Kesian.

38 7 37
                                    

Hyerin: Kalau kau dh ada gf,buat apa kau suka aku? Dh tak ada guna. Dalm dunia ni,kita tak bolh nk dapat smua bnda yg kia nak. Kdang² kita kena korbankan salah satu. Dan bukan smua bnda kita boleh kongsi. Trutama skali kasih Jadi aku nak kau pilih. Klau kau pilih gf kau,kau lepas kan aku. Aku tak nak kau kliru dengn perasaan kau,dan aku nak lupakan kau. Tapi,klau kau pilih aku,aku nk kau tinggal kan dia.

Changbin trdiam selepas mndengar apa yg Hyerin katakan. Dia memndang Hyerin,lalu Chan.
------------------------------------------------------

Changbin: Okay,aku pilih...

Dia brmain dengn jari jemarinya...

Chan: Cepat Changbin,pilih,make up your mind.

Changbin: Aku pilih...gf aku.

Sebaik sahaja Hyerin mndengar jawapnnya,dia trus mnundukkan kepalanya dan brpusing ke arah Chan.

Hyerin: Bawak aku balik...

Apabila Hyerin mula melangkah prgi,Changbin trus bangun dan mnarik tangannya.

Hyerin: Lepaskan tangan aku.

Changbin: Tapi...aku sayang ka..

Chan: Ini bukan sayang Changbin,ini namanya bodoh,ataupun kau sndiri tamak,you can't have both.

Chan trus mlepaskan tangan Hyerin dari Changbin dan kluar dari kelab itu. Changbin hanya meliht mereka prgi. Dia tak mampu nak buat apa². Kalau Chan yang halang,dia tak boleh nak buat apa².

Sebaik sahaja mereka smpai di parking kereta,langkah Hyerin trhenti,dan dia  mula mnangis. Chan trus memeluknya.

(jangn risau,Chan tolong tenangkan je,Chan setia pada Ash gaisss)

Hyerin: Knapa dia buat mcam ni?! Knapa dia kena wujud dalam hidup aku?! Aku bnci dia,aku bnci Seo Changbin,aku harap dia mnyesal,biar hidup dia tak aman!

Dia mnangis di bahu Chan. Tapi Chan trnampak yg Changbin sedang memndang mereka brpelukan dari hadapan kelab. Dia seperti cemburu. Lalu Chan trus mendapat idea untuk mnyelesaikan masalah ini.

Chan: Kau jngan lah nangis mcam ni,tak ada guna pon. Dia sndiri pon tak tahu kputusan yg dia buat tu betul ke salah.

Chan mnepuk blakang Hyerin smbil melihat reaksi Changbin. Chan dapat lihat dia sedang merenung mereka brdua. Kmudian Chan mmbuka pintu kereta untuk Hyerin.

Semasa dalm kereta,Chan mmberitahu idea yg dia dapat sewaktu Hyerin mnangis tadi.

Chan: Aku rasa,aku ada cara nak buat dia yakin dngan perasaan dia.

Hyerin: Macam mana?

Chan: Tadi,waktu aku pluk kau,aku nmpk dia tngah pndang kita mcam nak telan woh.

Hyerin: So?

Chan: So,mksudnya dia jealous lah bila aku pluk kau. Jadi,idea aku skrang ni ialah,aku akan kenalkan kau dngan member aku,nama dia Wooseok. Aku akan trangkan plan ni dekat dia.

3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)Where stories live. Discover now