Benda Bodoh

41 6 0
                                    

Abid: Mana abg ni?? Dah pukul 1 pagi, tak balik² lagi. Dia msti bagitau dulu sblm pergi mana². Akk,Abid risau lahhh...

Aris: Sabar lah sikit. Entah² dia trtidur tepi jlan ke,sebb ngantuk. Jangn risau. Cuba lah call.

Abid: Hmmm. Jap.

Abid cuba menelefon Chan yg tidak diketahui keberadaan nya. (macam baca berita pulak ayat aku).

Ringtone phone Chan: *Moonlight by Ali Gatie*

Chan: Hel...lo???

Abid: Hello? Abg kat mana? Knapa balik lmbat sngat ni? Kak Aris dengn Abid risau lah.

Chan: Kan...ab..abng..abng dh cakap,tak yah, *batuk*, tak yah risau pasal ab...abng. Abng ok... *batuk* okay je lah... *ketawa* (nada mabuk)

Abid: Abg...abg kat mana ni? Asal bising sngat tu? Abg mabuk ke ni?

Chan: Mana...mana ad..ada ma...mabuk!

*suara permpuan mnggatal dngn Chan*

Abid: Habis,yg trbatuk batuk,cakap mcm orang tak betul tu apa? dekat belakng tu siap dngr lagu,bukan main kuat lagi. Yg suara prmpuan tu,suara abg ke? Dah jadi sajat pulak?

Chan: Kalau abg,ma...mabuk pon,knapa?? Ap... *muntah*... apa salah nya???

Abid: What the hell is wrong with you?? Abg tanya apa salah nya?? Bnda tu terang lagi brsuluh slah,first,untuk kesihatan abg. Second,untuk pemikiran abg. Third,untuk keselamatan abg. Ha,cakap pasl keselamatan,jngn balik sndiri,tunggu je dekat situ,Abid dngn Kak Aris prgi ambik abg.

Chan: Tau ke abg dekat mana?

Abid: Tau sangat. Dekat bndr ni,kelab paling besr,kelab kawan abg, Si Seungmin tu lah kan?? Tau sngt dah. Tunggu situ.

Time skip...
Sebb aku tak mampu,hahaha...ha.

Dekat depan kelab.

Aris: Kau confirm ke abg kat sini?

Abid: Confirm. Abg prnh cerita dekat Abid pasal kawan² dia. And ini lah salah satu kawan dia punya perniagaan, 'nightclub'.

Aris: Okay lah,kau dh ckp mcm tu,jom.

Aris,Abid: *melangkah masuk* Wahhhh,ini kelab ke istana???

Abid: Ehhh,kita datang sini bukan nak tengok²,kita nak cari abg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Abid: Ehhh,kita datang sini bukan nak tengok²,kita nak cari abg.

Tiba² ada dua orang pengawal tahan diorang.

P1: Korang nak pergi mana ni? Suka hati je masuk. Cukup umur tak?

Aris: Kitorang nak cari Encik Bangchan. Ada nmpak tak? Umur saya 22 adik saya ni 19 tahun. Dah boleh kan?? kan? kan?

3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)Where stories live. Discover now