Miles

1.1K 92 2
                                    

  Lassan helyezem súlyomat a bárszékre, azon tanakodva, vajon mit rontottam el

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  Lassan helyezem súlyomat a bárszékre, azon tanakodva, vajon mit rontottam el.

  Valószínűleg pedofilnak gondol és épp nem a kelyhet mossa, hanem a rendőrséget vagy a gyermekvédelmet tárcsázza, ha még kiskorú. Kiskorú volna? Fogalmam sincs. Ha tetszene és okkal flörtölnék vele, tudnám a korát. Megmondanám, hogy huszonhárom. Hogy huszonhét. Hogy huszonkilenc. Vagy, hogy negyven. Fogalmam sincs hány éves.

  Mindenesetre többet sem megyek az anyámhoz a ballonkabátban, amit tőle kaptam, mert megeshet, hogy ismét egy újabb pasival lesz és ki leszek rakva és pedofilnak fogom érezni magam.

  Micsoda pocsék egy este.

  Felkönyökölök. Legszívesebben ráhajolnék a bárpultra és addig sírnék szomorúságomban még az a kehely el nem mosódna a könnyeimtől. A víz csobogása eláll, ami meglepetésként ér, így felkapom fejem. Ami viszont őt éri meglepetésként és rám szegezi kíváncsi, égkék tekintetét.

  - Mit szeretnél?

  - És te miért szeretnél megfázni? Biztos, hogy nem csak az orvosod pénztárcájáért aggódsz! Úgy is mindjárt vége ennek a pocsék évnek, mindegy neki!

  - Ugye, hogy milyen pocsék volt? De attól még rendelhetsz valamit.

  Egymásra mosolygunk, a korábbi aggodalmam szinte el is párolog, de nem teljesen. Valamiért nem akar megnyílni. Olyan furcsa. Az emberek mindig csak beszélnek, olyasmiről, amiről azt hiszik nekem is fontos, pedig csak a saját életükről van szó, amihez nekem semmi közöm. De Ő? Nem mond semmi másoknak fontosat, de mégis mindent elmond, ami engem érdekel és pont, hogy nem értek belőle semmit.

  - Ez nem válasz - felelem. - Miért akarsz ennyire megfázni?

  - Nem akarok megfázni. Egyszerűen csak szeretem a fagylaltot. Honnan tudod, hogy egyáltalán hideg volt?

  - Hm, lássuk csak - úgy teszek, mintha gondolkodnék, de közben tényleg kétszer is átgondolom mit mondok. - Jégkocka volt a fagyidban, tehát hideg lehetett, mivel a meleg jégkockát még nem kéne, hogy feltalálja az emberiség, emellett, ha szeretted volna, akkor biztosan nem hagytad volna, hogy megolvadjon. Amit szeretünk, azt nem hagyjuk csak úgy kifolyni a kanalunkból.

  Egy hosszas pillanatra hallgat, utána egy hatalmasnak tűnő szürke rongyért nyúl a pult alatt, majd törölgetni kezdi vele az elmosott poharakat.

  - Nem mindenki eszi nagykanállal az életet, Sherlock. De jogosak az érveid, tényleg nem szeretem a vaníliás fagylaltot és tényleg jégkockák voltak benne, de az még nem jelenti azt, hogy nem volt hirtelen felindulásból olyan kedvem, hogy a tél közepén vaníliás fagyit egyek.

  - Igazából... - mosolyogva elveszek egy szívószálat a pohárból és elkezdem kibontani a csomagolásából. A lány kíváncsian figyel. - Igazából, igazad van, lehetett hirtelen felindulásból olyan kedved.

VirágszálamWhere stories live. Discover now