Nis trus mnyuruh Changbin untuk mmbawa dia ke tmpat kejadian.
-----------------------------------------------------------Apabila mereka smpai di tmpat kejadian, org rmai sedang berkumpul mengelilingi San.
Nis trus brlari ke arah San yg trbaring di ats jalan tersebut.
'Awk! Bngun lah! Bngun skrang! Saya tahu awk dngr, bngun lah! '
Nis ulang ayat yang sama. Dia mula menangis dengn spenuh hati. Hyerin trus memeluk kawannya itu.
Han nak peluk Nis waktu tu, tapi... Klau lah boleh. Dia tak snggup tngok Nis nangis, dia pndang tmpat lain selain arah Nis.
Kemudian, ambulans dan polis smpai.
Seorng pegawai meminta Nis untuk ke tepi. Tapi Nis tak bergerak sikit pon. Chan trus bntu Hyerin untuk bawa Nis prgi.Wktu mereka berdua pimpin Nis, Hyerin dapt rasa kaki Nis jadi lemah.
Chan dan Changbin brjumpa dengn pegawai polis tadi untuk beri maklumat. Orang yg jmpa San pon memberi maklumat.
Mereka diarahkan untuk pergi ke balai polis. Chan mminta tolong Han untuk hntr Aris dan Abid balik. Ash pula balik dihntr oleh Woojin.
Di balai polis....
Sebaik sahaja mereka siap mmberi keterangan dan beberapa maklumat tntng San, pegawai itu memberitahu yg San mati di tmpt kejadian.
Mereka prgi ke hospital untuk tengok San untuk kali terakhir. Di hospital, Nis suruh Chan untuk menelefon abangnya.
Nis mmberi nmbr telefon abangnya pada Chan. Seleps dia mendail nombor tersebut, nombor Seungmin yg kluar pada skrin telefonnya.
Chan: Nis, Seungmin ni Abg kau ke?
Nis: Yelah, knapa? Kau kan tau aku ada abg. Dia lah abg aku.
Chan: Aku tau lah kau ada Abg, tapi aku tak tau pulak abg kau Si Seungmin tu.
Nis: Skrang dh tahu kan? Call dia cepat.
10 minit slepas Chan menelefon Seungmin, dia trus smpai. Dia trus brlari ke arah Nis dan memeluk adiknya itu. Nis menangis di bahunya.
Selepas Nis brtenang, mereka biar Nis duduk dengan Hyerin.Mereka brtiga duduk di sbuah kerusi pnjang yg berdekatan.
SM: Thank you Chan, Changbin sebb tolong adik aku tadi.
Chan: Alah, adik kau kawan aku jugak, small matter lah bro.
Changbin: Kita kan dh mcm family. We will help each other. Ni, lagi satu. Aku nk mntk maaf sebb aku tengking kau dekt club haritu.
SM: Takpelah. Aku faham. Kau bukan sengaja pon.
Hari yg sepatutnya jadi hari yg gmbira, hari yg penuh dngn gelak tawa berakhir dengn tangisan dan kesedihan.
Hari di mana sepatutnya mereka mnymbut hari kelahiran sahabt mereka, dismbut dengn majlis pengebumian.
Inilah lumrah kehidupan.
Seminggu kemudian...
Chan masih tidak dapat khabar dari Nis slepas hari pengebumian San. Dia jadi risau.
Ash: Awk knapa ni? Dahi berkerut memanjang.
Chan: Saya risaukan Nis ni. Dah sminggu takde apa khabar berita pon.
Ash: Apa kata awk call Seungmin. Tnya je dia.
Chan: Eh, betul jugak tu. Asal lah saya tak trpikir. Pndai lah gf saya sorang ni.
Ash: Saya memg pndai, awk je kurang bijak.
Dia mengatakan itu dngn brsahaja smbil mnepuk bahu teman lelakinya itu. Chan buat eye roll pada Ash.
Chan menelefon Seungmin.
SM: Hello? Chan, asal call?
Chan: Nis apa khabar? Aku call tak jawab. Aku risau, tu yg aku call kau ni.
SM: Mcam mana aku nk ckp dekt kau ni, dia... Entahlah. Sejak haritu, dia sibukkan diri dia dengn krja. Smpai takde masa nak makan dngn aku.
Chan: Kau tak tnya ke, dia okay tak?
SM: Aku tnya, tapi mcm biasa lah, jawapan dia, 'Nis okeylah, takde masalah pon'. Aku ni smpai dh penat nk tnya.
Chan: Takpelah Seungmin. Biar je dia sibukkan diri dia, daripada dia asyik pikir pasal San.
SM: Tulah. Aku tak kesah asalkan dia jaga makan minum dia.
Chan: Okeylah. Memandngkan dia okey, aku dh tak risau. Nnti apa2,kau call je aku. Klau tak dpt, kau call nmbr rumah aku, okey?
SM: Okay.
Bersambung.....
Maaflah update pendek2,takut idea trlalu bnyk dicurahkan. Nnti takde idea lagi nk update.
Bye!
YOU ARE READING
3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)
FanficUmur kau 15 tahun,tapi kene jaga 2 org adik permpuan,13 tahun dan....setahun??? "Aku boleh buat. Demi ibu dan ayah aku akan jaga diorang." "Kau nak jaga budak2 malang ni?! Sebab budak dua ekor ni lah mak ayah kau mati!!"