9:00 a.m.
Chan bngun dari tidur. Smbil memicit dahi dia. Kpala dia rasa sakit macam lepas kena hentak.
Berat mcm ada letak batu atas kpala. Pening pulak,pening macam baru lepas pusing 100 kali.
Itulah pertama kali Chan mengalami situasi macam tu. Baru dia tahu kenapa dia tak pernah suka arak.
Tapi semalam,dia mcam kena rasuk,dia paksa diri dia untuk minum.
Pintu biliknya diketuk. Dia melihat ke arah pintu dan Abid sedang masuk smbil bawa ubat dan air.
Dia tahu dia dah buat salah,dan skrang ni dia kena minta maaf pada adik² dia.
Abid: Good morning abg!!! Abg okay? Msti kepala abg rasa mcm nk pecah kn? Nah,ni panadol and air suam.
Chan: Thank you. Walaupun abg dh susah kan korang,but you still help me. Abg minta maaf sangat². Abg tau abg dh jnji abg takkan minum arak,sentuh pon tak akan. Abg mungkir jnji. Abg ni tak guna,tak guna...
Chan mula menitis kan air mata sebb dia rasa brsalah trhadap Abid dan Aris. Dia rasa yg dia dh kecewakn adik² dia bila dia mungkir jnji tu.
Abid: Abg,takpe lah. Kitorang tak marah pon. Lagipun,kitorang tahu abg takkan buat mcm tu tnpa sebb.
Aris: Good morning abg!!! Eh,asal nangis² ni,tak hensem dh abg Chan sorang ni,alololololohhh!!!!
Aris²,apalah nasib dapat adik/kakk mcm kau ni, Dh lah main trjah je,pastu kau buat Chan tu mcm budak kecik. Orang tngh feeling buat luahan,boleh pulk kau potong stim.
Chan: Eeee,gelilah! Ingt abg ni baby ke? Nk buat mcm tu pulak.
Abid: Buwerkk!!! Walaupun Abid syang abg,tapi Abid takkan buat mcm tu. Cringe lah Kak Aris. Eeee!!!
Aris: Biarlah,cuba kau tngok muka abg ni. Kan ada ala² baby sikit,kulit lembut,extra putih,pipi anjal bak trampolin. Kan mcm baby tu.
Chan: Agak² lh prumpamaan kau pon. Mcm hinaan dlm pujian je.
Abid: Ehhhh!!! Dah lah. Abg nak tak cerita kan apa yg trjadi sebenr nya semalam? Smpai cancel dinner tu mcm tu je.
Aris: Ha'ah lah. Knapa buat mcm tu. Bunga pon kitorang bawak balik letak dlm pasu. Nnti mati pulak,dah mmbazir. Hadiah pon abg tinggal,tell us why!!!!
Chan pon mula bercerita tentang prkara sebenr yg trjadi semalam. Perasaan dia brcmpur baur swaktu mnceritakn kisah tu.
Dia pon trgelak bila ingt apa yg dia buat. Tapi,walaupun dia ketawa,hati dia masih sakit.
Selepas Aris dan Abid dngr cerita Chan,mereka terus memeluknya dari kiri dan kanan.
Abid: Abg jngn lh sedih,abg kan ada kitorang. Kak Aris dan Abid akn sayang abg smpai bila² sebb takde sape boleh gnti tmpat abg.
Aris: Walaupun abg tak dpat cinta Kak Ash,tapi cinta dan kasih syang dari kitorang untuk abg takkan prnh hbis.
Abid: Kitorang akn syg abg smpai hari trakhir kitorang hmbuskan nafas.
Chan trus mengalir kan air mata apabila mendengr kata² semangat dan luahan kasih syg diorang trhadapnya. Dia trharu.
Chan: Terima kasih Aris dan Abid. Terima kasih sebb tahan dngn perangai abg yg bodoh ni. Snggup tunggu abg balik malam.
Thank you for everything. I love you guys so much.Aris: Sorry ganggu waktu emosi,tapi Aris dh nak kena balik kolej. Abg tak yah hntr,just rest and relax sebb Aris balik dngn kawan.
Chan: Lelaki ke per...
YOU ARE READING
3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)
FanfictionUmur kau 15 tahun,tapi kene jaga 2 org adik permpuan,13 tahun dan....setahun??? "Aku boleh buat. Demi ibu dan ayah aku akan jaga diorang." "Kau nak jaga budak2 malang ni?! Sebab budak dua ekor ni lah mak ayah kau mati!!"