Polis Kevin, evinde koltuğuna uzanmış Woody Allen'ın son filmi "New York'da yağmurlu bir gün" adlı filmi izliyordu.
Avustralya'da, güzel bir hava vardı. Burası hep sıcaktı. Brisbane, şehri sıcaktan dolayı kavruluyordu.
Nick, okumayı, araştırmayı çok severdi. En son beyin okumanın artık mümkün olduğuna dair bir makale okumuştu. Makaleyi Hollanda'lı bilim adamları yazmıştı. Bilime ilgi duyardı.
Birden telefonu çaldı. Yalnız yaşıyordu.
"Kevin, benim yardımcın Felix, sahilde bir cesede rastladık".
"hemen oraya geliyorum".
sahile vardılar.
"ne düşünüyorsun?".
"vahşice bir kere kaçmak için epey uğraşmış, ancak bunda bir türlü başarılı olamamış. Her yeri paramparça kan içinde ısırılmış da, şuraya bak tüm vücudu paramparça bu bir adamın işi değil bence?".
"öyle mi ne peki?".
"vahşi bir hayvan olabilir bu sahil kasabası tehlikeli olmaya başladı".
"haklısın".
"dalgalar onu denizin kıyısına kadar sürüklemiş aksi taktirde denizin ortasında çoktan batmış bir cesetten ruhumuzun bile haberi olmazdı".
"bak bu doğru işte?".
iki polis arkadaş sahil kenarındaki küçük bir barda oturmuş, denizin dalga sesini dinleyerek karşılıklı biralarını yudumluyorlardı.
"Jessica ile ne oldu Kevin?".
"ayrıldık".
"iyi de neden? merakımı mazur gör üç yıldır beraberdiniz ben sizin evleneceğinizi düşünüyordum".
"Perth'e taşınmak zorunda kaldı. İnan bana Felix, uzak ilişkiler yürümüyor".
"bilmez miyim? en son bir kızla çıkıyordum, burada epey güzel vakit geçirdik ancak sonra Sydney'e, döndü, ve bir daha da onunla görüşmedik".
"sizinki yaz aşkı gibi olmuş".
"öyleydi". 31 yaşında halen daha evlenmemiş olan iki polis keyifle sohbet ediyorlardı. Belki bir gün diyorlardı, aşka dair.
Ertesi gün sahilde kıyıya vurmuş bir cesede daha rastladıklarında artık sahil kasabasını iyice büyük bir korku sarmıştı. Ceset paramparçaydı. Yenmişti.
acaba kasabada vahşi bir hayvan mı vardı durdurmaları gereken?
sahi neydi bu?
gün geçtikçe korkmaya başlamışlardı. Bir an önce harekete geçmek zorundaydılar.
"o her ne ise onu durdurmak zorundayız".
"vahşi bir hayvan, ama, nasıl bir hayvan? evet onu yakalamak zorundayız, masum bir can daha yitirilmeden önce".
Aradan bir hafta geçti. Cinayetler durulmuştu. Bir daha da işlenmedi.
ne olmuştu acaba?
derken bir gece yarısı sahilde uzanmış, sezlonga yatmış olan Kevin, bir ses duydu. Dev dalga oradan uzaklaştı.
birde ne görsün? denizde çok büyük bir köpek balığı vardı.
ertesi gün tüm deniz arandı.
vahşi köpek balığını yakaladılar.
katil köpekbalığıymış.
bazen denizler çok tehlikeli olabiliyordu. Fazla açılmamakta fayda vardı.
Avustralya, Yeni Zellanda, Vava'u adaları (Tonga Güney Pasifik), Güney Afrika, Hong Kong (Çin) Dicle Nehri, Kuzey California, Kosta Rika, Brezilya (Recife adası), Florida, ve Brisbane Avustralya, genelde köpek balığı saldırılarının son yıllarda ağırlıkta görüldüğü ülkelerdendi.