1: Ini Amanah

136 13 0
                                    

Bangchan,atau nama 'foreign' dia,Christopher Bang,23 tahun, merupakan seorang penulis lagu yg sngt trkenal di Korea.

Dia ada dua orang adik, Aris dan Abid. Mereka ni anak yatim piatu.

Ibu mereka meninggal lepas Abid dilahirkan.

Ayah pulak meninggal sebab kena langgar dngn lori mainan waktu nak selamat kan Aris.

Sedara mara mereka tak pernah anggap mereka ni sebagai darah daging.

Mereka kata yang Aris dan Abid tu pembawa malang.

Tapi Chan tak pernah anggap yg mereka tu malang.
Dia sayang Aris dan Abid.

Dia dh brjanji dngn ayah dia yg dia akan jaga Aris dan Abid dngn baik.

Flashback...
"Jaga Aris dan Abid baik-baik,jaga macam jaga nyawa sendiri. Ingat,ni amanah ayah untuk kamu. Ayah tak ada harta untuk ditinggalkan,tapi jangan anggap ini beban buat kamu. I...inga....ingat,jaga Aris...dan...dan A...Abid."

Itu pesanan trakhir ayah dia sebelum menghembuskan nafas terakhir.

End of flashback.

Kata-kata tu selalu brmain dlm fikiran Chan,tambah2 lagi bila dia tringat tentang mak dan ayah dia.

Bagi Chan,Aris dan Abid ni amanah paling besar dalam hidup dia.

Dia takkan hampakan ayah dia.

Walaupun ada waktu dia akan rasa putus asa,tapi adik-adik dia sentiasa sokong dia.

2 hari selepas ayah mereka meninggal,mereka dibawa ke rumah anak yatim oleh pegawai kebajikan masyarakat yang merupakan seorang kenalan mendiang ayahnya.

Chan tidak mahu terpisah dengan adik-adiknya.

Tambahan pula,ada beberapa kawannya yg merupakn ank yatim piatu,trpisah dari adik beradik mereka apabila masuk ke rumah anak yatim.

3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)Where stories live. Discover now