الانتقام الثاني عشر

845 27 1
                                    

{الانتقام الثاني عشر}

زين يكاد لا يصدق ما يقرأه ....هل هو مخدوع ام ماذا ... .....هل دنيا متفقه مع اباه ...ولكن لماذا يعطي كل املاكه ...لها ...فقط مقابل الزواج به ....هل اباه خُدع بطيبه دنيا ....ام فقط هو المتوهم الوحيد هنااا ...ابتسم ابتسامه مخادعه وتحدث بكل غضب ....تمام يا دنيا ....هخليك تندمي وتعرفي مين هو زين الجيار ...استني وهتشوفي حقيقتي ....نزل وهو يبتسم ...جلس يأكل ...يحاول التظاهر بأنه بخير ....

فجأة سمع دق الباب ...فتحت دنيا الباب ....هادي ....اسف دنيا ...حصل معاي امر مستعجل ...هشرحلك بعدين...دخل هادي وجلس يأكل معهم

زين ...هادي هاسيب دنيا معاك وهمشي..

دنيا ...رايح فين وليه الاستعجال

زين ...ماما عاوزاني ....وقلت لها ....هافطر واجيلك مع السلامه

هادي ودنيا ....مع السلامه .

خرج ...وجلس بالسياره وتحدث بنهيار.....لالالا ازاي تعملي فيا كدا يا دنيا ..كدابه شافتني فاقد الذاكره قالت تلعب عليا لكن ليييه ......يشعر كما لو ان عيونه تخرج منها شراره وحراره ....كأنه الدموع تأبى ان تكابر ....شغل السياره ...ومشى سريعاااا ...لعله قلبه يخف الالم الذي به ....يتحدث مع نفسه ...انا ليه بتألم كدا ليه الي يخليها مميزه عن غيرها..مالك يا قلبي بطل دق ده انت حتي مش فاكرها غبي غبي انا بقيت بتخدع انا عايش مخدوع وقلبي بيتالم ليه كدا ليه يا قلبي ليه...بقيت مغفل بحبك ل دنيا...كانت دموعها واسفها تمثيل ...بس ملحوقه هاخليك تندمي ..هدمرك ...

عند هادي ودنيا

هادي .. ...دنيا كنت عاوز ابلغك بحاجه مهمه جدااااااا ...

دنياا ...خضتني يا هادي اتكلم ...اتمني يكون خير ....

هادي ...اكيد خير ....هادي ....اممممممم .امبارح انا اختفيت ...والسبب كان ....جاءت فجأة ماريا ...جلست في الوسط ....

هادي لماريا.... كنت الان اتحدث عن

ماريا ....اتركني ياهادي الان مع دنيا ..سأخبرها انا ..

هادي ببتسامه ...بالتأكيد ....انتم فتيات مع بعضكم

دنيا ....تشعر كما لو انها تكاد ان تموت من تأنيب الضمير بسبب علاقتها مع زين ....وماريا حامل ...

دنيا...انا اسفه ...ماريا .... جدااا ...اسفه خذلتك
مارياا ....دنيا ....انا الاسفه ...اعتذر جداااا منكي ....كنت مغفله ومثيره للشفقه ...غيرتي عمت عيني ....وجعلتني اتصرف هكذا

دنيااا ...ماذا تقصدين ....لما تعتذرين ...انتي لم ترتكبي اي غلط .....انا المخطئه معكي .

ماريا ....دنيااا انا لست حامل ....ولم اقيم علاقه مع زين ابدا ....وكان صديقي فقط .

دنيا ....بصدمه تنظر لها ...وتتحدث ...ولكن لماذا جعلتني اتعذب هكذااا ...وضميري يعذبني ...انا كنت اريد ان اغادر البلاد ...خططت لترك مستقبلي هنا ...من اجلك ...ياصديقتي العزيزه قالتها بسخريه

الانتقام الحلوحيث تعيش القصص. اكتشف الآن