Sejak hari Chan nmpak Ash dngn Hangyul,Chan dah tak banyak brcakap dngn Ash. Ash pon perasan bnda tu tapi dia ingat Chan banyk kerja.
Tapi,kalau lah dia tahu sebab sebenar Chan jauh kan diri dari dia,apa agak nya reaksi dia. Chan takut klau dia rapat dngn Ash,dia tak boleh lupakan perasaan dia.
Walaupun susah,Chan trpaksa buat mcam ni. Sedangkan,klau dia tak dapt brcakp dngn Ash walau sehari,dia rasa hari dia tak lengkap. Kesian Chan.
Dalam masa yg sama,Chan takut,klau Ash tahu pasal perasaan dia,persahabatn mereka akn trjejas. Dia tak nak hilang Ash dngn cara mcm tu.
Chan cuba pnuhkan hari dia dngn krja,pergi gym,jalan dngn Abid,tapi dia masih ingt kan kejadian malam haritu. Byangn Ash dicium oleh Hangyul.
Dia masih tak boleh trima smua tu.Tapi... Knapa? Padahal dia yg nak lupakn smua tu? Atau Chan ada tahu sesuatu pasal Hangul yg hnya Chan sahaja tau.
Dia resah stiap kali trfikir pasal Ash dngn Hangyul. Dan stiap kali dia trfikir pasal tu,dia akan cakap:
"Macam mana aku nak selamat kan kau dari dia? Macam mana aku nak buat kau prcaya? Dia tu merbahaya Ash,tapi aku tak boleh!!"
Apa yang bahaya tentang Hangyul?
3 bulan lepas.
P untuk perempuan bagi mewakili suara perempuan.??: Knapa kau lari ha?! Kau tau aku sayng kau kan?! Knapa kau buat aku macm ni?!!
P: Ini bukn sayang lah gila! Ini kau obses dengan aku! Lepas kan aku!!
Chan baru balik dari studio,dia hendak brjalan kaki ke kedai makan brdekatan,tapi dia mendengar suara lelaki dan wanita brgaduh.
Dia cuba intai siapa yg brgaduh di lorong itu. Dan lelaki yg dia nmpk ialah Hangyul. Lelaki sama yg dia nmpk dngn Ash. Tapi apa yg Chan nmpk sbnrnya?
Setelah memerhati,Chan mula nmpk dngn jelas. Hangyul sdang menggenggam rmbut seorang wanita yg sdang mlutut di hadapan nya.
Chan hendak tahu mengapa Hangyul begitu marah trhadap wanita itu,tapi dia tak dapt dngr dngn jelas. Dia mndekat kan sedikit telinga nya supaya dapt mndngr.
Hangyul: Dulu,kau kata kau sayang aku! Tapi kenapa skrang ni kau prgi menggatal dngn jantan lain?! Ha?!
P: Sejak bila aku menggatal?! Kau dh gila ke? Lelaki tadi tlong aku,kau faham tak?!
Hangyul: Kau ingt aku buta ke? Aku nmpk cara kau pegang lelaki tu,cara lelaki tu pndang kau! Nasib baik aku tak pecah kan muka dia.
P: Kau tu gila Hangyul! Kau cepat cemburu,kau panas baran. Kau suka pukul aku.
Hangyul: Aku syang kau,sebb tu aku tak suka kau dekat dngn lelaki lain.
P: Ini bukan sayng Hangyul,ini obses. Kau faham tak? OBSES!!!
Darah Hangyul trus naik apabila mendngr kata² wanita trsebut yg menyebab kan dia menghentak kepala wanita itu di dinding dan wanita itu trus trbaring.
Hangyul nmpk trkejut,dia trus melutut dan cuba mmbangun kan wanita itu. Hangyul mula mnangis apabila wanita itu tidak menyedarkn diri.
Dia menggoncang badan wanita yg tidak sedrkan diri itu. Chan nmpk banyk darah mengalir dari kepala prmpuan itu. Hangyul mula takut dan dia trus melarikan diri.
Apabila Hangyul mula jauh dari lorong itu,Chan trus brlari ke arah wanita trsebut. Chan trus menelefon ambulan. Tapi dia tidak menelefon polis. Dia ingin tahu hal sebnr dari wanita itu.
2 hari kemudian.
Chan melawat wanita yg dihantar ke hospital 2 hari lepas. Dia brharap wanita itu boleh menceritakn hal sebenr tentang apa yg trjadi pada malam itu.
Dekat hospital.
P: Awk ni siapa?
Chan: Saya? Saya yg tolong awk malam tu. Saya call ambulan lepas nmpk awk trbaring dekat lorong tu.
Senyuman kecil yg diukir wanita itu trus hilang apabila Chan sebut tentang kejadian yg brlaku di lorong pada malam itu.
P: Oh,yeke? Terima kasih. Awk nak bayarn ke?
Chan: Eh,tak²! Saya cuma nak tahu nama awk dan...boleh tak awk cerita kan apa yg jadi sebenrnya?
P: Nama saya Irene. Saya girlfriend Hangyul. Saya dngn Hangyul dah setahun brcinta. Tapi...saya baru dapat tahu yg dia tu obses dngn saya. Dia tu gila.
Air mata mula menitis dari matanya.
Irene: Dia tak boleh nmpk saya brcakap dngn lelaki lain. Dekat pon jangan. Klau dia nmpk,dia akan marah saya,pukul saya. SEKSA saya. Dia tu binatang! Dia sayang saya,tapi klau org gila punya sayang,jangan buat main. Boleh bawak maut.
Chan: Apa punca prgaduhan awk malam tu?
Irene: Dia nmpk saya brcakap dngn kawan saya,lelaki. Dia ingat saya curang dengan dia. Dah banyk kali bnda ni jadi,tapi malam tu...saya minta putus dengn dia sebb saya dah tak tahan. Tapi dia salah faham dan dia ingat saya nak tinggl kan dia untuk lelaki lain. Saya cakap yg dia gila lepas tu dia terus hentak kepala saya dekat dinding,lepas tu saya dah tak sedar.
Chan: Awk tak nak report polis ke?
Irene: Buat apa? Dia akn dikira sebagai gila. Lagipun saya tahu dia tak sengaja. Dia tak sedr apa yg dia buat waktu tu. Walaupun dia buat saya mcm ni,tapi saya sayang dia. Cuma saya dh tak boleh truskan hubungn ni.
Chan: Awk nk prgi mana leps ni? Klau awk tak prgi,nnti mesti dia cari awk.
Irene: Saya nak smbung study dekat UK. Hangyul tak tahu lagi,jadi lebih baik saya prgi sebelum dia tahu. Buln depan dia nak debut.
Chan: Ha?! Debut? Dia idol ke?
Irene: Dia bakal idol,tapi dia tu pndai smpan rahsia pasal penyakit dia.
Sejak haritu Chan dah tak nmpk Irene lagi,tapi ada berita yg Irene dh krja dekat London. Hangyul pulak hilang macam tu je. Tapi Chan tak sangka dia akan jumpa Hangyul balik,itu pun,dengn Ash?
Chan tak tahu mcm mana nak bagitau hal ni dekat Ash. Dia takut Ash tk percaya. Dalam masa yg sama dia tak nak Ash ada dalam keadaan bahaya. Dia kena minta tolong.
Sama ada dia cuba cari Irene atau dia minta pendapat dari Woojin dan Seungmin.
------------------------------------------------------
Abid sedang brjalan ke arah sekolahnya. Hari ni Chan tak dapat hntr dia sebb ada meeting urgent. Tapi sebenr nya dia jalan kaki sebb nak singgah kedai roti brdekatan skolah dia tu.
Tapi...waktu dia sedang brjaln,dia rasa mcam ada orng ikut dia dari belakang. Tapi bila dia pusing belakng,dia tak nmpk sesiapa. Dia mula takut. Dia nk mintak tolong tapi takde orang.
Tiba² begnya ditarik ke belakang dan dia jatuh. Ada seorang lelaki sedang brdiri di hadapn nya sekarang. Dia cuba untuk lihat siapa lelaki itu. Rupa² nya....Mingi,bekas kekasihnya.
Korang ingat Abid takde bf ke dulu? Kena tipu lah korang ni. Terus kan baca untuk tahu apa yg trjadi.
Abid: Kau?! Kau buat apa dekat sini?! Knapa kau tarik aku ha?!
Mingi: Kau aku? Bukan dulu awk suka pnggil 'awk saya' ke?
Abid: Pergi mati dengan kau punya 'awk saya tu'. Buat apa aku nak baik dengan penipu?
Mingi trkesan dengn kata² Abid yg mnyebb kan dia menarik lengan Abid dan brjalan ke arah sebuah lorong.
Bersambung...
Apa yg akan jadi pada Abid? Siapa yang nak tolong dia? Adakah Chan akan datang? Atau Abid tak dpat diselamat kan dari Mingi?
Teruskan mmbca guys. Lepas ni akan ada watak² baru yg menghiasi kehidupn 3 beradik ini. Tak kurang juga watak² yg mnyakiti dn mengganggu kehidupn dan kenalan mereka.
YOU ARE READING
3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)
Fiksi PenggemarUmur kau 15 tahun,tapi kene jaga 2 org adik permpuan,13 tahun dan....setahun??? "Aku boleh buat. Demi ibu dan ayah aku akan jaga diorang." "Kau nak jaga budak2 malang ni?! Sebab budak dua ekor ni lah mak ayah kau mati!!"