Hari Jadi.

35 7 4
                                    

Kata2 Somi buat dia trsedar akan kesilapannya.
Klau dia pilih untuk prcaya Hyerin,smua bnda ni takkan jadi.
Mereka putus pada malam itu. Dan Changbin brjalan pulang ke rumahnya dengn pnuh penyesalan.
-----------------------------------------------------------

Bangchan yang berada di studio berasa risau terhdap Changbin kerana sudah seminggu dia menghilangkan diri. Dia call Changbin berkali-kali,tetapi voicemail. Selalunya Changbin akan melawatnya di studio walaupun mereka bergaduh.

Dia mula terfikir adakah tindakannya sudah melampaui batas. Dia mula menghantar pesanan brtubi tubi pada Changbin. Tapi tiada satu pun yg dibals. Dia menelefon jiran Changbin. Tapi dia mmberitahu Changbin sudh sminggu tidak kluar rumah.

Bangchan ambil keputusn untuk prgi ke rumah dia dan meliht keadaan Changbin sndiri.
-----------------------------------------------------------

Rumah Changbin...

Chan sedang brdiri di hadapan pinu rumah Changbin, tapi dia teragak agak untuk membuka pintu.

Belum sempat dia ketuk, pintu itu pon terbuka.

Chan: Afia? Abg kau ada kat rumah?

Afia: Abg buat apa dekt sini?

Chan: Nk lawat abg kau, aku call tak jawab.

Afia: Ada tu. Dah sminggu terperap dalam bilik. Ajak makan pon tak nak.

Chan: Serious lah. Hidup lagi tak tu?

Afia: Hidup. Tadi dia suruh basuh baju dia.

Chan: Nasib baik.

Chan masuk ke dlam dan brjalan ke arah bilik Changbin.

Chan mengetuk pintu bilik itu.

Chan: Changbin, aku ni. Kluar lah, aku nak cakap dengn kau ni.

CB: Buat apa? Buang masa je.

Chan: Aku nak bincang hal lain lah. Please lah kluar. Kau kurung diri kau mcm ni, kau buat aku rasa srba slah tau tak?

CB: Kau tak prlu rasa brsalah pon. Smua ni memg salah aku.

Chan: Klau kau syg Hyerin, tolong kluar skrang.

Tak lama kmudian pintu bilik itu dibuka oleh Changbin.

Chan masuk ke dlam bilik itu, dan dia terkejut. Baju dicampak merata rata. Ada kaca yang pecah. Bntal brsepah.

Chan: Apa nak jadi kau ni? Bilik dah macam tmpat pelupusan smpah. Muka kau dh macam org hisap dadah. Apahal kau ni?

CB: You know better. *cmpak dirinya ke atas katil*

Chan: Aku dtg ni, sebb nak ingat kan, Sabtu depan kita nak smbut birthday bf Nis. Kau jgn tak dtg pulak.

CB: Tngoklah dulu mcam mana. Hyerin dtg ke? Bawak mamat tu?

Chan: Mesti lah dtg. Tu aku tak tau. Kau jngn buat hal pulak tak nak dtg. Aku tumbuk kau kang, brtabur gigi baru tau.

CB: Alah kau ni.... Yelah2.

Chan: Bagus. Ini yang aku inginkan.

Chan bangun untuk kluar dari bilik itu, tapi dia smpat brpesan pada Changbin:

Chan: Aku nak cakp sikit ni, kemas lah bilik kau ni. Reban ayam pon lagi cantik kau tau tak? Lagi satu, kau pon dah bau mcm kambing. Tolong lah mandi. Bye!

Changbin hanya memndng Chan yg sdang brjalan kluar dgn pndngn maut. -----------------------------------------------------------

Hari Jadi San...

Suasana di kafe Woojin jadi riuh dengn suara dan gelak tawa kenalan rapat Nis dan Chan.

Mereka sdng bersedia sblm ketibaan San.

Abid dan I. N sdng menghias kafe itu, manakala Chan sedang meletakkan kek di atas meja.

Apabila smuanya telah siap, mereka smua mengambil tempat masing2 untuk memberi kejutan pada San.

30 minit sudah berlalu, tapi bayang San pon mereka masih blum nampak.
Tiba2 loceng pintu kafe itu brbunyi.

Smua org kluar dari tmpt prsmbunyian masing2 dn mengucapkan selamat hari jadi.

Tapi yg dtang bukan San.... Tapi Changbin.

Dia brpeluh dan brnafas laju sprti baru lepas brlari dari Kuala Lumpur ke Shah Alam.

Chan: Kau dari mana ni? Apa jadi?

CB: San... Aku nmpk San.

Nis: Knapa dngn San? Kau nmpk apa?

CB: Tadi aku on the way pegi sini, ada kemalangan. Aku turun lepas tu... Aku... Nmpk San trbaring atas jalan.

Smua org trkjut dngn berita yg disampaikan oleh Changbin.

Nis trus mnyuruh Changbin untuk mmbawa dia ke tmpat kejadian.

Bersambung....

Maafkan saya.... Jngn risau, saya akan update lagi ats desakan beberapa pihak 😂😂😂

3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)Where stories live. Discover now