Abid: Kau?! Kau buat apa dekat sini?! Knapa kau tarik aku ha?!
Mingi: Kau aku? Bukan dulu awk suka pnggil 'awk saya' ke?
Abid: Pergi mati dengan kau punya 'awk saya tu'. Buat apa aku nak baik dengan penipu?
Mingi trkesan dengn kata² Abid yg mnyebb kan dia menarik lengan Abid dan brjalan ke arah sebuah lorong.
------------------------------------------------------
Abid cuba melepaskan tangannya dari genggaman Mingi,tapi lagi Abid cuba lepas kan,lagi kuat Mingi genggam lengan dia. Dia cuba jerit minta tolong tapi Mingi tutup mulut dia.
Dekat lorong itu pula memang tak ada orang lalu sngat.Abid terus ditarik smpai di tengah lorong,Mingi menolak nya ke dinding.
Mingi: Knapa kau buat aku mcam ni ha?! Aku sayang kau. Knapa kau tinggalkan aku?!
Abid: Bila masa aku tinggalkan kau?! Kau yg tinggal kan aku sebb permpuan yg tak cukup kain tu kan?! Yg mcm tak pkai baju tu kan?! Bukan aku yg buat smua bnda ni jadi,smua salah kau *bangun* slah kau *jerit smbil pukul dada Mingi* semua nya sebb kau lah bodoh!
Note: Minta maaf atas penggunaan prkataan trsebut. Kita klau marah tak ingt dunia kan?
Mingi terus memegang leher Abid dan menolaknya ke dinding. Dia mencekik Abid. Abid cuba menolak tangan nya tapi tak boleh. Abid mula hilang nafas. Harapan pun mula hilang.
??: Hey! Apa kau buat tu?!
Secara tiba²,ada seorang lelaki menyergah Mingi. Mingi menjadi takut dan melepas kan leher Abid. Dia terus lari dan hilang dari pandangn.
Lelaki trsebut brlari ke arah Abid dengan segera. Dia memegang bahu Abid. Abid trkejut dengan sentuhan secara tiba² itu.
??: Abid,awk okay tak?
Dia sebut nama Abid? Mana dia tahu nama Abid?
Abid trus mendongak untuk melihat wajah lelaki trsebut. Rupa² nya I.N yg selamat kan dia.
Abid: Awk? Awk buat apa dekat sini?
I.N: Saya guna lorong ni klau nak prgi skolah. Dekat sikit.
Abid merenung muka I.N dan air mata mula menitis. Dia tringat tentang apa yg trjadi. Klau bukan sebab I.N mesti dia dah mati. Abid mula menangis.
I.N: Knapa nangis ni? *pegang kedua dua sisi bahu Abid* Dia dah lari. Awk dah okey.
Tapi Abid masih menangis. I.N risau dengan keadaan dia skrang. Dia tak tahu mcam mana nak tenangkan Abid. Ada satu sahaja yg trlintas dekat fikiran dia. PELUKAN.
Dia trus memeluk Abid sambil menepuk belakang nya. (Jangan lah bayang kan tepuk mcam tolong orang trcekik tu,prlahan je.)
I.N: Dah. Jangan nangis. Awak dah selamat. Saya ada dengan awk.
Abid memeluk I.N dengan erat. Macam tak nak lepaskan. Dia masih trkejut dengan apa yg jadi. Dengan pelukan I.N,dia rasa lebih tenang.
Abid: Thank you.
Dia mengucapkan terima kasih smbil trsedu sedu di bahu I.N. I.N hanya trsenyum apabila mndengar ucapan itu dari Abid.
P/S: Author feeling tau waktu tulis part ni. Sedih + jealous + happy. #imsoft.
I.N: Okay. Dengan keadaan awk skrang ni,memang tak sesuai untuk prgi skolah. Apa kata saya bawa awk balik. Nak?
Abid: Tak nak. Nnti klau Abg Chan nmpk saya mcm ni,mesti dia risau. Lepas tu nnti mesti dia nak cari Mingi tu.
YOU ARE READING
3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)
FanfictionUmur kau 15 tahun,tapi kene jaga 2 org adik permpuan,13 tahun dan....setahun??? "Aku boleh buat. Demi ibu dan ayah aku akan jaga diorang." "Kau nak jaga budak2 malang ni?! Sebab budak dua ekor ni lah mak ayah kau mati!!"