👻Ao Andon🕯

28 6 3
                                    

Mavi Fener

Bir başka ismiyle Ao Andō

Salonlarda ve oturma odalarında. Daha çok hayalet hikayesi anlatılan mekanlarda ortaya çıkar

Korkudan beslenir

Edo döneminde, aristokrat sınıflar arasında popüler olan bir yaz etkinliğinde amaç, korku soğukluğunun yoğun yaz ortası sıcaklığından çıkmasını umarak, hayalet hikayeleri toplamak ve anlatmaktı. Bu hayalet hikayesini anlatan partilere hyakumonogatari kaidankai deniyordu. Bu toplantılar sırasında, öykü anlatımına uygun ürkütücü bir atmosfer oluşturmak için yüzlerce mum yakılacak ve andon adı verilen mavi kağıt fenerlerin içine yerleştirilecektir. Gece boyunca konuklar sırayla yokai, şeytanlar, hayaletler ve diğer garip şeyler hakkında daha korkunç hikayeler anlatırlar. Her öykünün ardından, bir mum söndürülür, nihayet sadece yüzüncü mum kalıncaya kadar, karanlık odayı doldurmaya çabalayan, loş mavisi ışığı uzun, ürpertici gölgeler görünür.

Bir batıl inanca göre, son mum söndürüldüğünde, katılımcılara saldırmak, yükselen duygusal durumdan ve misafirlerin korkularından yaratılmak için karanlıktan gerçek bir hayalet ortaya çıkardı. Bu hayalete ao andon denirdi.

Ao andon, büyük insan gruplarının yerleşik korkularından oluşan kitlesel insan terörünün enkarnasyonudur. Bu korku, uzun siyah saçlı, mavi tenli, kararmış dişleri, keskin pençeleri ve boynuzları olan şeytani bir kadına benziyor. Beyaz veya mavi bir kimono giyer ve ürkütücü bir mavi ışıkla parlar.

Ao Andon, toplanmanın sonunda, tüm fenerler söndüğünde ortaya çıkar. Son mumadan çıkan dumandan doğar ve misafirlere saldırır. Tam olarak yaptığı şey bir gizemdir; önceki katılımcılardan esinlenen acımasız bir finalde tüm katılımcıları katlettiği ya da konukların eve dönmeden önce son bir şok vermek için atlaması. Bunun nedeni, doksan dokuzuncu hayalet hikayesinin anlatıldığı zaman, konukların son hikayeyi anlatmaktan çok korktukları ve tarafların ao andon görünmeden önce genellikle bu noktada vardıkları sonucudur.

Eski atasözünün dediği gibi (hem İngilizce hem de Japonca): şeytandan ve şeytandan bahset. Sadece hayaletlerden ve ruhlardan yeterince bahsetmenin onların gerçek anlamda gerçekleşmesine neden olacağı korkusu vardı.

YAZARIN YORUMU:

Yani son satırda demek istemiş ki, bir şeyi çok fazla kurcalarsan, artık gerçek olduğuna inanmaya başlarsın ve hayal gücün sana türlü oyunlar oynamaya başlar...

Korku Zamanı - I see UHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin