Sedar.

39 6 2
                                    

Kmudian Wooseok mncium dahi Hyerin. Changbin yg mlihat dari jauh pula mnjadi marah,lalu dia bangun dengn pantas dari mnyebbkan krusi yg diduduki nya trbalik ke belakang dan dia bredar dari majlis itu. Orang yg brdekatan mlihat sahaja tingkah lakunya.
---------------------------------------------------------

Rumah Chan...

Han dan Wooseok sdang mnyusun krusi dibantu oleh Abid dan I.N srta Aris.
Chan pula mnyusun meja. Hyerin pula duduk di pondok kecil smbil trmenung. Chan yg perasan akan hal itu mngambil langkah untuk dudk dan brbincang dengannya.

Dia duduk di sebelh Hyerin tapi tiada apa2 reaksi darinya.
Dia melmbai lmbai kn tangannya di hadapn muka Hyerin tapi keadaannya masih sama.
Dia mncucuk pinggang Hyerin yg menyebbkan dia ditampar on the spot.

Chan: Aduhhhh! Sakit lah!

Hyerin: Lain kali cucuk lagi mcm tu,bukn setakat tmpar,terajang pon boleh.

Chan: Alah sorry lah.

Hyerin: Nak apa?

Chan: Daripada duduk trmenung pikir pasal mamat tu,baik tolong aku ngn pakwe kau....eh Wooseok susun krusi tu.

Hyerin: Tak kelakar lah. Dah lah,jomlah.

Blum sempat Hyerin melangkah,Chan mnarik lengannya.

Chan: Tunggu kejp,aku blom habis cakp lagi ni.

Hyerin: Nak cakp apa?

Chan: Kau suka Wooseok?

Hyerin: Entah lah,tapi dia baik dengn aku,dia buat aku rasa selesa. Dia buat aku snyum.

Chan: Dah lah tu,aku tnya suka ke tidak,kau punya jawapn tu...haishh. Jadinya,kau suka dia lah ni?

Hyerin: Aku tak tau,tapi,apa yg aku tau,dia buat aku happy bila dia ada.

Chan: Apa kata kau bagi dia pluang? Abg kau pon kenl dia and aku rasa msti abg kau tak kish klau kau mnjalinkan hbungn dengan dia. Fuhh,ayat aku,acah budak sastera.

Hyerin: Yelah2,nanti aku fikirkan. Jomlah,kau kata nak susun meja.

Mereka brdua pon memulakan tugas masing2. Adakalanya Wooseok akn mmbantu Hyerin jika dia prlu mengangkat barng yg berat.
-----------------------------------------------------------

Kelab Seungmin...

Changbin sdang cuba untuk mlupakan kjadian pagi tadi dengn mneguk stiap titik arak yg dituangkn ke dalam cawannya.
Jika pelayan itu lmbt mnuang minumn nya,maka dia akan memarahi pelayn trsebut,sdangkan itu kawannya sndiri.
Tapi,dh mabukkan? Tak sedr apa yg dia buat.

Seungmin yg kebetulan sdang mlihat keadaan sekeliling perasan akan Changbin.
Dia nmpk Changbin sdang memarahi playan itu.
Kmudian dia mngambil langkah untuk menelefon tman wanita Changbin.
Tapi dia tidak dpat menelefonnya.

Suara hati Seungmin brbicara:
Ada girlfriend pon tak guna,ada macam takde. Sedehh gila hidup kawn aku ni.

Seungmin pon brjalan ke arah Changbin dan mnepuk bahunya.

SM: Weii! Changbin,apa kau buat dekat sini? Setahu aku haritu kau cakp dekt aku yg kau nk brhnti minum.

CB: Suka hati aku lah nak buat apa pon. Bukannya ada orang kisah pasl aku.

SM: Aku ni kawan kau,aku kisah pasl kau. Aku tak kisah kau nk minum tapi jngan lah smpai nak marah pekrja aku. Kau tak malu ke org tengok?

CB: Aku tak kisah lah! *tengking Seungmin*

Dia trus bangun dan mninggalkan kelab itu.
Seungmin trkedu dan trdiam sribu bahasa.
Dia mnundukkan kpala pada org sekeliling sbagai tanda minta maaf tentang kjadian itu.

Sebaik sahaja Changbin mlangkah kluar dari kelab itu,dia trnmpk teman wanita nya brsama lelaki lain sdang brpelukan dan brciuman.
Matanya seakan tidak prcaya apa yg sdang dilihat olehnya.
Dia mlintas ke seberang jalan dan memanggil temn wanitanya.

CB: Jeon Somi!!!

Teman wanitanya trus memalingkan kpalanya dan dia trkjut.
Changbin sdang mrenung lengan lelaki itu yg sdang memeluk pinggang Somi.
Dia trus melepskan dirinya dan brlari ke arah Changbin.

Somi: Baby,you jngan salah sangka. Dia kawan lama I je. Kitorang dah lama tak jumpa.

CB: Kau tak payah nak bodoh2 kan aku lah. Aku nmpk kau cium dia. Mcam nk koyak mulut kau. Kawn apa mcam tu? Prmpuan jenis apa kau ni? Eh,slah, BETINA JNIS APA KAU NI?!!

Somi: Baby! You slah faham ni,I takde apa2 dngn dia. I minta maaf.

Dia cuba memeluk Changbin tapi dia ditolak dan dia jatuh. Lelaki tadi mnolong Somi.

CB: Aku mnyesal lah prcaya kau! Aku menyesl sayang kau! Klau aku dengar cakap Hyerin dulu,smua bnda ni tak jadi,kau memang sundal!

Somi: Ya! Memang aku sundal! So what? Kau tu jantan tak guna. Kau sakitkan hati aku dengn Hyerin kau tak kira pulak. Bila kau gaduh dengn aku kau cari dia! Kau buknnya nak selesaikan. Bila dia takde,kau cari aku mcam anjing cari tuan dia balik! Skrang ni sape yg betina,sape yg jantan?! Ha?!

Kata2 Somi buat dia trsedar akan kesilapannya.
Klau dia pilih untuk prcaya Hyerin,smua bnda ni takkan jadi.
Mereka putus pada malam itu. Dan Changbin brjalan pulang ke rumahnya dengn pnuh penyesalan.

Bersambung.....

Maaflah klau pendek sngat. Author kekurangan idea...huhuhu.




3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)Where stories live. Discover now