Harini Chan brcadang untuk bawa Hyerin jumpa dengn Wooseok. Dia nak jalnkn rancangn ni secepat mungkin supaya Changbin sedr akan kesilapannya. Dia mmberitahu Hyerin dan Wooseok supaya brjumpa dengannya di kafe Woojin.
Di kafe Woojin...
Chan dan Hyerin sedang duduk brsebelahan di sbuah meja. Smbil mnunggu ketibaan Wooseok,Hyerin mnyedut sky juice yg dia pesan tadi. Chan hnya brmain dngan telefonnya sejak smpai tadi.Maklumlah,baru brcinta,sibuk mesej girlfriend.
Tiba2 loceng pintu kafe brbunyi. Mereka brdua trus memalingkan kpala mereka ke arah pintu itu. Seorang lelaki yg smpurna tubuh badannya,bntuk wajahnya,dengn jawline yg tajam smpai boleh potong krts. Kim Wooseok.
Mata Hyerin trpaku pada lelaki yg sedang trcari cari ssuatu. Tapi dia tak tahu yg lelaki itu akan mnjadi temn lelaki palsunya. Lalu Chan melambai lambaikan tangan ke arah lelaki itu. Mata Hyerin mmbulatkan matanya apabila dia melihat Chan.
Llaki itu trus brjalan ke arah meja mereka. Hyerin dapt rasa jntungnya brdegup laju. Sebaik sahaja Wooseok duduk brhadapan dngannnya,Hyerin hanya merenung wajah dia. Chan perasan Hyerin sdang memndang llaki itu,lalu dia mnepuk bahu Hyerin dan mmbuatkan dia sedr dari khayalan.
Lalu Chan mmulakan prcakapan dngan mmprkenlkan Wooseok kpada Hyerin.
Chan: Hyerin,kenalkn,ini Wooseok,kawn aku yg aku cerita dekat kau haritu.
Hyerin hnya trsenyum melihat jejaka yg sdang duduk di hadapannya.
Wooseok: Hai,nama saya Wooseok,Kim Wooseok. *hulur tngan*
Hyerin hnya mmndang lengan Wooseok shingga Chan mnegurnya.
Chan: Salam lah,nmpk mcm tngan hntu ke? Rnung smpai mcm tu.
Hyerin: Ha...haii,nama saya Lee Hyerin.
Hyerin hnya trsengih dan brsalaman dengan Wooseok. Wooseok pula tidak brhnti memandang Hyerin dari tadi. Dia tid brhnti snyum sejak matanya mula memandang Hyerin.
Chan: Sebenrnya,aku nk jumpa kau ni sebb nk mntk tolong dngan kau. Dulu kau prnh jadi mcm,apa tu,boyfriend olok2. Tah apa tah nama krja kau tu. So,aku nk kau tolong Hyerin ni,boleh?
Wooseok: Aku dh tak buat lh krja tu lagi. Aku dh ada dance studio sndiri.
Chan: Alahhh,aku bukn sruh kau tutup studio kau tu. Kau cuma prlu tolong dia je. Skali ni je. Smpai lah,Changbin tu sedr kesilapan dia.
Muka Hyerin trus brubah apabila Chan mnyebut nama Changbin. Wooseok perasan prubahan pada muka Hyerin yg mmbuatkan dia trtanya tanya.
Wooseok: Sape Changbin ni?
Chan: Dia ni lela....
Hyerin: Dia ni,kawan saya. Eh,bekas kawn saya. Dia kata dia suka saya,dia tak boleh hidup tnpa saya. Tapi,dia dh ada girlfriend. Dia siap pilih gf dia tapi dia masih nak saya. Saya pon tak faham mcm mne llaki mcm dia tu boleh wujud dlam dunia ni.
Dia brcerita smbil merenung ke arah meja dengan pndngan yg kosong.
Chan: Haaa! Itulah Changbin. Seo Changbin.
YOU ARE READING
3C (Cabaran, Cita-cita& Cinta)
FanfictionUmur kau 15 tahun,tapi kene jaga 2 org adik permpuan,13 tahun dan....setahun??? "Aku boleh buat. Demi ibu dan ayah aku akan jaga diorang." "Kau nak jaga budak2 malang ni?! Sebab budak dua ekor ni lah mak ayah kau mati!!"