık ve kuraklıktan bahsetti, bazıları ise savaşları öngördü. Bir kudan tahmini asla gerçekleşemez. Kehanetini ilettikten sonra, bir kudan hemen ölür.
Kudan, Edo döneminin sonunda kamuoyuna girmiş olan nispeten yeni bir yokaidir. Bu, büyük bir sosyal ve politik karışıklık dönemiydi. Shogunat'ın çöküşü ve emperyal otoritenin geri dönüşü, Batı ile ticaretin başlattığı hızlı değişimlerle birleştiğinde, Japonya'daki birçok belirsiz ve karışıklıktan sorumluydu. Bu süre zarfında, doğmakta olan kudan hikayeleri tüm ülkedeki gazetelerde ortaya çıktı.
Kudan manzaraları Edo döneminin sonuna kadar 2. Dünya Savaşı'na kadar devam etti. Kudan tarafından öngörüldüğü iddia edilen olayların bazıları arasında Rus-Japon Savaşı ve Pasifik Savaşı var. Tekinsiz geleceği tahmin edebilme yeteneklerinden dolayı, bir kudan kelimesi mutlak gerçek olarak görülüyordu. Edo döneminde, bir hikayeye güvenilirlik katmak isteyen gazeteler, "kudan no gotoshi" veya "bir kudan bunu söylemiş gibi" yazılarını içerecek. Bu cümle, bugün Japon dilinde, bir hikayenin gerçekliğinin okuyucusunu temin etmenin bir yolu olarak kullanılmaya devam etmektedir.
Dürüstlük konusundaki ünü nedeniyle, kudan imgeleri iyi şans, refah ve hastalık ve felaketten korunma için tılsım olarak kullanılmıştır. Gazeteler, okuyucularına kudan'ın basılı görüntülerini koruma ve iyi şans için evlerine asmalarını tavsiye etti. Kudan öylesine popüler yokai idi ki, mumyalanmış kalıntıları gezici gösterilerde sık sık toplanıyordu. Bu "kudan", kimera benzeri bir doldurulmuş hayvan oluşturmak için bir araya dikilmiş ölü doğmuş buzağılardan veya birbirine bağlanmış farklı hayvan parçalarından yapılabilir. Ziyaretçiler bu örneklere ayak uydurmak için küçük bir ücret ödediler ve umarım iyi şanslarından bir kısmını alırlar. Bu mumyalanmış kalıntıların bir kısmı bugün müzelerde ayakta kalmaktadır.
YAZARIN YORUMU:
Mesih (İsa)'in doğumunu andırdı bana. Güya ahırda doğmuş çocuk. Bu yüzden Noel zamanları kiliseler süslenirken Mesih'in beşiğinin etrafında kuzular olur. Hz İsa da doğduğu andan itibaren konuşmuş bildiğim kadarıyla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Zamanı - I see U
TerrorKaranlıktan korkuyor musun? Karanlık içinde seni gizlice izleyen bir şeyler olduğu hissine kapılıyor musun? Yatağının altındaki canavar elini tutacak diye gece elini aşağıya sarkıtamıyor musun? Gece aniden bastıran fırtına,fırtınanın ardından peşis...